X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דחוסים בבימבה הזהובה הגיעו רועי פנחסי והאישה ל'פורט קפה' שנמל קיסריה ההיסטורי, לארוחת בוקר זוגית ומפנקת המוגשת על-רקע הנוף עם הכי הרבה ים שאפשר
▪  ▪  ▪
[צילום: פורטקפה]

בסדנה שהשתתפתי בה לא מזמן למדנו כי החיים הם ספירלה. אנו נעים במעגלים הולכים ומתרחבים סביב קודקוד הווייתנו. לאן שלא נפנה אנו חווים חוויות שונות ומשונות, ואלו מעוררות אצלנו תחושות הנגזרות מתחושות קדמוניות שמקורן ביום בריאתנו. ובמילים אחרות: הקארמה שלנו לא משחררת. ואם נרחיב את הדברים אל מעבר לגבולות היחיד, הרי שכל יציר בריאה נושא איתו קארמה. גם העיר קיסריה.
קיסריה הוקמה מתוך החולות והישימון בהוראתו של המלך הורדוס, והיא תוכננה להיות עיר נמל ומסחר שתתחרה באלכסנדריה. מאחר שנעדרה מפרץ טבעי שיאפשר לאוניות הסוחר עגינה בטוחה, נבנה נמל מלאכותי עצום מימדים בטכניקות חדשניות ובו מגדלור ענק. והיום, במעגל אחר, קיסריה מתפארת שוב כעיר לדוגמה. יש לה אזור תעשיה מפותח, בתי יוקרה, מגרשי גולף ואתר ארכיאולוגי מרתק המספר בדרך מופת את גלגוליה של העיר. אך חשוב מכל: יש בה הרבה מקומות מצוינים לאכול בהם.
האישה ואני, רכובים בבימבה הזהובה, יצאנו בבוקר שישי ליום נופש בקיסריה, שמים פעמינו לארוחת בוקר ב'פורט קפה', השוכן במבנה כורכר הניצב ממש על קו המים בנמל העתיק. המסעדה מנצלת בתבונה את האנטומיה שלה, ומרבית מקומות הישיבה מצויים ממש על קו המים, גם בפנים המסעדה וגם במרפסת שבחוץ.
החלטנו ליהנות מהנוף השובה שמוצע ב'פורט קפה' והתיישבנו בשולחן מוצל במרפסת החיצונית, מתענגים על רוח קלילה מן הים ושאון גלים המתנפצים על החומות. הזמנו ארוחת בוקר פורט זוגית (95 שקל לזוג) ובנוסף שתי כוסות יין לבן עדין ונעים מסוג גוורצטרמינר המוצעות לסועדים במחיר מתקתק (12 שקל לכוס). אל השולחן הוגש סלט ירקות רב מימדים שהכיל קוביות עגבנייה, מלפפון ורצועות גזר בתיבול לימון ושמן זית. לצידו הונחו מזטים ומתבלים: סלט טונה, ממרח אבוקדו, קוביות גבינת פטה בשמן זית, טחינה ירוקה טעימה, סלט חציל קלוי, לבנה עשיר וגבינת שמנת מתובלת.
לצד הסלט הונחו שני לחמי דגנים טריים, מהבילים ומתפצחים שהוגשו על טס עץ, ולצידם חמאה וריבת עגבניות שרי. בנוסף, התבקשנו לבחור כיצד ייעשו עבורנו הביצים (חביתה לאישה, אומלט לי) ואת סוג השתייה הקרה והחמה. שדרוג השתייה המתלווה לארוחה למיץ סחוט טבעי תגבה מכם 5 שקל נוספים ותוספת פטריות (5 שקל) או נקניקיות (7 שקל) לביצים. הארוחה הייתה מפנקת ועשירה, והציגה מגון מכובד של מנות טעימות.
קינחנו את הארוחה בקפה אמריקנו ובהפוך גדול על בסיס חלב סויה הכלולים בארוחה הזוגית. שמחנו כי ב'פורט קפה' מתייחסים ברצינות לקפה ומקפידים על קפה איכותי שמוגש כראוי. לצד הקפה נהנינו מעוגת גבינה (32 שקל) מקורית שבסיסה אפוי ומעליו קרם קפוצ'ינו עשיר ופתיתי פקאן מקורמלים.
לאחר הסיומת המתוקה התהלכנו עוד שעה ארוכה באתר העתיקות הסמוך, ונכנסנו אל מרכז המבקרים. שם החכמנו מסרט מרהיב המספר את סיפורה של העיר, מיום בנייתה עוד ימינו אנו. כעת, בזכות ארוחת הבוקר של 'פורט קפה', מצאנו סיבה נוספת לחזור לקיסריה.
  • הכותב היה אורח המקום.
עוד בהבוקר בא

תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במסגרת פורום קיסריה הנערך בנצרת, התייחסו הנוכחים לאפליה המובנית בשוק העבודה ובחברה הישראלית כלפי האזרחים הערבים    קריאה למגזר העסקי: "תפתחו את השערים - זה טוב ליהודים"
גלית יצחק-אוגנוב
על-פי הצעת החוק, חברה מסחרית לא תוכל להציג בתשדיר פרסומת צילומי דוגמנים הנמצאים בתת-משקל    על העובר על האיסורים יוטל קנס של 75 אלף שקלים
שירלי בר דיין
החלוץ חובר לקשטן אחרי שבע שנים בטורקיה. גם שלו מנשה בא לשכונה
עופר וולפסון
הוועדה לבחינת מדיניות התעסוקה בישראל הגישה המלצותיה    הציגה יעדים דרסטיים לשינוי עומק בשוק העבודה עד לשנת 2020, העשוי להביא לגידול של עד 1% לתוצר מדי שנה    בין עיקרי ההמלצות: שילוב חרדים וערבים בשוק העבודה
עופר וולפסון
החוזה, המוערך בעשרות מיליוני דולרים, כולל פריסת תשתית אופטית מתקדמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il