X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברה בוועדה המצומצמת לכתיבת הבחינה העבירה למרצה בטכניון מידע על שאלות שהופיעו בטופסי הבגרות המרצה מסר את השאלות לסטודנט שהכיר, וזה הפיץ את המידע תמורת תשלום
▪  ▪  ▪

המשטרה אומרת כי פיענחה את גניבת בחינת הבגרות במתמטיקה. נעצרו שני חשודים: מרצה בטכניון בצפון בארץ ומנחה במשרד החינוך שישבה בוועה המסווגת שכותבת את שאלות הבחינה.
המנחה רחל קדם מסרה את החומר למרצה בטכניון שהוא גם מורה פרטי למתמטיקה. המרצה ארז כהן נתן את החומר לסטודנט קרוב שלו, שהפיץ את הבחינה תמורת כסף. מדובר ברשת שלמה שמכרה את שאלות הבחינה תמורת מחיר.
המשטרה מצאה כי לא הטופס המודפס הודלף אלא שאלות מתוך הטופס. הבחינה הועברה במהלך שני המועדים האחרונים ומועד הבחינה העתידי.
ממשרד החינוך נמסר כי הוא "מברך את משטרת ישראל על טיפולה היעיל והמהיר בתלונת המשרד", וכי בפענוח הפרשה "יש לקח ערכי וחינוכי חשוב". "טוהר הבחינות הוא עיקרון שיש לחזקו במעשים, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בפעולות שנקט משרד החינוך בעניין בחינת הבגרות. פענוח הפרשה והממצאים מעידים כי החלטות המשרד בעניין בחינת הבגרות נשענו על תשתית עובדתית", נכתב, "יצויין כי השר לביטחון פנים עדכן הבוקר את שר החינוך בממצאים העיקריים העולים מהחקירה".
יו"ר ועדת החינוך והתרבות ח"כ זבולון אורלב: "החשיפה המהירה של משטרת ישראל של הדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה מסירה את ענן אי הוודאות מעל המערכת ותאפשר למשרד החינוך להתפנות להיערכות על-מנת למנוע הישנות מקרה דומה בעתיד".
על-מנת לוודא שהמערכת נערכת בעקבות כך כראוי, תקיים ועדת החינוך דיון בנושא ביום ד' הקרוב. "בשל הנזק החינוכי והפגיעה במסרים הערכיים שיש לפרשה זו על האווירה בבתי הספר, אני מצפה שרשויות האכיפה ידעו למצות את מלוא חומרת הדין עם החשודים, אם תוכח אשמתם", אמר אורלב.
יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, ח"כ אלכס מילר, אמר בעקבות חשיפת מדליפי הבגרויות כי על משרד החינוך לוודא כי לא הודלפו תכנים נוספים, ביניהם גם מבחנים אקדמאיים שעלולים לפגוע בטוהר הבחינת גם באוניברסיטאות ובמוסדות ההשכלה הגבוהה.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נעצרו חשודים בהדלפת הבחינה במתמטיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בחור כארז
תלמיד של ארז  |  31/05/10 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השעון האטומי - עם צריכת החשמל הקטנה ביותר - ייחשף לראשונה בכינוס בינלאומי ייחודי שתערוך במלון השרון בהרצליה חברת ההיי-טק הישראלית "פוקוס טלקום"    הכינוס יעסוק בנושא סנכרון ותזמון באמצעות שעונים אטומיים ולוויינים ויוכרז בו על הקמת הפורום הישראלי הראשון לסנכרון ותזמון
גלית יצחק-אוגנוב
37% מהמעשנים בטוחים שלא יצליחו להפסיק לעשן ללא טיפול תרופתי    המעשנים היו מעדיפים לערוך ניקוי יסודי בבית, להישאר עד מאוחר בעבודה או לעמוד בפקק תנועה מאשר לוותר על עישון הסיגריה הבאה
שלומי לוי
לאחר הפסקה של כמעט חודשיים בהם נעדרתי מכתיבת ביקורת הסינגלים אני חוזר לכתוב את הביקורת השבועית של סינגלים ישראלים חדשים, יש המון מוזיקה חדשה, לא מעט אומנים חדשים ולא מעט קאמבקים    היה קשה מאוד לבחור, אך בכל זאת, אלו האומנים עליהם כתבתי השבוע: שי עמר, הדג נחש, גילי והאופוזיציה, Lil K.C, ערן צור, רגב הוד, וליאל קולט עם קלאוס מיין
מערכת PCאון
פייסבוק הוא האתר הנצפה ביותר באינטרנט, עם כ-540 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש אפריל, כך עולה מרשימה חדשה שמפרסמת השבוע גוגל, של 1000 האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט    מי נמצא במקומות הראשונים?
יפעת גדות
חולה קיבל כליה מתורמת שמתה ולא ידעה כי סבלה מסרטן הרחם    החליט להשאיר את הכליה    מת לאחר 6 חודשים    אלמנתו תובעת את בית החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il