X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אקירוב מכר את הבנין ההיסטורי בת"א למליונר הקנדי שוורץ ב-8.5 מיליון דולר המתווך הותיק גבי רוטר תבע דמי תיווך - אך ביהמ"ש דחה את התביעה גילויים על העסקה המתווך האמיתי - אריאל ויינבך
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בת"א דחה בשבוע שעבר (25.5.10) את תביעתו של המתווך הותיק גבי רוטר, לדמי תיווך של 844 אלף שקל, בגין העסקה שבה קנה ג'רי שוורץ את בית סות'בי בת"א.
שוורץ, מליונר קנדי, קנה את הבנין בסוף 2006 מחברת אלרוב, של אלפרד אקירוב, ב-8.5 מיליון דולר.
רוטר הגיש תביעה נגדחברה ועמותה של שוורץ, ונגד נציגיו בארץ. לדבריו הוא היה המתווך "והגורם היעיל" שהביא לעסקה. השופטת תמר אברהמי דחתה את גירסתו וקבעה, כי המתווך האמיתי היה אריאל ויינבך (בנו של האדריכל יצחק ויינבך) אף שאיננו מתווך רשום.
פסק הדין חושף את לוח הזמנים של העסקה, ואירועים מאחורי הקלעים:
  • מרץ 2005: אביב בושינסקי, נציגו בארץ של ג'רי שוורץ, פונה ללילך צורילוב, העובדת בחברת אלרוב, ומספר ששוורץ מחפש משרדים. צורילוב אומרת, שלאקירוב כמה נכסים למכירה, ובהם בית סות'בי, בשדרות רוטשילד 46. לדבריה, "אנחנו דורשים בעד הבנין 6 מיליון דולר". בושינסקי פונה (כנראה) לשוורץ, שאינו מגלה כרגע ענין בעסקה.
  • תחילת מאי 2005: חנה הרשקוביץ, העובדת אצל בושינסקי, מבקשת מהמתווך רוטר לאתר לה משרד של 150 מ"ר בעבור המליונר היהודי-קנדי ג'רי שוורץ. רוטר והרשקוביץ’ חותמים על הסכם תיווך כדת וכדין, שאינו נותן לרוטר בילעדיות.
  • 10 במאי(או תאריך סמוך): להרשקוביץ יש חדשות: היא מספרת לרוטר, ששוורץ רוצה בנין שלם, ומוכן גם לקנות. רוטר מציע להרשקוביץ את בית סות'בי.

הסכם תיווך ללא בלעדיות

  • 17-16 במאי: רוטר והרשקוביץ’ מבקרים בבניין, וחותמים על הסכם תיווך חדש, ללא בילעדיות. בהסכם לא כתוב מהו המחיר המשוער של העסקה, ושוורץ ואנשיו טענו, שההסכם פגום. השופטת אברהמי דחתה טענה זו. בסעיף 9 בהסכם מתחייבים נציגיו של שוורץ להודיע לרוטר אם מתנהל מו"מ עם מישהו אחר, ולאפשר לו להיות שותף למו"מ. הרשקוביץ פונה במקביל גם למתווכים אחרים, המראים לה גם בניני משרדים ברחוב הירקון.
  • קצת אחר כך: הרשקוביץ מספרת לבושינסקי על ההצעה של בית סות'בי. בושינסקי: "כבר הציעו לי את הבנין. בדקתי אותו. זה לא מעניין, אל תעסקי בכך".

ויינבך נכנס לתמונה

  • תחילת נובמבר 2006: ויינבך - שאינו מתווך רשום – פונה ביזמתו לבושינסקי ומציע לו למכירה את בית סות'בי. איך נודע לו על האפשרות לעסקה? באמצעות מישהו ממשפחת גינדי. ויינבך לבושינסקי: יצרתי קשר עם אלה שמר, מנהלת בכירה באלרוב (אחראית על נכסים של החברה – א.ל.). אני יכול לשכנע את אלפרד אקירוב, שימכור את הבנין לג'רי שוורץ, ולא לגאידמק".
  • המשך נובמבר 2006: שוורץ נמצא באותה עת בביקור בישראל. בושינסקי מספר לו, שהבנין עומד למכירה. שוורץ נותן אור ירוק לנהל מו"מ. ויינבך יוזם פגישה משולשת אקירוב-שמר-בושינסקי. שוורץ נוקב במחיר. אקירוב דוחה את ההצעה. ויינבך מסייע להציע מחיר גבוה יותר. המו"מ מתקדם.
  • 27 בנובמבר: חברה של שוורץ קונה את הבנין ב-8.5 מיליון דולר.
  • קצת אחר כך: שוורץ ואנשיו משלמים לויינבך 116 אלף שקל. אין אלו דמי תיווך, כי ויייבך אינו מתווך רשום, אלא תשלום המוגדר אחרת. גבי רוטר טוען: ויינבך היה "מתווך קש", ושילמו לו כדי שלא יצטרכו לשלם לי. בית המשפט לא קיבל בשבוע שעבר טיעון זה.
  • 2007: ויינבך מגיש את התביעה.
25.5.10 : השופטת אברהמי דוחה את התביעה. היא לא מתרשמת מהסעיף בחוזה, שלפיו מתחייבים אנשיו של שוורץ לדווח לרוטר על מו"מ. היא מחייבת את רוטר לשלם הוצאות נמוכות, 10,000 שקל.

שקט של שנה וחצי

מכאן ואילך שורר שקט, שאפשר להבין אותו לאור דבריו האחרונים של בושינסקי. אחרי שנה וחצי, ב-28 בנובמבר 2006, קורא רוטר להפתעתו ידיעות בעתונים, שלפיהן קנה שוורץ את הבניין ב-8.5 מיליון דולר. הוא שלח מכתב ל"קרן הישג" (עמותה ישראלית הקשורה בשוורץ) ולבושינסקי, ודרש דמי תיווך של 2%, שהם 844 אלף שקל. דרישתו נדחתה, וב-2007 הגיש תביעה משפטית.
במהלך המשפט התבררו העובדות הבאות:
  • בשנה וחצי שבין מאי 2005 לנובמבר 2006 לא פעל רוטר לקידום העסקה. התברר, שהוא אף אינו מכיר את הרישום בטאבו, ולא היה בקשר עם אקירוב או אנשיו. לדבריו, ניהל שיחות טלפון בעניין העסקה, אך אין מסמכים או הוכחות לכך.
  • אוקטובר 2006: על-פי פרסום בעיתונות, מכר אקירוב את הבנין לארקדי גאידמק. מתברר, שהפרסום אינו נכון: יש מו"מ, אך לא סוכמה עסקה.

תאריך:  08/06/2010   |   עודכן:  08/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת רוטר לדמי תיווך בגין עיסקת סות'בי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש עיריית רמת השרון קיבל תלונות על מחלקת הגזברות והלך לבדוק אותן בעצמו    מנכ"ל העירייה יכנס את העובדים לשיחת הבהרות
עידן יוסף
בוועדת המדע הושגה הסכמה עם נציגי החברות הסלולריות    בהסכמה: השירותים הנלווים ייכללו במחיר, התרעת מסרון לפני הגעה לרף החודשי ויונמכו מחירי המסלולים המוגבלים
איציק וולף
הרמטכ"ל מינה את אלוף במיל. איילנד לעמוד בראש צוות מומחים שיתמקד בהיבטים המקצועיים הנוגעים לפעולות צה"ל במבצע רוחות שמים 7
שירלי בר דיין
הכתומים יתחילו בהכנות לעונה הבאה כבר ביום שלישי
מערכת אתר ערוץ הספורט
שישקאוסקאס הצטיין ב-60:76 על חימקי שהשלים 0:3 בסדרת הגמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il