X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במכתב ששלח למנכ"ל משרד האוצר, כותב נשיא הלשכה כי "נמלי חיפה ואשדוד הינם מונופולים אזוריים" כותב כי הקביעות שבמהות הרפורמה שנקבעה אינם עולים בקנה אחד עם המהות הציבורית וההגבלית של חברת נמל חיפה וחברת נמל אשדוד
▪  ▪  ▪
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות [צילום: יח"צ]

"נמלי חיפה ואשדוד הינם מונופולים אזוריים, ולכן לא ניתן ליישם הרפורמה בתעריפי הנמלים" - כך כותב (יום ד', 16.6.10) נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, למנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. פרט למנכ"ל האוצר, הועבר המכתב גם למנכ"לי משרדי ממשלה נוספית ולממונים על גופי רגולציה נוספים.
במכתבו מציין צוק כי "על-פי חוות הדעת של היועץ המשפטי של הלשכה, עולה כי ההנחות שביסוד הרפורמה, ניהול יעיל ותחרותי של חברות הנמלים, והדרך שהותוותה לקידום ההנחות הנ"ל, קביעת מודל תעריפים, שברובו מבוסס על תעריף מרבי, אינם עולים בקנה אחד עם המהות הציבורית וההגבלית של חברת נמל חיפה וחברת נמל אשדוד".
בנוסף, מציין צוק כי "חברות הנמל, בהיותן, כל אחת מהן, מונופול אזורי בתחומה, מופקדות על ניהול הנמלים ועל מתן שירותים חיוניים לציבור, מכוח כתבי ההסמכה. כפועל יוצא מכך, חייבות חברות הנמל למלא את תפקידן בנאמנות כלפי הציבור בכללותו, ותוך שכך, כפופות הן לכללי המשפט המנהלי, דהיינו, עליהן לפעול בהתאם לעקרונות יסוד של הגינות, שוויון, סבירות, יושר, שקיפות ותום-לב".
לדברי צוק, התעריף המרבי, העומד בבסיסו של מודל התעריפים החדש ומשמש לקידום מטרת הרפורמה (עידוד התחרות בין חברות הנמל), אינו תעריף קבוע, אלא תעריף המאפשר לחברות הנמל לקבוע מחיר דיפרנציאלי ללקוחותיהן, בכפוף לכך שהמחיר שקבעו אינו עובר את הרף המקסימלי שנקבע במודל התעריפים.
הזכות ליישם תעריף מרבי עלולה שלא לעלות בקנה אחד עם כללי המשפט המנהלי החלים על חברות הנמל, קובע צוק, לרבות החובה לנהוג בשוויון. "אי התאמה זו עולה במשנה תוקף, כאשר חברות הנמל הינן מונופול אזורי, כל אחת באזורה, ומהיותן כאלה חל עליהן האיסור להפלות לרעה לקוחות המתחרים זה בזה, הכול בסייגים ובתנאים המפורטים בחוות הדעת של היועץ המשפטי של לשכת הספנות הישראלית".
צוק סיים דבריו בדרישה כי יישום הרפורמה באגרות הנמלים יידחה עד לבדיקה יסודית יותר של חוות הדעת המצורפת או לפחות עד לפסיקתה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בנושא מונופול חברות הנמל, המונח כבר על שולחנה.
תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 רונית קן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
נשיא לשכת הספנות: "לא ניתן ליישם הרפורמה בנמלים"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
אברהם דובדבני נבחר פה אחד לתפקיד ע"י הקונגרס הציוני העולמי, זו הפעם הראשונה בה נבחר יו"ר נפרד להסתדרות הציונית העולמית    דובדבני: "עלינו להמשיך ולהטמיע במיוחד בדור הצעיר את ההכרה שאין לנו ארץ אחרת"
עידן יוסף
טלקום 365 שקיבלה היום אישור מפעיל סלולרי תנסה להגיע להסכמה במחיר שתשלם לחברה סלולרית קיימת עבור רכיבה על תשתיותיה    אם לא תהיה הכרעה יתערב משרד התקשורת
משב גלילי
בדיוק כשחשבו שהרומנטיקה גוועה מהעולם, באה מסעדת ' פיצ'ונקה', השוכנת במושב נס הרים שבהרי יהודה, והוכיחה למשה גלילי ואשתו שכשהאוכל מצוין והנוף עוצר נשימה, רומנטיקה שבה לחיים
רועי פנחסי
דחוסים בבימבה הזהובה הגיעו רועי פנחסי והאישה ל'פורט קפה' שנמל קיסריה ההיסטורי, לארוחת בוקר זוגית ומפנקת המוגשת על-רקע הנוף עם הכי הרבה ים שאפשר
עופר וולפסון
במסגרת פורום קיסריה הנערך בנצרת, התייחסו הנוכחים לאפליה המובנית בשוק העבודה ובחברה הישראלית כלפי האזרחים הערבים    קריאה למגזר העסקי: "תפתחו את השערים - זה טוב ליהודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il