X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוב גדול מבעלי הדעה סבור כי בעתיד הקרוב ראש הממשלה יפעל בהתאם למדיניותו של הנשיא אובמה ביחס לעתיד ההתיישבות היהודית ביו"ש כשלושה רבעים מן הציבור מוכנים לכל היותר לפינוי מצומצם בלבד תמורת סיום הסכסוך עם הפלשתינים ושלום מלא
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

רוב גדול מבעלי הדעה (73%) סבור כי בעתיד הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו יפעל, או יפעל פחות או יותר, בהתאם למדיניותו של הנשיא אובמה, ביחס לעתיד ההתיישבות היהודית ביו"ש. זהו אחד מן הנתונים הבולטים שהתקבלו בסקר שבוצע על-ידי מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, והוצג במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, במסגרת כינוס מחקרי יהודה ושומרון ה-20 שהתקיים ביום ה' האחרון (3.6.10).
החוקרים ביצעו מחקר שבחן בסקר את עמדות הציבור היהודי שאינו מתגורר ביהודה ושומרון ביחס לסוגיות הקשורות בשטח זה. בנוסף הושוו ממצאי המחקר לממצאי סקר זהה שבוצע ביוני 2009, לקראת כינוס מחקרי יהודה ושומרון ה-19.
כותבי סקר דעת הקהל, ד"ר מרים ביליג וד"ר אודי לבל מן המרכז האוניברסיטאי אריאל, ביקשו לבחון את עמדות הציבור היהודי בארץ בנוגע להתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון ("ההתנחלויות"), עמדותיו בנוגע למתיישבים היהודיים ("המתנחלים"), עמדותיו בנוגע לפתרון המועדף בנוגע לשטחי יהודה ושומרון, מידת ההזדהות שלו עם התושבים היהודיים ביהודה ובשומרון, ועמדותיו בנוגע ליחסי ממשלת ישראל בראשות נתניהו, ממשל אובמה, הפלשתינים ותושבי יהודה ושומרון.
ביחס לסקר 2009, כרבע מבעלי הדעה (28%) סבורים כי המתנחלים ביו"ש פוגעים כיום ביחסים שבין ממשלת ישראל לממשל האמריקני, ושיעור זה קטן פי שניים מן השיעור המקביל ב-2009 (53%). רוב המשיבים (72%) סבורים כי תושבי יו"ש היהודיים אינם משפיעים על יחסי ישראל-ארה"ב, או שהם תורמים באופן חיובי ליחסים הנ"ל, ושיעור זה גדול פי 1.5 לערך מן השיעור המקביל ב-2009 (47%).
לא מוכנים לפינוי
רוב גדול מבעלי הדעה (73%) אינם מוכנים לשום פינוי או שמוכנים לפנות התנחלויות לא חוקיות בודדות, או מספר קטן בלבד של יישובים והתנחלויות חוקיים תמורת סיום הסכסוך עם הפלשתינים ושלום מלא. כרבע (27%) מוכנים לפנות מספר גדול של ישובים/התנחלויות או את כל היישובים היהודיים ביו"ש.
כשליש מבעלי הדעה (38%) סבורים כי המתנחלים ביו"ש מיוצגים בצורה אמיתית על-ידי מכלול גורמים (בני הציונות הדתית המשרתים כלוחמים בצה"ל, נוער הגבעות, ראשי מועצת יש"ע, מפלגות הימין, ראשי היישובים ביו"ש והרבנים ביו"ש), וכשליש (31%) סבורים כי המתנחלים ביו"ש מיוצגים בצורה אמיתית על-ידי בני הציונות הדתית המשרתים כלוחמים בצה"ל.
הגורמים המשפיעים ביותר על עמדות הציבור בנוגע לפתרון הרצוי ביו"ש הם: (א) ירי הקסאמים מעזה על ישובי הדרום (57%); (ב) מצב מפוני גוש קטיף (46%); (ג) השתלטות החמאס על עזה (46%).
לא מאמינים בשתי מדינות
רוב בעלי הדעה (52%) תומכים בנסיגה ישראלית (חלקית או מלאה) במסגרת הסכם עם הרשות הפלשתינית. רבע (25%) תומכים בסיפוח (חלקי או מלא) של שטחי יו"ש, וכחמישית (18%) תומכים בהמשך הסטטוס קוו.
הגורמים שאינם משפיעים על עמדות הציבור בנוגע לפתרון הרצוי ביו"ש הם: (א) האיום האירני (62%); (ב) העמדות וההצהרות של הרשות הפלשתינית (44%).
רוב גדול מבעלי הדעה (71%) סבורים כי קבלת הפתרון של "שתי מדינות לשני עמים" על-ידי ישראל לא תעשה שום דבר לסכסוך הישראלי-פלשתיני, או שתמנע את החרפתו לזמן קצר בלבד.
סומכים על הממשלה
רוב המשיבים (57%) מזדהים עם המשפט לפיו על ראש הממשלה להתנגד ללחצים להקפאת הבנייה בירושלים. רוב המשיבים (67%) סבורים כי תושבי יו"ש היהודיים יצליחו להשפיע במידה בינונית ולמעלה מזה, על החלטות ממשלת נתניהו, לגבי עתיד ההתיישבות באזור זה.
רוב בעלי הדעה (45%) סבורים כי התנהגות ממשלת נתניהו כיום כלפי תושבי יו"ש היהודיים היא התנהגות במידה הנכונה. חמישית מבעלי הדעה (20%) סבורים כי ההתנהגות רכה מדי, וכשליש (34%) סבורים כי ההתנהגות קשוחה מדי. רוב בעלי הדעה (60%) סומכים במידה חלקית (ככה-ככה) או מלאה על ממשלת ישראל שתצליח לקבל החלטות נכונות לגבי עתיד ההתיישבות ביו"ש.
האם שכנינו מעוניינים בשלום?
רוב גדול מן המשיבים (74%) לא-מזדהים עם המשפט לפיו הפלשתינים מעוניינים בשלום עם מדינת ישראל. רוב גדול מן המשיבים (72%) לא-מזדהים עם המשפט לפיו בשנה הקרובה ייחתם הסכם שלום בין ישראל לרשות הפלשתינית.

הסקרים בוצעו בעבור החוקרים על-ידי מכון הסקרים "מאגר מוחות", והשתתפו בו 513 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.
תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הציבור אינו מסכים לפינוי ישובים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בשם ימי מדברת כותבת המאמר..?
כולנו בעד הפינוי   |  9/06/10 17:01
 
- הנה לנו דוגמא
נעמי בדרכים  |  10/06/10 16:53
2
מי זה לכל הרוחות בעלי הדעה ?
בוזגלו  |  11/06/10 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גוגל הודיעה בתערוכת Computex על כוונתה להשיק בסתיו הקרוב את מערכת ההפעלה Chrome OS, אשר צפויה להתחרות ראש בראש מול Windows של מיקרוסופט    מי תנצח?
יפעת גדות
נשים שקיבלו משככי כאבים חזקים מסוג מסוים היו בסבירות נמוכה יותר להישנות סרטן השד    השיעור היה 6% בהשוואה לשיעור של 17% בקרב אלו שקיבלו תרופות אחרות לשיכוך כאבים
עידן יוסף
הנפיקו אישורי עבודה שלא כחוק    בכתב האישום - עבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים
תלם יהב
בית המשפט העליון המצרי החליט כי על הממשל לפסול את אזרחותם של מצרים הנשואים לנשים ישראליות    לפי הערכות, כ-30,000 מצרים נשואים לישראליות
סער גמזו
הלהקה מסרה: "ההחלטה לא התקבלה בקלות, וברור לנו שהמעריצים הישראלים חיכו לביקור הלהקה בארץ זמן רב מדי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il