X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים, אמר כי על הרגולטור למצוא בעקבות המשבר מדיניות משלימה למדיניות המיקרו ציין כי בבנק ישראל בוחנים את הקשר בין הסיכון בתאגיד הבודד למערכת כולה
▪  ▪  ▪
רוני חזקיהו, היום [צילום: ישראל הדרי]

רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים, הציג (יום ד', 9.6.10) את המונח החם ביותר בעולם הפיקוח היום - מקרו יציבות. "בעולם עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי הגדרת המונח, גם בישראל הנושא מאוד חדש ונמצא בלמידה ולכן יש להתייחס אליו בזהירות", אמר המפקח, אשר נאם במסגרת ועידת שוק ההון השנתית של דה-מרקר ו-דלוייט בריטמן.
לדברי חזקיהו, "המשבר הפיננסי האחרון לימד אותנו כי לא מספיק להסתכל על האיומים שמאיימים על התאגיד עצמו אלא להסתכל גם על האיומים שמסכנים את המערכת כולה. עכשיו צריך למצוא מדיניות משלימה למדיניות המיקרו. תפקיד הפיקוח המיקרו הא להבטיח את יציבות התאגיד הבנקאי והמערכת הבנקאית. מול מטרות אלה של פיקוח המיקרו, עומדות מטרות הפיקוח המאקרו והם לחזק את כל המערכת הפיננסית כולה שתביא ליציבות המשק הישראלי."
המפקח על הבנקים אמר כי בבנק ישראל בוחנים את הקשר בין התאגיד הבודד למערכת כולה, כאשר לטענתו ישנה זליגה של סיכונים מהמערכת הפיננסית למערכת הכלכלית בכלל, אותה יש לעצור זאת. "אנו רוצים למנוע את המשבר לפני שהוא מתחרש ולא אחרי. זהו טיפול מניעתי", הוסיף.
חזקיהו ציין כי מטרת הרגולטור היא למנוע את המשבר: "המעשים שלנו אינם תגובה לסיכון ממומש אלא סיכון שעדיין לא מומש. המעשים שלנו באים לשמור על היציבות, הן של התאגיד הבודד והן של המערכת כולו. אסור לפגוע בתאגיד הבודד תוך כדי שמירה על המערכת."
בנושא יישום האשראי בתחום הדיור אמר חזקיהו כי בשנה האחרונה חל גידול של כ-22% במחירי הדירות, ובשנתיים האחרונות חל גידול של 30%. "הפער בין מדד הדיור ובין מחירי הדיור נפתח וזה מדאיג אותנו. היה ביקוש גבוה, בעיקר לדיור להשקעה. וכן גידול באשראי לדיור - עלייה בולטת ומדאיגה."
לדבריו, הריבית הנמוכה יוצרת אשליה בדבר יכולת ההחזר של הלווים, אך זו תשתנה. "הייתה עלייה משמעותית ומסוכנת במינוף. ביקוש גבוה לצורך השקעה, עלייה במחירים ועלייה בכמות ובגובה המשכנתאות וכל זה בסביבת ריבית נמוכה - כל זה בעייתי והחלטנו לפעול."

תאריך:  09/06/2010   |   עודכן:  09/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישנה זליגת סיכונים מהמערכת הפיננסית למערכת הכלכלית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תוצאות מחקר העלו כי קיימים גורמים משותפים לכל בתי הספר שהפעילו את התוכנית המערכתית של משרד החינוך לקידום אקלים בטוח וצמצום אלימות והצליחו להוריד את רמת האלימות
יפעת גדות
שר התעשיה המסחר והתעסוקה נפגש עם בכירים בתעשיית המזון הקוריאנית במסגרת תערוכת סאול    ״עם ישראל הגיע לארצו מלמעלה מ-120 מדינות והטעמים והעדות בישראל מתאחדים בתעשיית המזון לשילובים ייחודים
עופר וולפסון
בביקורו בכפר המדע דאידוק, העלה הנשיא רעיון להקמת מכון המחקר המשותף, שיעסוק במחקר תחומים הנמצאים בקידמת הטכנולוגיה והמדע    נשיא אוניברסיטת המדע הבכירה במדינה: "קוריאה תשמח להקים מרכז שכזה עם ישראל"
אלעזר לוין
החברה רכשה במכרז את משרדי הביטוח הלאומי בני 1,800 מ"ר לפי 2,500 שקל למ"ר
עידן יוסף
התוכנית "יש עם מי לדבר" ירדה מלוח השידורים של גלי צה"ל בשידור פרידה משותף של ארבעת מגישיה    גדעון רייכר: אחרי שנים של הנאה אולי עכשיו אמרר בבכי בלילות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il