X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדר שפיגל הגרמני טוען כי ממשלתה של מרקל תלויה על חוט השערה הבחירות בסוף החודש עלולות להיות שירת הברבור של אנגלה מרקל "הדבר היחיד שעובד בממשלתה של מרקל זה הבלמים"
▪  ▪  ▪
אנגלה מרקל. ימיה האחרונים בתפקיד? [צילום: AP]

האם אנגלה מרקל בדרך החוצה? שמונה חודשים לאחר שנבחרה בשנית מרקל לתפקיד קנצלרית גרמניה, רבים באירופה סבורים כי אלו ימיה האחרונים בתפקיד. 53% מהגרמנים מאמינים שהממשלה עומדת ליפול, כך מדווח הדר שפיגל הגרמני. השבוע פרסם המגזין על עמוד השער שלו תמונה עגומה למדי של מרקל ובכותרת מילה אחת: "אופהורן!" ("עיצרו!"). "האם גרמניה תהפוך להיות איטליה בקרוב? כל כמה חודשים תקום ממשלה חדשה?", הם שואלים.
הקואליציה הגרמנית מראה סימנים חמורים של אי-יציבות, ורבים הפוליטיקאים שמאמינים כי לא יהיה מנוס מבחירות חדשות. "או שנסדר את העניינים בברלין, או שזה יהיה סופה של הקואליציה בקרוב", אמר יורג-יו האן, חבר במפלגת הדמוקרטים החופשיים, השותפים הקואליציוניים של מרקל. "המושג 'בחירות חדשות' נמצא בראשם ובלבם של כל מי שחושב בצורה פוליטית אחראית", דברי רנאטה קונאסט, מנהיג מפלגת הירוקים באופוזיציה.
גלי הביקורת הרבים שאופפים את גרמניה בשבועות האחרונים מגיעים לאור ניהולה של מרקל את משבר האירו. רבים ברחבי המדינה מבקרים את תוכנית הצנע הגרמנית, אשר כוללת 80 מיליארד אירו מהתקציב בניסיון לצמצם את הגירעון ההולך ותופח. 80% מהגרמנים, כך מדווח הגרדיאן הבריטי, מאמינים שהקיצוצים הם לא הוגנים מבחינה חברתית, בעוד ש-67% מהם מאמינים שיש להעלות את מדרגת המס העליונה. מרקל, המנהיגה קואליציה קפיטליסטית, מסרבת בכל תוקף לעשות כן. בסוף השבוע האחרון הציבור מאס בתוכנית, שלדעתו פוגעת במעמד הביניים ומחזקת את העשירים, ועשרות אלפים יצאו לרחובות כדי להפגין.
פרישתם של רולנד קוך, פוליטיקאי גרמני מוערך ממפלגתה של מרקל, הנוצרים הדמוקרטים והורסט קוהלר, נשיא המדינה וחבר מפלגה אף הוא, הובילה לירידה בתמיכה בקנצלרית. לפי דיווחים, גם שר הביטחון המוערך, קארל תיאודור גוטנברג, שוקל לעזוב את הממשלה. אי-היציבות הפוליטית הובילה פרשנים רבים לטעון כי ממשלתה של מרקל תלויה על חוט השערה. דניאל ברוסלר, פובליציסט בעיתון הסודיוטשה זייטונג, כתב כי: "ממשלות צריכות להיות בעלות יכולות הנהגה, אבל ממשלתה של מרקל היא כבר לא כזו. היא דומה לרכב שהדבר היחיד שעובד בו זה הבלמים".
בסוף החודש צפויה מרקל להצבעה חשובה מאין כמוה. כריסטיאן וולף, המועמד לנשיאות שבו תומכת מרקל, יעמוד בפני תחרות קשה כנגד יואקים גאוק, מועמד האופוזיציה הנתמך על-ידי חלקים בקואליציה. רבים מאמינים כי אם המועמד של מרקל יפסיד, היא ככל הנראה תאלץ לעמוד בפני הצבעת אי-אמון בקואליציה, דבר שיוביל להתפרקות הממשלה. הפעם האחרונה בה הדבר קרה הייתה כאשר ממשלתו של גרהארד שרודר התפרקה בשנת 2005.
למרות התחזיות העגומות, מספר פוליטיקאים תולים את תקוותם בגורם מפתיע - המונדיאל. רבים נזכרים בערגה במונדיאל 2006, אותו אירחה גרמניה. ברבע הגמר, הנבחרת הגרמנית ניצחה את ארגנטינה בפנדלים, באחד המשחקים הזכורים ביותר מאותו המונדיאל, ובחצי הגמר הפסידה לאיטליה האלופה רק בהארכה. במפלגתה של מרקל עדיין מאמינים כי הופעה טובה של נבחרת גרמניה במונדיאל (אשר כבר התחילה עם ניצחון 4-0 על אוסטרליה) יקרין גם על הפוליטיקה. "המונדיאל הוא בהחלט חופשת קיץ", ציינה הנהלת מפלגת הנוצרים הדמוקרטים, "על כולנו לצפות בכדורגל, לשתות בירה והכל יהיה בסדר".

תאריך:  15/06/2010   |   עודכן:  15/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה: הקואליציה של מרקל על סף התפרקות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות במיץ עגבניות אנגלה מרקל
יושבת חזק  |  15/06/10 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מחקר: השימוש ברכב חברה בעל השפעה שלילית משמעותית על הבטיחות בדרכים - תורם לנהיגה אגרסיבית בכלי-רכב שרמת אחזקתם נחותה
יפעת גדות
החלפת שליש מנה טיפוסית של אורז לבן באותה כמות של אורז חום תוכל להביא להורדת הסיכון לסוכרת מסוג 2 ב-16%    החלפת האורז הלבן בדגנים מלאים, כולל אורז חום ופסטה, יכולה להוריד את הסיכון ביותר משליש
תלם יהב
בעת שצוות טלוויזיה ניו-זילנדי אכל בחדר האוכל של המלון, ציוד בשווי 100,000 דולר נגנב מחדרו    בשבוע שעבר הורשעו שני דרום-אפריקנים בגניבה מעיתונאים ספרדים ופורטוגלים, והם צפויים להיות נידונים ל-15 שנות מאסר
עידן יוסף
בשנת 2009 בוצעו בתחבורה הציבורית אוטובוסים, מוניות ורכבות 760 מיליון נסיעות - גידול של 2.6% לעומת שנת 2008
תלם יהב
ארבעה מחוקקים אירנים יגישו בקשה לקבלת ויזה ממצרים, לטובת ביקור ברצועת עזה    ספינת סיוע אירנית עושה את דרכה לכיוון ישראל    המארגנים: "בכל מקרה, אנחנו נהיה המנצחים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il