X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקורות מודיעיניים אוסטרליים הודו כי גם הם מזייפים דרכונים, וכי הם אף מספקים כאלו לסוכנויות ביון מערביות, בפעילויות הסודיות שלהן ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד. [צילום: AP]

גורמי מודיעין באוסטרליה הודו כי סוכנויות הביון האוסטרליות מזייפות גם הן דרכונים לשימוש בפעילות סודית מעבר לים, כך מדווח (ד', 26.5.10) עיתון הסידני מורנינג הראלד.
ההודאה של הגורמים בשימוש בדרכונים מזויפים מגיעה יום לאחר הראיון שהעניקה ג'ולי בישופ, יו"ר הקואליציה באוסטרליה, לסוכנות הידיעות פיירפאקס: "זה יהיה נאיבי מצידנו לחשוב כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר משתמשת בדרכונים מזויפים, כולל דרכונים אוסטרליים, למבצעים ביטחוניים". כשנשאלה האם אוסטרליה זייפה גם היא דרכונים ענתה בבירור: "כן". מקורות המודיעין האוסטרליים הוסיפו כי למדינה יש רקורד ארוך טווח של אספקת דרכונים מזויפים לגורמי מודיעין בחו"ל. "מועדון המודיעין המערבי", לדבריהם, אשר בתוכו מדינות כמו בריטניה, ארה"ב, ניו-זילנד וקנדה.
בעוד גורמים רבים בממשלה, כולל ראש הממשלה קווין ראד, דרשו מבישופ שתחזור בה מדבריה, גורמי המודיעין הודו כי היא רק הוציאה החוצה מה שכולם כבר יודעים. סוכנויות ביון אוסטרליות משתמשות בדרכונים מזויפים אשר מוציא להם משרד החוץ, כדי לאפשר פעילות מודיעינית מעבר לים.
לדברי מקורות המודיעין, מדי פעם מחלקת החוץ תוציא דרכון מזויף גם בעבור סוכנות ביון זרה. לטענתם, הם יוציאו את הדרכון רק כל עוד הם יישארו מיודעים לגבי מיקומו של הסוכן בכל עת, כאשר הוא בתוך יבשת אוסטרליה.
בהחלטה מעוררת מחלוקת, החליטה השבוע ממשלת אוסטרליה על גירוש דיפלומט ישראלי מהמדינה. הגירוש היה הבעת מחאה על השימוש, לכאורה, בדרכונים מזויפים אוסטרליים על-ידי המוסד הישראלי, בפרשיית החיסול של מחמוד אל מבחוח בדובאיי. במקרה הנ"ל, כך טוען העיתון, המוסד זייף דרכונים של ארבעה אזרחים אוסטרליים קיימים. גורמי המודיעין הדגישו כי זרועות הביון האוסטרליות מזייפות דרכונים, אולם לא כאלו השייכים לאדם כזה או אחר.
רבים בקואליציה האוסטרלית הביעו מחאה כנגד החלטתו של קווין ראד, ראש הממשלה, על גירוש הדיפלומט הישראלי. לטענתם, הממשלה מנסה לזכות באהדתן של המדינות הערביות, אשר בבוא העת יתמכו באוסטרליה כאשר זו תתמודד על מקום זמני במועצת הביטחון של האו"ם.

תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  14/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הפועל י-ם וברק נתניה רוצות מקום 3 ואירופה (חמישי, ישיר בספורט5)
שירלי בר דיין ומוטי פשכצקי
משחק מבחן: טל בן חיים כבש סמוך לסיום והציל מהפסד לקראת שבדיה
עופר וולפסון
בעקבות לחץ שהפעילו חברות הגז והנפט, נענה שר האוצר לבקשת ראש הממשלה ושר התשתיות ומינה לוועדה חבר נוסף    עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש, יצורף לדיונים כמשקיף
איציק וולף
ראש הסגל המדיני בבית הלבן נועד עם ראש הממשלה בירושלים והעביר לו הזמנה מטעם נשיא ארצות הברית    ציין כי הוא ומשפחתו נהנו מן החום והנדיבות של אזרחי ישראל בביקורם בארץ
תלם יהב
מזכר שנשלח לוועדה בקונגרס על-ידי בכירים בבריטיש פטרוליום מראה כי הנתונים שנרשמו מספר שעות לפני האסון העידו על אפשרות שהבאר תתפוצץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il