X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעור התעסוקה של מפוני חבל עזה וצפון השומרון עומד כיום על כ-65% ושיעור אבטלתם על כ-14% שיעור התעסוקה צפוי להתקבע בשנים הקרובות כ-55% מהמפונים השתכרו בעבודתם האחרונה פחות מהשכר החודשי שקיבלו לפני הפינוי
▪  ▪  ▪
ההתאוששות חלשה ואיטית [פלאש 90]

כחמש שנים לאחר פינוי התושבים היהודים בחבל עזה ובצפון השומרון עומד שיעור התעסוקה שלהם על כ-65% ושיעור אבטלתם על כ-14%. כך עולה (יום ג', 15.6.10) מניתוח שערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת לקראת פרסומו של דוח ועדת החקירה של מפוני חבל עזה.
המינהל עורך בחמש השנים האחרונות מעקב שוטף אחרי אוכלוסיית המפונים וההשתנות במצב תעסוקתם. בשנים האחרונות מראיין המינהל כ-2,000 משקי-בית המהווים בסיס לניתוח וההערכות בתחום זה. בימים אלו התחיל המינהל לראיין את סקר המעקב האחרון בתום 5 שנים מהפינוי.
להערכת משרד התמ"ת, בשנים הבאות ככל הנראה יתקבע שיעור התעסוקה הנוכחי על רמתו הנוכחית. יש להדגיש כי מדובר בשיעור תעסוקה הנופל משמעותית ושיעור אבטלה הגבוה באופן ניכר בהשוואה למצבם התעסוקתי של המפונים לפני הפינוי. לפני הפינוי עמד שיעור התעסוקה על כ-85% ושיעור האבטלה על קרוב ל-1%.
על-פי הערכות המינהל, יפסיד משק בית של שכירים שפונה כ-1,500 שקל בממוצע לחודש במונחים כספיים של היום, בעיקר בשל שתי הסיבות: העובדה שמספרם הממוצע של מפרנסים במשק בית לאחר הפינוי ירד - דבר שפגע בסך מקורות ההכנסה של משק הבית, ובשל השכר הנמוך יותר שחלק גדול מהעובדים המפונים משתכרים כיום בהשוואה למצב לפני הפינוי.
הנתונים מראים כי כ-55% מהמפונים השתכרו בעבודתם האחרונה בעת שרואיינו פחות מהשכר החודשי שקיבלו בעבודתם האחרונה לפני הפינוי, ודיווחו על חוסר שביעות רצון בשל כך. כ-20% דיווחו ששיפרו את שכרם בעבודתם הנוכחית בהשוואה לשכרם לפני הפינוי.
עם זאת, בניגוד להערכות שהסתמנו לפני הפינוי ובתחילתו, לא נמצא כי רצונם של המפונים לשמור על המשך חייהם במסגרת ישובים קהילתיים תוך התרכזות בדרום כמעט שלא פגע בסיכויי תעסוקתם, בעיקר בשל הצמיחה הגבוהה יחסית שהמשק היה נתון בו בשנים האחרונות ובעת שהמפונים השתלבו מחדש בשוק העבודה.
המחקר מציין כי העובדה שהמדינה לא העבירה את הטיפול בתעסוקה של המפונים בשנתיים האחרונות לגורמים מקרב המגזר השלישי, המקובלים והמיומנים בטיפול ב'גרעין הקשה' של אוכלוסיית המפונים שלא הצליחה להשתלב בשוק העבודה, הפחיתה מסיכוייהם של חלק ממשקי הבית לחזור ולהשתלב בשוק העבודה בכלל ובקרב ה'גרעין הקשה' בפרט.
שיעור המקבלים טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי מסך המפונים על-פי דיווחיהם הינו גבוה ביותר בשנים האחרונות והוא איננו משתנה ועומד על כ-50%. שיעור דומה מקרב המפונים הדגישו בסקרים כי הם חשים פחות ביטחון תעסוקתי כיום בהשוואה לעבודתם טרם הפינוי. כמו-כן, שיעור גבוה של המפונים עדיין מדווחים על חוסר יכולת לישון בשל דאגות, תחושת לחץ עד כדי תחושת דיכאון, תוך כדי הרעה במצב בריאותם.
לסיכום, מניתוח ראשוני של חמש השנים האחרונות, עולה כי הפינוי פגע בעיקר בתעסוקתם של אוכלוסיות מבוגרות וכן עצמאים. עיקר הפגיעה שלו הייתה ביכולת ההשתכרות של אנשים וכן במצבם הפסיכולוגי-נפשי של רבים מהמפונים בכלל והעובדים כיום בפרט.

תאריך:  15/06/2010   |   עודכן:  15/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5 שנים אחרי: התייצב שיעור התעסוקה של מפוני עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתדרות המעו"ף מאיימת בשביתה במעונות היום של ויצ"ו ונעמ"ת אם לא יתקיים מו"מ לשיפור תנאי העסקתן של כ-6,400 המטפלות
רותה קופפר
שמה של הקומיקאית ג'ני מקארתי עלה כמועמדת אפשרית להחליף את אופרה וינפרי בהגשת תוכנית האירוח שלה
עידן יוסף
אומ"ץ תובעת את הפסקת עבודתו המיידית של מגיש החדשות בערוץ השני    אבנרי: "רק התחייבות חד-משמעית של לפיד שאין לו כל כוונה ללכת לחיים הפוליטיים יכולה למנוע הפסקה מיידית של עבודתו"
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך בסורוקה ובאוניברסיטת בן-גוריון    המחקר הראה כי לא צריך להימנע מהריון למשך שנה ויותר לאחר ניתוח לטיפול בהשמנת יתר או בעודף משקל
סער גמזו
הודיע באמצעות סוכניו כי מסיבות פוליטיות ובעקבות לחצים רבים שהופעלו עליו, הוא נאלץ לבטל את ההופעות המתוכננות בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il