X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות משתתפי המשט שנועד לשבור את המצור לעזה נחתו הבוקר באיסטנבול והתקבלו בקבלת פנים של מלכים צלם אל ג'זירה מדווח כי ארבעה חיילי קומנדו נחטפו למספר דקות בידיהם של משתתפי המשט
▪  ▪  ▪
משתתפי המשט מתקבלים כגיבורים בטורקיה [צילום: AP]

מאות משתתפי המשט, אשר נעצרו בעקבות הפשיטה הישראלית על הספינות ביום שני, זכו לקבלת פנים של גיבורים עת הגיעו הבוקר (ה', 3.6.10) לנמל התעופה באיסטנבול.
"הם עמדו בפני ברבריות ודיכוי, אבל חזרו עם כבוד", לדבריו של בולאנט ארינץ', סגן ראש הממשלה הטורקי. באולם מקבלי הפנים המתינו להם מאות בני משפחה וחברים, אשר הניפו דגלי פלשתין וטורקיה, ושאגו- "אללה אכבר", כך מדווח הזמאן הטורקי. לאחר מכן המשיכו לחגיגות ברחובות הראשיים של איסטנבול, כאשר הקהל מלווה אותם וצועק כל העת "טורקיה גאה בכם".
שבעה מטוסים הביאו את משתתפי המשט לנמל התעופה באיסטנבול. במטוס הראשון היו תשע גופות ומספר פצועים, כאשר שבעה נוסעים נוספים נותרו בבתי החולים בישראל להמשך הטיפול. לאחר מספר ימים שבהם היו אסורים בישראל, החלו להתקבל עדויות מפיהם של המשתתפים המאשימים את ישראל ב-"התעללות".פאבין יעקוב, בריטית שהייתה על סיפונה של ה-'מאבי מארמרה', אמרה לטלגרף הבריטי כי שוטרים ישראלים בעטו בה והשפילו אותה. "הם ניסו לצלם תמונות למזכרת איתי ונהגו לצחוק לי בפנים...השלטונות הישראלים עשו לנו טרור בימים האחרונים...לא ישנתי במשך כמה ימים", לדבריה.
מלק צ'ורלו, משתתף טורקי במשט, טוען בראיון לזמאן הטורקי כי לא ניתן להם מזון ושתייה, וכאשר הם ביקשו קצת מים "החיילים סרבו לתת לנו מים והצביעו בכיוון השירותים". ילצ'ין סלאל, טורקי נוסף שהיה על גבי הספינה, אמר כי ישראל לא נתנה לאסורים זכויות בסיסיות, והתייחסה אליהם "כמו אל כלבים".
כתבי אל ג'זירה, שהיו על גבי הספינה, סיפרו גם על חוויותיהם. צלם הרשת, אנדרה אבו חליל, טוען כי ארבעה חיילי צה"ל "נחטפו, או נתפסו, על-ידי האנשים שעל הספינה. בגלל שהרביצו להם, וכיוון שזו בערך התנגדות מהצד שלנו, החלפנו את החיילים הישראלים עבור טיפול בפצועים שלנו". לפי אבו חליל, במהלך הפשיטה הצה"לית חטפו משתתפי המשט ארבעה חיילי קומנדו ישראלים, ולמעשה שיחררו אותם ככופר עבור טיפול בפצועים שלהם. "כולנו ידענו שהישראלים ינסו לעצור אותנו, אבל לא חשבנו שהם יפתחו באש מהרגע הראשון", לדבריו של מוחמד וואל, כתב אל ג'זירה שהיה גם הוא על המאבי מארמרה. חבר פרלמנט גרמני לשעבר שהיה על גבי הספינה, נורמן פאיץ', הגדיר את המתקפה הישראלית כ-"פשע מלחמה".
מאז שהגיעו לטורקיה, נבדקו תשע הגופות על-ידי מומחים פתולוגיים שקבעו כי הן נורו. אחד מההרוגים נורה, כך לפי הדיווחים, מירי מסוקים. בשעות אלו החלו ההלוויות של כמה מהרוגי המשט, 8 מהם טורקים ואחד אזרח אמריקני ממוצא טורקי.

תאריך:  03/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משתתפים במשט: "השלטון הישראלי עשה לנו טרור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
I contest comparing dogs to
RAWni  |  4/06/10 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בוועד העובדים של הבנק חוששים כי רבים מהעובדים יאבדו את מקום עבודתם עקב העברת כוונות ההנהלה להעביר את מטה הבנק מירושלים ללוד
איציק וולף
החייל היה בשלב האימון המתקדם בהכשרתו כלוחם חי"ר    נורה בשגגה על-ידי חברו במהלך תרגיל    מפקד זרוע היבשה הפסיק את האימונים בכל היחידות
עופר וולפסון
הערוץ הראשון ישדר השנה לראשונה את גביע העולם בכדורגל גם באתר האינטרנט שלו    במקומות העבודה נערכים לירידה חדה בתפוקה ובעומסים על תעבורת האינטרנט
תלם יהב
הנפט מהדליפה החמורה בהיסטוריה מתקרב לחופי פלורידה    מספר מדענים בארה"ב קוראים לשימוש בנשק גרעיני לסתימת הדליפה
אלעזר לוין
הפוליסה החדשה מבוססת על כך שהנהג הצעיר יתקין ברכבו מכשיר איווקס המתריע על סכנת תאונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il