X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי שר התמ"ת, "הציבור החרדי ומנהיגיו מבינים את ההשלכות הכבדות של אי היציאה לעבודה ומנגד גם משרדי הממשלה השונים מגויסים לנושא"
▪  ▪  ▪
שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר [צילום: אסף שילה]

מבוכה ביום עיון שערך מינהל מחקר וכלכלה במשרדו בנושא התעסוקה במגזר החרדי. האירוע במלון החמישה לא הותאם לאוכלוסיה החרדית והישיבה באולם הייתה מעורבת. מבוכה נוספת נרשמה כאשר אחד המרצים הגדיל לעשות ודיבר על כך שנשים חרדיות פונות לרבנים ומבקשות אמצעי מניעה, נושא שעליו אין מדברים בפומבי במגזר.
"בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים שנמצאים בפתחו של שינוי בנושא תעסוקת חרדים" - כך אמר (יום ב', 7.6.10) שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר.
בן-אליעזר ציין כי "לא ניתן להתעלם מפערי ההכנסה בין המגזר החרדי לשאר האוכלוסיה". לדבריו, הציבור החרדי ומנהיגיו מבינים את ההשלכות הכבדות של אי היציאה לעבודה ומגלים גמישות ופתיחות בנושא. מהצד השני, הסביר, משרדי הממשלה מוכנים להשקיע תקציבים ומאמצים כדי לסייע למגמה זו. "לצד הפעילות השוטפת של משרד התמ"ת, אנו רואים מחויבות הולכת וגוברת של משרדי ראש הממשלה, האוצר, הביטחון והחינוך לנושא", אמר השר.
השר הזכיר כי לפני מספר שבועות קיים דיון ראשוני עם נציגי כל המגזר החרדי בנושא התעסוקה. "שמחתי לגלות כי ראשי המגזר שותפים לדאגה שלנו בנושא התעסוקה ומודעים לצורך בהגברת ההשתתפות בשוק העבודה. התעודדתי גם לגלות מחויבות ורצון לשנות את המצב הקיים", ציין.
רמת ההכנסה הממוצעת למשפחה חרדית עומדת על כ-6,100 שקל בחודש והיא נמוכה ב-50% מההכנסה הממוצעת למשפחה שאיננה חרדית, העומדת על כ-12,000 שקל בחודש. בנוסף, שיעור התעסוקה של הנשים החרדיות עומד על 49% בממוצע ושל גברים חרדים על 37% בלבד, וזאת לעומת שיעור השתתפות של כ-75% אצל גברים ו-69% אצל הנשים במגזר היהודי הכללי.
לדברי בן-אליעזר, "פערים אלו פוגעים בתנאי החיים של המגזר ומקורם בעיקר בשל מבנה התעסוקה וההשכלה של המגזר החרדי. המגזר החרדי הינו אחד המגזרים הגדולים, הרגישים והחשובים הקיימים במדינת ישראל, וברור שהשתלבותם בשוק העבודה הינה בעלת חשיבות מרכזית למשק ולחברה הישראלית".
עוד אמר השר בן-אליעזר כי "השתתפותם הנמוכה של מגזרים אלו מקורה בשלל סיבות; ביניהם חסמי תרבות, חסמים רגולטוריים, הזנחה ממשלתית לאורך שנים, תהליך ניכור והסתגרות, ולצערי, לעיתים נובעת גם מדעות קדומות ודפוסי חשיבה שמרניים מצד המעסיקים".
משרד התמ"ת פועל לעידוד התעזוקה החרדית בין השאר, על-ידי ייזום של מסלול מענקים ייחודי למוקדי שירות הקולטים עובדים חרדים. בנוסף, מפעיל המשרד הכשרות מקצועיות ייעודיות למגזר החרדי במגוון תחומים, ומפעיל את הסוכנות לעסקים הקטנים והבינוניים לעידוד יזמות באוכלוסיה החרדית.

תאריך:  07/06/2010   |   עודכן:  07/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-אליעזר: "השינוי בנושא תעסוקת חרדים קרוב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעלי מעוניות חשודים כי שלחו דרי-רחוב לעבודות ניקיון "בשחור" , נטלו לכיסם משכרם הזעום, וניסו לסחוט בעל חברת כוח אדם
סיון בראימן
פרופ' ספיבק מכהן כפרופסור לכלכלה בקתדרה ע"ש פול איוניר לכלכלה ניהולית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, וכעמית בכיר במכון ון ליר בירושלים
עופר וולפסון
יתרות מטבע החוץ של בנק ישראל קטנו במאי בכ-1.05 מיליארד דולר לעומת חודש אפריל    הקיטון נובע בעיקרו משערוך בכ-1.51 מיליארד דולרים, עקב נפילת האירו והליש"ט
יפעת גדות
בשר מעובד מכיל את אותה כמות של שומן רווי כמו בשר אדום לא מעובד - ולמעשה מכיל פחות כולסטרול ופחות ברזל    מרכיבים אחרים כמו הנתרן שונים בין סוגי הבשר - בשר מעובד מכיל 622 מיליגרם של נתרן בכמות של 60 גרם, בעוד שבשר לא מעובד מכיל 155 מיליגרם
עופר וולפסון
נייר עמדה של מכון ירושלים לחקר שווקים קובע כי מספר פסיקות בולטות של בג"צ עלו למדינה יותר מ-14 מיליארד שקל    מציין כי המדינה מתחמקת ממימוש פסיקות על-מנת לצמצם את הנזק הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il