X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת כתבי האישום שהוגשו היום בפרשת המסחר במניות ע"פ מידע פנים בפרשת פוקס, נחתם הסדר טיעון עם נדב גרינשפון, סמנכ"ל בממורנד בתקופת העבירות והיום סגן יו"ר אפריקה ישראל תגובת החברה: "ימשיך בתפקידיו כרגיל"
▪  ▪  ▪
נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל [צילום: סיון פרג´]

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה (יום ג', 8.6.10) לבית המשפט השלום בת"א כתבי אישום בעבירות שימוש במידע פנים, שעסק במו"מ שניהלה חברת פוקס עם חברה פרטית בבעלות לב לבייב, נגד אנשי פנים ומקורביהם בחברות אלו.
כתב אישום אחד בפרשה זו, הוגש במסגרת הסדר טיעון נגד נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל כיום וסמנכ"ל בממורנד בתקופה הרלוונטית, בעבירה של שימוש במידע פנים על-ידי מסירתו לאחר, עבירה לפי חוק ניירות ערך. פרטי ההסדר המלאים יפורסמו לאחר הצגתו לבית המשפט, אך כעת ברור כי גרינשפון יודה בעבירות המיוחסות לו, ובתמורה לא ייגזר עליו עונש מאסר בפועל.
תחילת הפרשה בחודש נובמבר 2004, אז החלה פוקס במו"מ עם ממורנד. ממורנד הינה חברת החזקות פרטית המחזיקה ומשקיעה בחברות שונות בענפי הנדל"ן והתקשורת ותחומים נוספים. בעל השליטה בחברת ממורנד הוא לב לבייב. מטרת המשא והמתן הייתה הקמת רשת חנויות ברוסיה ובמדינות חבר העמים. במהלך המו"מ דובר גם על הקצאה לממורנד ממניות פוקס, וכן מתן אופציה לרכישה נוספת של מניות פוקס על-ידי ממורנד.
ב-24 בנובמבר אותה שנה דיווחה פוקס, לראשונה, לרשות ניירות ערך ולבורסה, כי היא מנהלת משא-ומתן עם ממורנד לצורך הקמת רשת חנויות תחת המותג פוקס - ברוסיה ובמדינות חבר העמים. לדברי החברה, במידה והמו"מ יעלה יפה תוקם חברה אשר מניותיה יוחזקו על-ידי פוקס וממורנד בחלקים שווים והיא תרכז את הפעילות ברוסיה ובמדינות חבר העמים.
כמו-כן, נאמר כי במידה והמו"מ יעלה יפה, תקצה פוקס לממורנד 1.1 מיליון מניות רגילות של פוקס, המהוות כ-10% מהון המניות המונפק והנפרע של פוקס לאחר ההקצאה, כנגד תשלום במזומן לפי שער של 2,750 אגורות למניה. בנוסף, נאמר בהודעה, תעניק פוקס אופציה לתקופה של 12 חודשים לרכישת 1.4 מיליון מניות רגילות נוספות של פוקס שיהוו כ-10% מהון המניות המונפק והנפרע של פוקס לאחר ההקצאה, לפי שער של 3,850 אג' למניה.
עוד נאמר בדיווח המיידי הראשון, כי ההסכמות בין הצדדים מותנות בחתימת הסכם מפורט אשר ינוסח לאחר שיגיעו הצדדים להסכמה וכן יקבלו האישורים הנחוצים, הן בחברת פוקס והן מצדדים שלישיים ו/או כל רשות מוסמכת.
במהלך החודשיים הבאים דיווחה החברה על מזכר הבנות עם ממורנד ועל אישורו של דירקטוריון החברה להסכם ההקצאה הפרטית.
מעת הדיווח המיידי הראשון, ועד לסוף חודש פברואר 2005, עלה שער מניות פוקס בבורסה בכ-50%. לפי כתב האישום, במהלך חודש נובמבר 2004 ועד סמוך לדיווח המיידי הראשון ב-24 לנובמבר, מסרו אנשי פנים שונים בפוקס וממורנד את מידע הפנים שהיה בידם למקורביהם והנ"ל רכשו מנית פוקס במהלך המסחר בבורסה.
באישום הראשון הואשם מנהל התיקים, אלון וגנר, ברכישת מניות פוקס על בסיס מידע פנים על פרטי המו"מ שקיבל מגרינשפון. באישום השני הואשמה עוזרתו האישית של מנכ"ל פוקס הראל ויזל, רווית טל, במסירת מידע פנים על פרטי המו"מ הנ"ל, לידיד העובד בחברת ניהול תיקים וכן לאביה. שניהם רכשו מניות על בסיס המידע.
מאפריקה ישראל נמסר בתגובה כי "נדב גרינשפון ממשיך וימשיך לכהן בכל תפקידיו".

תאריך:  08/06/2010   |   עודכן:  08/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגן יו"ר אפריקה ישראל יורשע בשימוש במידע פנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-בכירי אפריקה ישראל
מושחתים כולם  |  9/06/10 10:02
2
עוד פושע שלא יעשו לו כלום
מחאה  |  9/06/10 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תנועת אומ"ץ פנתה לשר הפנים וביקשה את תגובתו הדחופה מדוע לא פעל ע"פ חוק לפזר את מועצת העיר, לאחר שזו לא הגישה תקציב מתוקן לפעילות העיר, גם לאחר קבלת אורכה
יפעת גדות
פוטין, שהגיע לוועידה האזורית בטורקיה, אמר במסיבת העיתונאים כי העיצומים לא צריכים ליצור סייגים לפיתוח האנרגיה הגרעינית של אירן
בן פרץ
נדמה שהקריירה של שליין מבוססת על כך שהוא עוטף את עצמו בהרבה אלמנטים של תוכנית קומית, אבל במעט מאוד יכולת להצחיק    בן פרץ בוחן את מצב "מצב האומה" ורוצה להגר למקום אחר
אלעזר לוין
הבניינים החדשים ייבנו עד 2012 במתחם ליקית
עופר וולפסון
טוענת כי ההנהלה מפרה באופן מתמשך את ההסכם הקיבוצי, אשר גרם נזק כספי לעובדים הנאמד בכ-10 מיליון שקלים    דורשת מההנהלה להודיע עד מחר על הסכמתה להליך יישוב חילוקי דעות - ולא, תיתבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il