X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשודים בפרשת קרטל הלחם צפוים להשתחרר היום ממעצר החשדות מתמקדים במבצעים במגזר החרדי
▪  ▪  ▪
תיאום מחירים [צילום: פלאש 90]

החקירות ברשות ההגבלים העסקיים בעניין החשד לקרטל בענף הלחם נמשכו אתמול בקדחתנות כשכל חוקרי הרשות עוסקים רק בפרשה זו.
עד כה נעצרו ונחקרו שישה חשודים בתיאום מחירים או בחלוקת שוק הלחם ביניהם - ממאפיות ברמן, אנג'ל ומאפיה מרחבית. בסוף השבוע צפוי לחזור לארץ חשוד נוסף בפרשה, בעלי קבוצת המאפיות דוידוביץ, ישעיהו דוידוביץ.
הנחקרים חשודים, בין השאר, בתיאום מחירים ביניהם במכירת לחם בפיקוח. מוצרי הלחם שבפיקוח הם חלות רגילות וגם לחם לבן וכהה, שלם ופרוס. לטענת הנחקרים, לא ניתן לתאם מחירים לגבי מוצרים שבפיקוח, שבהם ממילא מתח הרווחים נמוך במיוחד, ולעתים הייצור מתנהל בהפסד ומסובסד על-ידי הלחמים היקרים יותר.
עם זאת, ל-TheMarker נודע כי חלק מהחקירה מתמקדת בחשדות לכאורה, לפיהם הנחקרים תיאמו ביניהם הפסקת מבצעים למכירת שלושה מוצרים בפיקוח, בעשרה שקלים. המבצעים התנהלו בעיקר באזורי מגורים של חרדים.
בנוסף, בודקים ברשות ההגבלים חשדות לחלוקת לקוחות בין החשודים, שהתייחסה לא רק ללחם המפוקח. עקרונית, קיימות שלוש אפשרויות לחלוקת שוק הלחם - חלוקה גאוגרפית שמתאימה לחלק מהיצרנים אך לא לאלה שיש להם פריסה ארצית, כמו דוידוביץ'; חלוקת לקוחות דרך סימון רשתות, או חנויות; וחלוקה לפי מיכסות. לא ברור בשלב זה, לגבי אילו מהחלוקות יש לרשות ההגבלים ראיות.
הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן אמרה, כי "מדובר במוצר בעל חשיבות צרכנית ממדרגה ראשונה, בעל השפעה על כל בית במדינת ישראל. פגיעה בתחרות והחשדות שנחקרים בעניין קרטל הם בהחלט מהחקירות היותר חשובות שהתנהלו ברשות. השקענו ונמשיך להשקיע משאבים במטרה להשלים את החקירה בהקדם".
"שוק רווי שנאות"
לדברי הרשות להגבלים עסקיים החשד הוא כי התקיים קרטל מאורגן היטב שנוהל על-ידי בכירים בחברות החשודות, שלא פעם כיוונו את התיאום לאוכלוסיות מרובות ילדים שרוכשות כמויות גדולות של לחם. שלשום האריך שופט המעצרים התורן בבית המשפט השלום בתל אביב, אילן דפדי, את מעצרם של שלושת המנכ"לים ב-48 שעות, למרות דרישת הרשות ל-72 שעות. מוטי חסין, מנהל מכירות אזור ירושלים והדרום של מאפיית אנג'ל, שוחרר אתמול למעצר בית של עשרה ימים. היום ישוחררו מנכ"לי המאפיות הגדולות, או שהרשות תבקש להאריך את מעצרם בשנית. ערן שפיגל, מנהל מכירות אזור המרכז של אנג'ל, שוחרר שלשום למעצר בית של עשרה ימים. שמו של חשוד נוסף אסור לפרסום.
שלשום כפר בא-כוחו של מנכ"ל מרחבית יוחנן אהרונסון, עו"ד ז'ק חן, בשמו בבית המשפט בחשדות נגדו. הוא ניסה לשכנע במהלך הדיון את השופט כי לאחר שמרשו העניק גרסה מלאה ונערכו חיפושים במשרדיו בקריית שמונה ובמאפיות בקיבוץ עינת, אין טעם בהמשך מעצרו. נציג רשות ההגבלים העסקיים בדיון, חיים ארביב, ציין בכתב בפני בית המשפט את האנשים עמם אהרונסון, יו"ר איגוד האופים, היה בקשר רציף, וטען כי עמם הוא יכול לבצע עבירות או לשבש את החקירה. "הוא מעורב מאוד מרכזי בפרשה", אמר.
השופט שלל את האפשרות לחלופת מעצר כי לא רצה להפלותו לרעה בהשוואה לשני המנכ"לים האחרים, שמעצרם הוארך קודם לכן באותו הערב, וכן בשל העובדה שפעולות החקירה מצדיקות לגישתו את השארתו במעצר. למרות שגורמים ברשות טענו שלשום כי החקירה עוסקת בתיאום מחירים לגבי סוגי הלחם השונים, מבקשת המעצר הרשמית שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב עולה כי הדגש הוא על הלחם המפוקח בלבד.
"כיצד ניתן לדבר על הסדר כובל בסיטואציה של מחיר מפוקח?", שאל אתמול בגיחוך אחד הסניגורים בתיק. "אתה הרי מתחיל ממחיר העלות והתחרות היא עד למחיר המקסימום של הרגולטור. אז אתה מבין כמה זה מגוחך".
אחת הסוגיות שעולות מהחקירה היא שחברות מסוימות נמנעו מלגשת למכרזים מסוימים, עובדה המעידה על תיאום וחלוקת שוק. "בשם התחרות אתה צריך לגשת למכרז גם אם זה לא משתלם מבחינת השינוע של הלחם", אמר הסניגור בלגלוג. "יש תחרות פרועה בשוק הזה. זהו שוק קשה. שוק הלחם רווי יצרים ותחרות ושנאות עם היסטוריה. לדבר בשוק הזה על קרטל? כשאתה נכנס להתחבר לאנשים בשוק הזה אתה מבין כמה האמירה הזו מופרכת. האנשים האלה לא יכולים להסכים על דברים פעוטים".
עו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג פוקס נאמן מייצג את אנג'ל, חסין ושפיגל.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  26/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילן דפדי  רונית קן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשד: המאפיות תיאמו ביניהן מבצעים על לחם במגזר החרדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רז
כך החליט בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה    קורב כינה את השופטים "חמורים גדולים"
עליס בליטנטל
בתיאטרון תמונע - מסע תיאטרוני בעקבות "תמול שלשום" מאת ש"י עגנון
איציק וולף
פעיל הימין איתמר בן גביר עתר לבג"צ בדרישה למנוע את חגיגת בר המצווה לבנו של ראש הסגל המדיני בבית הלבן באתר הארכיאולוגי מרכז דוידסון שבכותל הדרומי
מחלקה ראשונה
הכנסת אישרה בטרומית 4 הצעות חוק שנועדו להחמיר עם האסירים הביטחוניים    אהרונוביץ': נביא גם הצעת חוק ממשלתית
עופר וולפסון
הגידול - בהמשך לזינוק של 9.2% ברכישות האשראי בשלושת החודשים נובמבר עד ינואר    הגידול ברכישות "שירותים אחרים" - הכוללות דלק, חשמל ומחשבים - אף הואץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il