X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הותר לפרסום כי שבעה ערבים ממזרח ירושלים חשודים שהעבירו מיליוני שקלים מהגיהאד ומהחמאס לעצירים ביטחוניים הכלואים בישראל
▪  ▪  ▪
עו"ד שירין עיסאווי

בפעילות משותפת השב"כ, המשטרה ורשויות המס, נעצרו לחקירה עשרה תושבי מזרח ירושלים, בהם גם עורכת דין. הם חשודים כי היו מעורבים מסוף שנת 2009 בהעברות כספים ממפקדות הג'יהאד איסלאמי והחמאס ברצועת עזה לכלואים ביטחוניים בישראל, ביניהם רוצחים השפוטים למאסרי עולם ומבצעי פיגועים השפוטים לתקופות ארוכות.
העצורה הראשונה היא עו"ד שירין עיסאווי (31) מהכפר עיסאוויה, המבקרת בשגרה אסירים ביטחוניים רבים. היא נעצרה לפני כמה שבועות במחסום בכניסה לירושלים ובכליה נתפסו 100,000 דולר ו-53 אלף שקלים במזומן. כספים אלה יועדו להפקדה בחשבונותיהם של האסירים. כמו-כן, נתפס ברשותה התקן מדיה נייד שהכיל מסמכים רבים מהנהגות החמאס בכלא.
לאחר מעצרה, נעצרו מעורבים נוספים בפרשה, שהודו בעשרות העברות כספים בסכומים של עשרות אלפי דולרים מדי שבוע. להלן פרטיהם, כפי שנמסרו מן השב"כ:
  • מדחת עיסאוי - יליד 1973, תושב עיסאויה, אחיה של שירין, נעצר ב-11/05/10, ריצה מאסר ממושך בגין פעילות בחזית הדמוקרטית, היה כלוא ביטחוני עד ל-2009, מעורב בהעברות הכספים לכלואים, יחד עם שירין ניהל את מרבית הפקדות הכספים, חשוד במסגרת הפרשה בקבלת הכספים ובהפקדתם.
  • ראפת עיסאוי - יליד 1972, תושב עיסאויה, אחיהם של מדחת ושירין, נעצר ב-16/05/10, חשוד בהפקדות הכספים לכלואים.
  • סאמר עבדו - יליד 1968 תושב בית חנינא, נעצר ב-26/04/10, עובד כבלדר כספים וחבילות מול רצועת עזה, הודה בהעברת מיליוני ש"ח מרצועת עזה במהלך החודשים האחרונים והעברתם לנוספים כשירין עיסאוי, לצורך הפקדתם לכלואים.
  • סלים עבד-אל רחמאן - יליד 1981 תושב אבו גוש, נעצר ב-04/05/10, מנהל סניף הדואר בעטרות, הודה בחקירתו בהפקדות מאות אלפי ש"ח לחשבונות כלואים על סמך כספים ורשימות אותן קיבל משירין עיסאוי ואחיה ראפת עיסאוי ומדחת עיסאוי. עבור פעילותו זו קיבל תשלום משירין ואחיה.
  • סופיאן זבדה - יליד 1970 תושב רצועת עזה, נעצר ב-05/05/10 במעבר ארז, עובד הדואר במעבר ארז, אחראי מתוקף תפקידו על העברות חבילות ומכתבים בין רצועת עזה לישראל, הודה בחקירתו בקבלת מיליוני ש"ח מאגודות החמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה והעברתם לבלדרים בישראל לצורך הפקדה לאסירי הארגונים.
  • עו"ד מעתצם חלאילה - יליד 1970, תושב א-טור, נעצר ב-17/05/10, עובד כמנהל סניף דואר בא-טור, הודה בחקירתו בהפקדת מאות אלפי ש"ח לכלואים על סמך כספים ורשימות אותן קיבל משירין עיסאוי ואחיה ראפת עיסאוי ומדחת עיסאוי, הודה בהעברות כספים אותם קיבל מרצועת עזה לפעילים ירושלמים נוספים.
בפרשה נחשפו העברות כספים בסדרי גודל של מיליוני שקלים מארגוני טרור ברצועה לחשבונותיהם של כלואים, זאת בניגוד לתקנות שב"ס המאשרות הפקדת כספים חודשית של עד 1,300 ש"ח לאסירים ביטחוניים.
על-מנת לעקוף את ההגבלה, פיתחו ארגוני החמאס והג'יהאד איסלאמי מערך מסועף שפעל לאורך זמן, כאשר מטרתו הייתה להגדיל באופן משמעותי ובניגוד לחוק את כמות הכספים המופקדים לאסירים.
ראשיתו של התהליך בהעברת רשימות אסירים ודרישות כספיות מהנהגות הארגונים בכלא אל גורמי המימון ברצועה. האחרונים קיבלו את הרשימות והעבירו את הכספים באמצעות שליחים או הפקדות בנקאיות לבלדרי כספים בגדה ובירושלים. האחרונים היו אמונים על הפקדתם בפועל לחשבונות הכלואים.
במסגרת התהליך ניתן שוחד למנהל סניף דואר במזרח ירושלים שסייע בהפקדות האסורות. חלק מהכספים הופקדו גם לחשבונות עם מספרי ת"ז פיקטיביות ובאמצעות מספרי ת"ז של תושבי רצועת עזה שהלכו לעולמם.
מנגנון החדרת הכספים שנוהל על-ידי הכלא החליף למעשה את אגודות הצדקה של חמאס בגדה, אשר פעילותם בשטח הופסקה על-ידי ישראל והרשות הפלשתינית.
במסגרת חקירת הפרשה זוהתה מעורבות דומיננטית במיוחד של עורכת הדין הישראלית, שירין עיסאווי שהיוותה חולייה מקשרת בין כלל הגורמים המעורבים: האסירים בכלא, גורמי המימון ברצועה והסייענים המעורבים בגדה וברצועה.
עיסאווי מונתה ע"י הנהגת הכלואים בישראל כאשת אמון וכוחה יופה מול גורמי המימון ברצועת עזה. בפעילותה ניצלה עיסאווי את נגישותה לבתי הכלא ואת החיסיון המשפטי לו זכתה בפגישותיה עם אסירים, על-מנת לסייע באופן אקטיבי להעברות הכספים וחלוקתם ותוך גביית עמלה מהכספים שסייעה בהעברתם. כמו-כן, במהלך חקירתה של עו"ד עיסאווי, נתפס ברשותה התקן מדיה נייד שהכיל עשרות מסמכים המתעדים את העברות הכספים ולצידן גם תכתובות ארגוניות בין כלואי חמאס בכירים. בין האיגרות שנתפסו - תכתובות העוסקות בתיאום הבחירות לארגון חמאס בבתי הכלא, פירוט צעדים להנעת המאבק התקשורתי למען אסירי החמאס, תיאום צעדי מחאה בבתי הכלא ומסמכי תיאום עמדות ארגוניות.
פרט לעבירות על חוקי הטרור עלו במסגרת הפרשה עבירות רבות הנוגעות לחוקי מס והלבנת הון, על כן שולבו וסייעו בחקירה גם רשויות אלו. משירות הביטחון הכללי נמסר כי הוא רואה בחומרה את הניצול לרעה של החיסיון המוקנה לעורכי דין ונגישותם לבתי הכלא, כפי שבוצע בפרשה זו, על-מנת לבצע פעילות אסורה המסייעת לארגוני טרור.
כתבי אישום נגד נגד שירין עיסאווי, מדחת עיסאווי, סאמר עבדו וסופיאן זבדה, הוגשו היום (24.5.10) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

תאריך:  24/05/2010   |   עודכן:  24/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נעצרה עו"ד שהעבירה כסף מטרוריסטים לכלואים בישראל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
האם מדובר בעיסאוויה שתושביה
מיכל מירושלים  |  24/05/10 13:49
 
- מיכל
קצת נחת  |  24/05/10 15:35
2
יגאל עמיר מוגדר כאסיר בטחוני
/'קר  |  24/05/10 14:19
3
מועמדת ראויה ביותר לשפיטה
גלילי  |  24/05/10 14:37
4
אולמרט
אבי 22  |  24/05/10 17:34
5
הם המתוחכמים. אנחנו החלמאים!!! ל"ת
הניה  |  24/05/10 22:44
6
אם תמצא אשמה יש לתלות אותה ל"ת
בז נודד דיגיטלי  |  24/05/10 22:45
7
ואיפה השב"כ ??
קובה חמוסתא  |  24/05/10 23:31
8
הערבים רוצים להשמיד את היהודים ל"ת
הכל יודעים זאת  |  25/05/10 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לטענת ההסתדרות, הסכסוך הוכרז בעקבות מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי שישפר את תנאי העבודה של כ-770 מנהלי דרג הביניים ומורשי החתימה
ערן שלמה
ליגת הטרקטורונים הישראלית מסיימת את עונת 2010 בסבב השישי והאחרון שהתקיים בחולות אשדוד    אליקו אוחנה סוף-סוף זוכה בכתר האליפות של ליגת הטרקטורונים, ניל פלד, דורון עידן ומתן אבירם מוכתרים כאלופים בקטגוריות השונות
עופר וולפסון
ועד עובדי המשרד וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי עם האוצר שתוקפו עד יוני 2013    תוספת השכר תינתן בשלוש פעימות, כאשר בפעימה האחרונה יינתן בנוסף גם מענק חד-פעמי
אלעזר לוין
"הסיכוי לביטול התב"ע קטן ביותר"    "הקפאת הבנייה בלתי חוקית - בכל מקרה נוכל לבנות לפחות שני מגדלים נוספים"
שירלי בר דיין
פרסום ראשון: הברזילאי בן ה-30 קיבל הצעה. גם סאליהוביץ' מבוקש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il