X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בטיוטת הפיקוח המקשיחה את תנאי ההלוואות לרכישת דירה, אמר המפקח על הבנקים כי היא אינה מגבילה את שיעור המימון המותר למתן משכנתאות
▪  ▪  ▪
המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו [צילום: פלאש 90]
בנק ישראל מגביל האשראי לרכישת דירות
עופר וולפסון, אלעזר לוין
כל בנק שילווה יותר מ-60% ממחיר הדירה יחויב להפריש 0.75% לחובות מסופקים * הבנקים גם יחויבו להיזהר בהלוואות בסיכון גבוה * המשמעות: המשכנתאות יקטנו, הרבית עשויה לעלות, הדרישות להון עצמי יגדלו, שוק הדירות עשוי להירגע
לרשימה המלאה

"ההנחיה שפרסמנו אינה מגבילה את שיעור המימון המותר למתן משכנתאות, והשפעתה על המחיר צפויה להיות מינורית" - כך אמר (יום ג', 1.6.10) המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שעסק בנושא האשראי לדיור.
חזקיהו הציג בדיון נתונים שלפיהם מחירי הדיור עלו בצורה חדה בתקופה האחרונה, מעבר לעלייה ברמת החיים ולהכנסות משקי הבית, והסביר שאחת ממטרות ההוראה שפורסמה ב-24 למאי הנה לעורר את תשומת לבם של הציבור ושל קובעי המדיניות לקצב הגידול הגבוה של המחירים. בנוסף, הסביר חזקיהו כי הריבית בתקופה האחרונה נמוכה ביותר, בעיקר במסלול הלא צמוד, מה שמעודד את הציבור ליטול משכנתאות בשיעור מימון גבוה, ובריבית משתנה. לדבריו, כתוצאה ממגמות אלו, האשראי לדיור בשנת 2009 עלה בכ-15%, וזאת למרות שסך האשראי במשק ירד.
"הציבור", הסביר המפקח, "נחשף למעשה לסיכון של עליית הריבית בתקופה הקרובה מצד אחד, ולאפשרות של ירידה במחירי הדיור, קרי, בערך הנכס שכנגדו נלקחת הלוואת המשכנתא, מצד שני".
חזקיהו הבהיר שההוראה אינה מגבילה את שיעור המימון המותר ללקוחות, ולמעשה גם לאחר ההוראה מותר לציבור לבקש, ומותר לבנקים להציע, הלוואות בכל שיעור מימון שיחפצו. עם זאת, ההוראה מורה לבנקים להכיר בסיכון האפשרי הגלום בהלוואות בסיכון גבוה, ולהפריש מעין "כרית ביטחון" בשיעור של 0.75% כנגד הלוואה זו. ההוראה ממוקדת בהלוואות במימון גבוה, בניגוד, למשל, להעלאת ריבית של בנק ישראל, שהייתה פועלת על כל ההלוואות בכל היקפי המימון. המפקח הדגיש גם שהיקף ההפרשה שהבנקים צריכים להפריש שקולה לסדר גודל של כ-0.1% בלבד בריבית, ויתרה מכך, הוא אמר כי בשל התחרותיות בענף המשכנתאות במערכת הבנקאית, בהחלט ייתכן שהבנקים, בנסותם למשוך אליהם לקוחות נוספים, יספגו בעצמם חלק מהגידול בעלות.
לדברי המפקח על הבנקים, מטרת ההנחיה היא בעיקר להזהיר את הבנקים ואת הציבור: ההוראה מנחה את הבנקים לבדוק את התיקים, את שיעורי המימון, את רמת המודעות של הלקוח במעמד מתן ההלוואה לגבי התנאים והסיכונים הכרוכים בהלוואה, ועוד. המפקח הסביר שהוא מעריך שעצם מתן ההוראה יגדיל את המודעות בציבור לרמות המחירים הגבוהות כיום בענף, ויעודד את הרוכשים, בין אם הם זוגות צעירים ובין אם הם רוכשים דירה שנייה ושלישית, לנהל את סיכוניהם בצורה מושכלת, ולקבל החלטות נבונות לגבי החלטות רכישת הדיור ואפן המימון.
חזקיהו הזכיר עוד שנכון לעכשיו ההנחיה נמצאת בשלב הטיוטא, והודה לחברי הכנסת על ההזדמנות לשמוע את דעותיהם, כחלק מתהליך ההתייעצות לקראת כניסת ההנחיה לתוקף.

תאריך:  01/06/2010   |   עודכן:  01/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השפעת הנחייתנו על מחירי המשכנתאות - מינורית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר אטינגר
ערוצי הטלוויזיה לא חדלו מלדבר במשך 14 שעות רצופות על הסתבכות המשט לעזה, ועצרו רק בשביל מקבצי הפרסומות    את המסר היה אפשר לסכם לרוב בצמד המילים "הם התחילו"
אלעזר לוין
תבנה 12 קומות, 130 דירות יוקרה, בלוינסקי פינת מרכולת בדרום ת"א    דירות 3-2 חדרים - 1.2-1.15 מיליון שקל    בלעדי: דירות הגג ימכרו ב-5.1-4.6 מיליון שקל    בלעדי: רכשה את הקרקע מאשד-איגרא ב-26.7 מיליון שקל ועוד 13.8%
מחלקה ראשונה
חאלד משעל אמר כי ארצות הברית קיימה עימו שיחות אך האמריקנים אינם אמיצים מספיק לעשות זאת בגלוי
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים שהתעמלו לעיתים קרובות יותר דיווחו על תפקוד מיני טוב יותר    אצל נשים - עישון פגע במערכת השתן
יואב יצחק
בסביבתו הקרובה של נתניהו מפנים אצבע מאשימה כלפי שר הביטחון ושר החוץ, שלחצו ביום שבת על נתניהו לאשר תקיפה כוחנית נגד פעילי המשט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il