X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הפרלמנט האירני מותח ביקורת נגד ארה"ב וטוען כי נשיא ארה"ב אובמה שלח מכתבים לברזיל ולטורקיה כדי שיעזרו לפשר בנושא הגרעין האירני
▪  ▪  ▪
עלי לריג'אני. מבקר את ארה"ב [צילום: AP]

יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, טוען (א', 13.6.10) כי ארה"ב ביקשה את עזרתן של טורקיה וברזיל לפשר בנושא הגרעין האירני - כך מדווחת התקשורת המקומית.
לריג'אני מאשים את ארה"ב בכך שלא הייתה כנה בנוגע לגרעין האירני. "ארה"ב עוקבת אחר האפשרות של חילופי אורניום מזה הרבה זמן. בנושא הזה היא שלחה מכתב לנשיא ברזיל ולראש ממשלת טורקיה בבקשה לפשר בנושא. ארה"ב ניסתה לגרום לנו להאמין שהשיחות הללו היו במסגרת של אינטראקציה דיפלומטית". לדבריו, ארה"ב שינתה את דעתה לפתע ואז החלה בקידום הטלת חבילת העיצומים הרביעית על אירן.
בחודש שעבר נפגשו נשיא ברזיל לולה דה סילבה, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד לדון בגרעין האירני. בסיום הפגישה הסכימה אירן לשלוח כ-1,200 טון של אורניום שאינו מועשר למדינת צד שלישי, ככל הנראה טורקיה, אשר תעשיר את האורניום ותחזיר אותו לטהרן. האורניום שיחזור מהצד השלישי לא יוכל לשמש לבניית נשק גרעיני. בשנה שעברה ארה"ב תמכה בהצעה שכזו, אולם לדברי בכירים במשרד ההגנה האמריקני, אירן מחזיקה בכ-1,200 טונות נוספים של אורניום אשר יכולים בהחלט לשמש בבניית פצצה גרעינית, מה שהופך את ההסכם לבלתי רלוונטי. ארה"ב הודיעה כי היא לא תומכת בהסכם, וכי היא תפעל להפעלת חבילת עיצומים נוספת כלפי אירן.
בשבוע שעבר אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את חבילת העיצומים. המשטר בטהרן קיבל את הבשורה בזעם, וטען כי לא יפסיק להעשיר אורניום. לטענת אירן, העשרת האורניום מתבצעת לא למטרות נשק גרעיני, כפי שסבורים רבים במערב ובישראל, אלא למטרת אנרגיה גרעינית. מאז הטלת העיצומים אירן מותחת ביקורת חמורה נגד ארה"ב ומאשימה אותה בדו-פרצופיות.
אחד הנושאים אשר עומדים על הפרק מאז הטלת העיצומים הוא מכירת טילי האס-300, מערכת טילי נ"מ אשר נמכרו לאירן בידי רוסיה. מוסקבה הודיעה כי תבדוק את הנושא, אולם ככל הנראה הטילים לא יסופקו לטהרן בשל העיצומים. סוגיית האס-300 יצרה קרע חלקי בין שתי המדינות, כאשר אירן איימה על רוסיה שעליה לעמוד במילה שלה ולספק לה את הטילים. בניסיון למזער את הנזקים שגרמו האיומים האירניים בימים האחרונים, יו"ר מועצת הביטחון והחוץ של הפרלמנט, אלאדין בורוז'רדי, הודיע היום כי אומנם "בכירים אירנים מאוכזבים מאישור העיצומים על-ידי רוסיה וסין, אבל זה לא אומר שאנחנו מחפשים דרכים לצמצם את מערכת היחסים עם שתי המדינות".

תאריך:  13/06/2010   |   עודכן:  13/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן: ארה"ב ביקשה את עזרתן של טורקיה וברזיל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מפגן סולידאריות ענק עם ישראל    בהשתתפות כ-2,000 נציגי קהילות וארגונים ציוניים מכל העולם ומישראל
עידן יוסף
אושרה הקמת ועדת מנכ"לים בין משרדית ליישום מסקנות דוח החקירה למשק המים
תלם יהב
ליאם פוקס, שר ההגנה הבריטי, אמר בראיון לסנדיי טיימס כי הרמטכ"ל הבריטי, מקורב לשלטון לייבור, צריך לשלם על טעויות שנעשו באפגניסטן    פוקס מתח ביקורת נגד מדינות נאט"ו אשר לא נושאות בנטל המלחמתי כמו ארה"ב ובריטניה
איציק וולף
לטענת הפרקליטות דרושה אמירה ערכית-מוסרית של בית המשפט שתקבע אמת מידה מחמירה עם עובד רשות מקומית שכשל בסדרה של מעשים פליליים חמורים ועשה זאת מרום מעמדו ותוך שימוש במעמד לצורך קידום העבירה    "אדם כזה אינו כשיר מוסרית להמשיך ולהנהיג את הציבור"
מערכת PCאון
שעות ספורות בלבד לאחר שהעלתה גוגל אפשרות להוספת רקעים לדף הבית שלה, כחלק מניסוי שערכה, החליטה החברה להוריד את האפשרות ולהפסיק את הניסוי    מדוע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il