X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי לממשלה תקף בכינוס לשכת עורכי הדין את הפרסומים של מעצר לנוכח מצלמות הטלוויזיה "חזקת החפות מוענקת במשפטנו לכל אדם וכל אדם זכאי גם לכבוד האדם" "יש הבדל בין חופש עיתונות להפקרות עיתונאית ולא זה כהרי זה"
▪  ▪  ▪
היועמ"ש וינשטיין [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי יילחם בפרסומים עיתונאיים הפוגעים בכבוד האדם ובחזקת החפות של חשודים.
בנאום שנשא באילת בכינוס השנתי של לשכת עורכי הדין אמר וינשטיין כי מעצרים נוכח פני הטלוויזיה או פרסום תמליל עדותו של נחקר, עם כל הכבוד, אינם עולים בקנה אחד עם זכותו של אדם, כל אדם, לכבוד האדם.
"ראוי תמיד לזכור כי חזקת החפות מוענקת במשפטנו לכל אדם וכל אדם זכאי גם לכבוד האדם. זו הייתה דעתי אז בשעה שפסעתי במשעולי הסנגוריה, וזו דעתי עכשיו בהיותי היועץ המשפטי לממשלה וראש התביעה הכללית", אמר.
לדבריו, נפגש ודן בעניין זה עם צמרת המשטרה, מפכ"ל המשטרה דודי כהן, ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', ביחד עם פרקליט המדינה וצמרת משרד המשפטים. "דעתם אינה שונה מדעתי. הם סבורים כמוני שתופעה זו איננה משרתת מגמות טובות. היא חותרת תחתיהן, וכולם שותפים לעמדה שיש לעשות לעקירתה ולהיעלמותה מנוף חיינו", אמר.
וינשטיין ציין כי למרות שצמרת משרד המשפטים וצמרת המשטרה סבורה שמדובר בתופעה שיש לעקור מן השורש - היא עדיין תופסת "מקום של אי כבוד בחיינו", כלשונו.
"מנוי וגמור עמי להלחם בתופעה הזו - לפחות ככל שהדברים נוגעים למערכת האכיפה - וכידוע בעניין זה לא הכל מונח לפתחנו. אעשה זאת באמצעות חידוד הנחיות היועמ"ש, וכבר התחילה במשרדנו עבודת מטה בנושא. לא אהסס לעשות זאת גם באמצעות יוזמת שינוי חקיקה במקרים המתאימים. כך לדוגמא, בכוונתי לקדם תיקון חקיקה שיאסור על פרסום חומרי חקירה גולמיים כמו תמלילי חקירה וכיוצא באלה, וזאת עד להצגתם במשפט או עד לאישור בית המשפט, לפי המוקדם. זהו הדין הקיים היום ביחס לתיעוד קולי או חזותי של חקירה, ואין סיבה שדינו של תמליל כתוב יהיה שונה בעניין זה", הודיע.
וינשטיין ציין כי חשוב מאוד לשמור על חופש העיתונות ועל זכות הציבור לדעת אך פעמים רבות מדובר בפעולות שאינן עולות עם אותם עקרונות.
"כמובן, שהכול צריך שייעשה ברגישות המתבקשת נוכח האינטרסים השונים המתחרים על הבכורה בעניין זה. כך זכות הציבור לדעת, כך חופש העיתונות וכל כיוצא באלה אינטרסים שאני רחוק מלהקל בהם ראש ועדיין, צילום אדם בקלונו איננו עולה בקנה אחד עם כל אלה. לדידי יש הבדל בין חופש עיתונות להפקרות עיתונאית ולא זה כהרי זה. הראשון, ראוי לכבוד השני, לא ולא. כידוע לכם, הבחנה זו גם עומדת ביסוד החלטותינו וצעדינו בפרשה מסוימת מהעת האחרונה, ולא אדבר על כך יותר לעת הזו", דברי וינשטיין.

תאריך:  31/05/2010   |   עודכן:  31/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין יקדם חקיקה לאיסור פרסום חומרי חקירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקד המחוז הצפוני: "נאפשר עצרות מחאה אך לא הפרות סדר"
עופר וולפסון
במסגרת העיצומים: העובדים לא יפנו כ-100 מנכסי החברה המיועדים למכירה    העובדים טוענים למבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש, שיעגן וישמר את תנאיהם בעקבות מכירת החברה לשאול אלוביץ'
איציק וולף
בעקבות הדיווחים על הסתבכות הפעולה של השייטת בהשתלטות על המשט הבינלאומי לעזה נערכת פמלייתו של נתניהו לקיצור הביקור ולחזרה לישראל עוד בטרם נפגש עם נשיא ארצות הברית אובמה
עידן יוסף
חיילים שנכחו במבצע מספרים כי כלל לא הוכנו לכך שעל הספינה יותקפו באלימות    בתוקפים - גם השייח ראאד סלאח
איציק וולף
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ טלב א-סנע שכינה את לוחמי השייטת נאצים    "אין מדובר בחופש הביטוי אלא בגילויי הסתה בוטים שאין מקומם בתרבות השיח בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il