X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדוד חיים, שמנסה את מזלו בתעשיה כבר 17 שנה, הצליח סוף-סוף לכבוש את הילדים האם הדי.וי.די הראשון שלו מבטיח או מתגלה כחיקוי עלוב של כוכב הילדים הבלתי-מעורער?
▪  ▪  ▪
הדוד חיים. פוטנציאל לא ממומש במלואו [צילום: עכבר העיר]

בשוק התחרותי של אמני הילדים מסתובבים כמה טיפוסים מפוקפקים: כבשה פלוס איש עם שיער מוזר ששר פעם את "אנשי הגשם", חקיין עבר שהתחפש לדובי, זמרת אופרה שמדברת אנגלית, בדרן שחושב ש"מגניב" זה סלנג מעודכן, ומעל כולם, איש מבולבל נטול שיער. ג'ונגל. כדי להפוך לשחקן לגיטימי ב"הישרדות - כוכבי הילדים", האומנים החדשים מאמצים טכניקות חדירה מעולם ההיפ-הופ. השיר הראשון של סנופ דוגי דוג היה "סנופ דוג" וגם "מיסטר בומבסטיק" נפתח - כמעט כמו כל שיר אחר של שאגי - ב"שאגי!!". דוד חיים לא מבזבז זמן וכבר בשיר שמתנגן בתפריט הפתיחה של ה- DVD הוא מציג שתי אג'נדות ברורות למותג: קוראים לו דוד חיים והוא "מצחיק ת'ילדים".
אז מי זה דוד חיים?
דוד חיים הוא בעצם חיים אוסדון, בוגר הצוותים באילת שהפך לליצן ילדים והקים חברת בידור. בין היתר, התפרסם בתור האיש שנכנס לבלון ב"רק בישראל", טריק שהוא מתקשה לשחרר גם בימים אלו. אז אחרי 17 שנים של הופעות לילדים, הוא יצר דיבור עם "חברים הפקות" (החבר'ה של יובל המבולבל) והרים לעצמו די.וי.די ומופע תואם. על-פי הדיווחים של ההפקה, נמכרו מעל 25 אלף עותקים. האם ראוי?
הטוב, הרע והמבולבל
אחרי כל השנים בתעשיה, אפשר היה לצפות לקצת יותר ביטחון וכריזמה, אבל בסך-הכל דוד חיים בסדר. בדי.וי.די יש כמה קסמים עם אפקטים חמודים, יש חיות, יש בובה שקוראים לה "בובו", יש שירים נחמדים, טריקים ויזואליים חביבים (מראה שהוא מדבר אליה והיא משקפת דמות שונה), אבל אין סיפור.
הנושאים המרכזיים איתם מתמודד דוד חיים הם אובדן ארנב שקוראים לו "נחום" והתקווה שהילדים יזכרו שיש לו היום יום הולדת. הבעיה היא שכבר בתחילת הדי.וי.די מלמד הדוד את הילדים שמשפט הקסם "סבבי בבי" פותר כל בעיה (לא כולל תביעת זכויות יוצרים מטדי הפקות וז'וז'ו חלסטרה). התוצאה: האמינות של דוד חיים ושל הסיפור שלו סופגים פגיעה קשה - למה הוא לא משתמש במילת הקסם כדי להזכיר לילדים שיש לו יום הולדת, למצוא את הארנב, ולהזריק מעט שמחת חיים בסיסית לטל מן שמשתתפת בתפקיד אורח.
בנוסף, בדי.וי.די הראשון שלו דוד חיים קצת מבולבל. התסמינים המרכזיים של התופעה הם דיבור בחרוזים מיותרים (ילד: אני רוצה מיץ מלון / דוד חיים: סלט בלי מלפפון), אי-יכולת להשלים את הלבוש שלו - עד שהוא מגיע לפפיון הוא שם מלפפון, ועוד שורת דברים לא קשורים. בקיצור, ההשפעות שהוא סופג מיובל ניכרות על המסך, והן מיותרות. הסובייקט בן החמש ראה את הקלישאות מגיעות הרבה לפני שהן צצו על המסך, וזה קצת שיעמם אותו. מצד שני, הוא התלהב מהאפקטים הויזואליים הקסומים וחיבב מאוד את השירים (במיוחד את "דוד חיים!", שמזכיר קצת את "משיח!"). אה, כן - זהירות ספויילר! - הוא גם שמח שהילדים זכרו שיש יום הולדת לדוד חיים והוא נכנס לתוך הבלון.
ערכים ושורה תחתונה
מדד חשוב לבדיקת די.וי.די לילדים הוא המסרים החינוכיים שהם כוללים. אז הנה הרשימה של הערכים המובילים שדוד חיים מלמד את הילדים שלכם: (1) חשוב לצחצח שיניים; (2) כל חיה היא החיה הכי מיוחדת בעולם ו-(3) צריך לעזור לחבר בצרה (במיוחד אם הוא חיה, וכל חיה היא הכי מיוחדת בעולם). לא מפוקס במיוחד.
לדוד חיים יש פוטנציאל, הוא פשוט לא ממומש במלואו בקלטת הזאת. ועדיין - ביחד עם דיסק שירי אודיו וחוברת מופקת היטב - מדובר במוצר סביר לחלוטין. ולסיום, עוד הצעה לדוד חיים, ולכמה מחבריו - קחו יועצת חינוכית שתחדד לכם את המסרים ותדריך לגבי אופן ההעברה שלהם, למען עתיד ילדינו.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נמצא היורש של יובל המבולבל?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גוגל עוברת לעבוד על קפאין (Caffeine) כדי לספק תשובות מהירות יותר, רלוונטיות יותר ומעודכנות יותר    מה זה בדיוק Caffeine? איך זה עובד?
עופר וולפסון
שר החינוך אמר כי המשאבים המוגבלים לא יאפשרו להשקיע כנדרש בחינוך ובהשכלה הגבוהה אם ההוצאה לביטחון ולתשלומי העברה תמשיך לגדול
תלם יהב
בחודש הבא צפויים מספר יהודים גרמנים לנסות לשבור את המצור על עזה באמצעות ספינת סיוע    "אנחנו לא נשתמש באלימות"
עופר וולפסון
לדברי נייס, שילוב היכולות של איגלו למיכון תהליכים, ניטור והנחיה בזמן-אמת ירחיבו את יכולותיה להציע פתרונות לטיפול ביעילות כוח האדם בארגונים    העסקה צפויה לתרום לרווחיות נייס החל מהרבעון הראשון של 2011
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה למועצת הרשות השנייה ולחדשות ערוץ 2 בדרישה להפסיק את העסקת יאיר לפיד כמגיש יומן שישי בעקבות חשיפת ההרצאה הפוליטית שנשא ולנוכח כוונתו להיכנס לחיים הפוליטיים    "הוא מנצל לכאורה משאב ציבורי לצורך קריירה פוליטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il