X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהשוואה למתנדבים בריאים, אצל חולי סכיזופרניה היו אזורים גדולים של פגיעה באספקת הדם בחלקים שונים במוח הקשורים למספר תפקודים קוגנטיבים, כולל תכנון, קבלת החלטות, שיפוט ושליטה בדחפים
▪  ▪  ▪

חוקרים גרמנים השתמשו בטכניקה של סורק תהודה מגנטי (MRI) הנקראת CASL כדי למפות את דפוסי זרימת הדם המוחית אצל חולי שסעת (=סכיזופרניה) במהירות וללא השימוש בגורמי קרינה או בחומרי ניגוד.
טכניקת CASL היא טכניקה רבת עוצמה שיכולה לעזור ולהפחית את העלות ואת המורכבות של הבדיקות. כך סבורים החוקרים מהמחלקה לרדיולוגיה באוניברסיטת בון שבגרמניה. בעזרת טכניקה זו ניתן גם לחזור על הבדיקה שוב ושוב לעומת שיטות הדורשות שימוש בחומרים ניגודיים ובחומרי קרינה.
שסעת היא הפרעה מוחית כרונית חמורה המשפיעה על מיליוני אנשים בעולם. התסמינים כוללים הזיות, חשיבה מבולבלת, הפרעות תנועתיות, בידוד חברתי ובעיות קוגנטיביות.
במסגרת המחקר, שבוצע בבית החולים האוניברסיטאי בבון, החוקרים השתמשו ב-MRI מסוג CASL כדי להשוות זרימת דם מוחית אצל 11 חולי שסעת לא מטופלים ואצל 25 מתנדבים בריאים ששימשו כקבוצת ביקורת.
בהשוואה למתנדבים הבריאים, אצל חולי השסעת היו אזורים גדולים של hypoperfusion (פגיעה באספקת הדם) באונה הקדמית ובקליפה הקדמית, באזור המכונה פיתול החגורה הקדמי, ובאונה הקודקודית. אזורים אלו קשורים למספר תפקודים קוגנטיבים, כולל תכנון, קבלת החלטות, שיפוט ושליטה בדחפים.
Hyperperfusion, או עלייה בזרימת הדם, נראתה במוח הקטן, בגזע המוח ובתלמוס של חולי השסעת.
המחקר גילה דפוסים של hypoperfusion ושל Hyperperfusion הדומים לדפוסים המזוהים בבדיקת PET (טומוגרפיה על-ידי פליטת פוזיטרונים) ובבדיקת SPECT (טומוגרפיה על-ידי פליטת פוטון בודד) בחולי שסעת.
שלא כמו במחקרים הנעזרים ב-PET וב-SPECT, הצילומים המתקבלים מ-CASL יכולים להיעשות במהירות ללא השימוש בקרינה מייננת או בחומרים ניגודיים.
בדיקת MRI מסוג CASL יכולה לאפשר לחוקרים הבנה טובה יותר של השסעת. בטווח הארוך, היא תוכל לעזור לפתח טיפולים מותאמים ואופטימלים יותר.

תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  26/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפיקוד העליון של צה"ל גיבש שינוי של הוראת פיקוד עליון באופן שיתיר לחיילים בסדיר לעשות בשבת פעילות שאינה מבצעית - רק ביחידת גלי צה"ל    הרב הראשי לצה"ל מתנגד, אך בצה"ל טוענים שהרבנות שותפה
סער גמזו
מטאליקה עזבו בסמוך להופעה והשאירו אותנו עם טעם של החמצה אבל הם לא הראשונים    הנה עוד כמה מקרים שבהם הבטחות גדולות הפכו לאכזבות ענק
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי הטסטוסטרון מסייע בהורדת תחושת האמון בנשים, ולדעת החוקרים מגן עליהן מפגיעות
איציק וולף
חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אורי אורבך וניצן הורוביץ הגישו הצעת חוק למניעת שימוש לרעה בהליך משפטי    ההצעה תאפשר לבתי המשפט לדחות תובענות משפטיות במקרים שבהם נראה כי מדובר בניסיון להלך אימים על מותחי ביקורת תוך פגיעה בחופש הביטוי
עידן יוסף
תועד כשהוא מסתודד עם החשודים העיקריים בחתונת בתו של דרעי למרות שהמשטרה אסרה עליו לקיים מגע איתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il