X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניות הגז והנפט עולות בניגוד למגמה רציו מוסיפה 6% גבעות עולה ב-8%
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב [צילום: לע"מ]

שבוע המסחר באחד העם מתנהל בירידות שערים חדות, על-רקע הירידות החדות אמש בוול סטריט בעקבות פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים והחשש לכלכלת אירופה. הפעם, חדשות על הרעת המצב הגיעו מהונגריה ושלחו את השווקים הגלובליים ביום שישי לעומק הטריטוריה השלילית.
מדדי תל אביב 25 ותל אביב 100 מאבדים 2%, מדד מניות הבנקים צונח ב-2.9% ומדד מניות הנדל"ן מאבד 2.8%.
ביום חמישי, נחתם המסחר בתל אביב במגמה חיובית בולטת בהשפעת מניות מגזר האנרגיה: מדד תל אביב 25 הוסיף 2.3% לרמה של 1097.38 נקודות, ובסיכום שבועי הוסיף 0.6%. מדד תל אביב 100 התחזק ב-2.4% לרמה של 1025.80 נקודות, ובסיכום שבועי הוסיף 0.2%. מדד מניות היתר 50 התחזק ב-5.7% ומדד מניות הבנקים עלה ב-3%.
בארה"ב, המסחר ננעל בליל שישי במגמה שלילית מובהקת. דאו ג'ונס נחלש ב-3.2% וסגר מתחת ל-10,000 נקודות ברמה של 9,931 נקודות, נאסד"ק החסיר 3.6% ל-2,219 נקודות ו-S&P 500 איבד 3.4% ל-1,065 נקודות. בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 2%, נאסד"ק נחלש ב-1.7% ו-S&P 500 החסיר 2.3%.
ממשלת הונגריה הזהירה בסוף השבוע כי הכלכלה המקומית נמצאת במצב קשה מאוד וכי אין לפסול אפשרות כי המדינה תיאלץ להגיע לחדלות פירעון. המטבע ההונגריה, הפורינט, נפל ביותר מ-2% מול היורו לשפל של שנה. דובר של ראש ממשלת הונגריה הטרי, ויקטור אורבן, מסר כי הכלכלה נמצאת ב"מצב קשה ביותר" לאחר שהתברר כי הממשלה הקודמת סילפה נתונים על מצב הכלכלה המקומית. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בבודפשט ציין דובר הממשלה כי "לא יהיה זה מוגזם" לדבר על חדלות פירעון.
בבנק הפועלים (-2.03%, 1451.0) ציינו בסוף השבוע כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עלתה לאחרונה, לאור אי ודאות גלובלית והתפתחויות בזירה המדינית, שמגבירים את רמת העצבנות של המשקיעים. כמו-כן, סבורים בבנק כי האירועים הללו הינם בעלי השפעה קצרת טווח, בעוד שבראייה ארוכת טווח מה שייתן את הטון זו הכלכלה - המשך השיפור בתוצאות החברות, לצד שיפור מקרו כלכלי של המשק הישראלי.
גם כלכלני בנק לאומי (-2.08%, 1506.0) מעריכים כי ברבעון הבא תבוא הצמיחה הכלכלית לידי ביטוי גם בתוצאות החברות, אם כי הקצב עשוי להתמתן. לגבי שוק ההון בתקופה הקרובה, מעריכים בלאומי כי "בטווח הקצר יושפע השוק ממשבר האמון בתוכנית האירופית והמסחר יתנהל תוך תנודתיות חריפה. הדבר מקבל משנה תוקף נוכח ההתפתחויות הגיאופוליטיות החדשות".
מניות מגזר חיפושי הגז הטבעי והנפט ממשיכות לרכז עניין, לאחר שזינקו בשיעורים חדים ביום שישי שעבר, בהובלת רציו. זאת, לאחר הודעת נובל אנרג'י כי מפענוח הסקרים הסייסמים שביצעה ב"לויתן"(בו שותפות דלק קדוחים (4.53%, 1039.0) (22.5%), אבנר (3.27%, 173.5) (22.5%) ורציו (5.31%, 21.8) (15%), עולה כי קיימת סבירות של 50% למציאת גז טבעי או נפט במבנה וכי כמות הגז הטבעי מוערכת ב-16 TCF. כמו-כן, עדכנה נובל את תחזיתה לגודל המאגר ב"תמר" (של דלק קדוחים, אבנר, ישראמקו (-0.22%, 46.2) ודור אלון) ל-8.4 TCF, לעומת תחזית קודמת של 7.3 TCF.
על-רקע ההכרזה של משרד התקשורת על רפורמה בדמי הקישוריות, מגבירה פרטנר (-1.88%, 6524.0) מגבירה את מאבקה נגד הרפורמה המתוכננת. על-אף קיומו של שימוע בנושא הקישוריות, העבירה ביום חמישי האחרון פרטנר מכתב למשרד התקשורת בו היא דורשת דיון ציבורי רציני ומעמיק ברפורמה המתוכננת. פרטנר מציעה להקים את "ועדת גרונאו 2" לנושא הקישוריות או להטיל על ועדת חייק, ועדה שהקים משרד התקשורת לאחרונה לבחינת השוק הנייח, לטפל גם בנושא הקישוריות הסלולרית.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות חדות בבורסה: מדדי ת"א מאבדים 2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
מנהיגי גרמניה ורוסיה הודיעו כי בקרוב הצעת העיצומים על אירן תאושר במועצת הביטחון של האו"ם    בביקורו בגרמניה החליטו מרקל ומדבדב על חיזוק היחסים הכלכליים בין שתי המדינות
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך לרגל שבוע המודעות הראשון לבושה רפואית נשית    מחציתן סובלות מאי-שקט או מעצבנות    20% נעדרות ממקום עבודתן ומתקשות לתפקד
שירות גלובס
ויסמן גנב 123 מיליון שקל, אך במסגרת ההסדר יומר יתר הסכום לעבירות הקשורות בהפסד בבורסה
תלם יהב
המשלוח, השלישי במספר בחודשים האחרונים לפי הדיווח, מספק נשק קל, שכפ"צים ושאר אמצעים ביטחוניים למשטרה בלבנון
עידן יוסף
עיתון טורקי פרסם תמונות חיילי השייטת שהותקפו כשהם חבולים וזבי-דם לאחר שחלקם נחטפו אל תוך בטן הספינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il