יהודה אבנעים תבע את סלקום בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בטבריה, בסכום של 20,000 שקל, לאחר שלא היה מרוצה מעסקת שדרוג. לדבריו, חתם על חוזה למסלול עסקי משודרג של שני מינויים, שבמסגרתם שילם תשלום חודשי קבוע של 125 שקל עבור כל מינוי. אבנעים טען כי סלקום שינתה על-דעת עצמה את תנאי ההתקשרות, באופן שגרם להעלאת התשלום החודשי עבור שני המינויים. אבנעים ביקש לבטל את התנאים ששונו, ולחזור לעסקה המקורית, אולם סלקום סירבה והתנתה זאת בתשלום דמי-מעבר עבור כל מינוי.
בכתב ההגנה טענה סלקום כי המסלול שונה על-פי הסכמתו של אבנעים, בשיחה טלפונית מוקלטת, שבה הוסברו לו תנאי העסקה המשודרגת, והוא הסכים.
השופטת
רים נדאף שמעה את עדויות הצדדים ועיינה במסמכים, ופסקה כי דין התביעה להידחות. "קלטת השיחה הושמעה באוזניי במהלך הדיון, ולמשמע השיחה המוקלטת, עולה באופן ברור וחד-משמעי, כי התובע אכן הסכים לשינוי תנאי העסקה, ובסוף השיחה אף נתן מספר הזהות שלו לפקידה, לצורך זיהויו, לאחר ששונו תנאי העסקה. לפיכך, השינוי נעשה בהסכמתו ועל דעתו של התובע, ולאחר שהובהרו לו כל התנאים המתחייבים, לרבות התעריף לדקת שיחה, ההטבות שניתנו לו באותה חבילה, ולרבות התשלום שבו הוא יחויב במידה ויחליט לחזור בו מאותה חבילה".
לדברי השופטת, בטענותיו של אבנעים על אודות שינוי חד-צדדי של תנאי העסקה, אין ממש. "יחד עם זאת, ניתן לראות בחשבונות החלקיים שהוגשו, במהלך הדיון, שהחיוב בפועל עלה על החיוב המקסימאלי שננקב על-ידי המוכרנית של הנתבעת, באותה שיחה טלפונית. עניין זה לא עלה בכתב התביעה, ולא נתבע כל סעד כספי בגינו, לפיכך אין כל מקום להתייחס אליו כאן".
השופטת ציינה בפסק הדין שסלקום הציעה לאבנעים לחזור לכל חבילה עסקית אחרת ללא חיוב בדמי ביטול והסתבר שהוא חייב לסלקום כ-18,000 שקל, "וזה אולי מסביר את סכום התביעה המופרז של התובעת, כאן, בסכום של 20,000 שקל". השופטת המליצה לאבנעים לנצל את הסכמת סלקום ולבחור מסלול עסקי לשביעות רצונו. "אני דוחה את התביעה, אך אין בפסק דין זה כדי להכריע בשאלה אם הנתבעת אכן חייבה את התובע בתשלומי יתר מעבר לסכום שננקב בעסקה הטלפונית בין הצדדים. בעניין זה נשמרת הזכות לתובע לברר את טענותיו בכל הליך נוסף".