X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר הציע בכינוס קיסריה כי חוק טל ישונה כך שיינתן פטור משירות צבאי לחרדים בני 22 שהם אבות לשני ילדים כיום הפטור ניתן לחרדים מגיל 31 או לאבות לחמישה ילדים "הצבא יסתדר בלי הציבור החרדי, הכלכלה לא" ביקורת על תוכניות השר לשילוב הערבים בשוק העבודה
▪  ▪  ▪
שר האוצר, יובל שטייניץ [צילום: יעל בן שמחון]

שר האוצר יובל שטייניץ, המכהן כיו"ר הכינוס ה-18 של פורום קיסריה, הודיע (יום ד', 16.6.10) כי אחד השינויים המבניים שיציע משרד האוצר לאישור הממשלה במסגרת אישור תקציב המדינה, יהיה מהלך משמעותי שיגדיל את מעגל התעסוקה בקרב חרדים.
שר האוצר הציע בכינוס כי חוק טל ישונה וכי יינתן פטור משירות צבאי לחרדים בני 22 שהם אבות לשני ילדים. כיום, הפטור משירות צבאי ניתן רק לגברים חרדים בגילאי 31 או לכאלה שהם אבות לחמישה ילדים.
"אם החרדים לא יגדילו את חלקם בנטל השירות הצבאי הרי שהדבר לא ישפיע על היכולת של מדינת ישראל להגן על עצמה", אמר שטייניץ. "לעומת זאת, אם הציבור החרדי לא יצטרף באופן משמעותי לכוח העבודה, הכלכלה שלנו תהיה בבעיה קריטית תוך פחות משני עשורים. ההשתלבות של הציבור החרדי בתעסוקה היא הכרחית להמשך התפתחות הכלכלה."
שטייניץ הוסיף: "לפעמים, צריך אומץ כדי לבצע מהלך של ניתוק הקשר הגורדי הזה. אנחנו חייבים לבצע את המהלך כבר עכשיו כי אין לנו מחר בנושא הזה."
"שילוב האוכלוסיה הערבית והחרדית הוא קריטי לעתידה של כלכלת ישראל, ואנו מתכוננים להשקיע רבות כדי לשנות את המגמה הקיימת", סכים שטייניץ, שחזר על הבטחתו כי ייבלם "היקף העסקת העובדים הזרים הלא חוקיים בישראל."

ארגון מען: "הבשורה של שטייניץ - הבטחות ללא כיסוי"

"הבטחה לשלב נשים ערביות וחרדים בשוק העבודה בישראל הפכה לכורח בל יגונה בכל כינוס כלכלי המכבד את עצמו, וכינוס קיסריה להתוויית מדיניות כלכלית ולאומית, המתקיים השנה בנצרת, אינו שונה". כך אמרו בתגובה בארגון מען להכרזות שטייניץ בנוגע להגברת שיתוף החרדים בכלכלה.
עוד הוסיפו בארגון: "הבשורה על-פי שטייניץ רחוקה מהמציאות של תושבות נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, ש-83% מהן נמצאות מחוץ למעגל העבודה ואינן משתכרות כלל. די להן להתבונן באזורי התעשיה השוממים בעיר, שאינם אלא מקבץ של כמה מוסכים, בהעדרה המוחלט של תחבורה ציבורית, מבני ציבור, או כל סממן אחר של עיר, בהשוואה לנצרת עילית המרווחת, שנהנית מכמה אזורי תעשיה רציניים, כדי להבין את התמונה. חלקן הקטן מוצא עבודה תמורת 1,500 שקל עבור משרה מלאה כפקידות וזבניות, וגם על השכר הזעום הזה יש תחרות קשה."
בארגון ציינו כי לא מדובר על מצב המאפיין את ממשלת נתניהו, אלא בהזנחה ואפליה של עשרות שנים, שהוחמרה בגלל המדיניות הכלכלית הניאו-ליברלית, הנקוטה לדבריהם ב-20 השנים האחרונות. "מדיניות זו אפשרה להעביר את כל המפעלים עתירי כח העבודה לארצות זולות. כמעט כל ממשלה חדשה שעולה מצהירה על כוונתה 'להשקיע רבות' כדי להכניס נשים ערביות לשוק העבודה, למען עתידה של מדינת ישראל. אלא שמעשים לחוד והצהרות לחוד. מעט העבודות הבלתי מקצועיות שנשארו לנשים הגרות בפריפריה, תושבות עיירות פיתוח, כפרים ערבים ושכונות עוני בערים הגדולות, נתפסו על-ידי מאות אלפי מהגרי ומהגרות עבודה חוקיים למהדרין, שעובדים בתנאי ניצול מחפירים."
בארגון סיכמו: "לו התכוון שר האוצר ברצינות לדבריו, היה עליו להשקיע מיליארדים בפיתוח תשתיות ואזורי תעשיה בכפרים ערבים, בעיירות פיתוח ובשכונות עוני, כדי לספק מקומות עבודה אמיתיים; היה עליו להשקיע במיליארדים כדי לפתח את בתי הספר המוזנחים ורוויי האלימות באזורים אלו, כדי לאפשר לכל אחד ואחת להגיע לחינוך גבוה, ולהשתלב בתעשיית ההיי-טק."

תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר מציע: הרחבת הפטור לחרדים משירות צבאי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שטיינץ אתה תעשה הכל
משה כוילל  |  16/06/10 20:17
2
אני עם הליכוד גמרתי
דמוקרט  |  16/06/10 21:06
3
ירד מהפסים, השר...
אחד העם  |  16/06/10 23:24
4
immoral decision
Gilead  |  17/06/10 00:58
5
דתיים
מריה  |  17/06/10 08:07
6
אתם סותרי םאת עצמכם
יהודה - בית שמש  |  17/06/10 21:29
7
מעניין מה עשה שטייניץ בצה'ל
גילוי האמת לאמיתה  |  18/06/10 14:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הזוכה ישלם 1.34 מיליון שקל    הביקוש חסר-התקדים נובע ממחסור חמור במגרשים קטנים בעיר
אלעזר לוין
הרצל חבס ויעקב שחר פועלים להקטנת החוב לבנק אירופי, שהילווה להם 500 מיליון שקל למימון רכישת ארבעה בניינים בשוויץ    יבקשו למחזר את פרעון יתרת ההלוואה
עופר וולפסון
סגן שר החוץ אמר ברומא כי ישראל תסיר את המצור מעל עזה במידה והחמאס יקיים את שלושת תנאי הקהילה הבינלאומית    הדגיש: "המקור לכל הצרות באזור - אירן"
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלופת אירופה החמיצה ושילמה את המחיר אחרי שער של פרננדס (52)
עופר וולפסון
נגיד בנק ישראל מגדיר את מצב המשק הישראלי כ"נס"    הציג תחזית אופטימית: "אם נגיע לשלום, ואם נוכל להגדיל את אחוז החרדים והערבים שעובדים, נוכל לצמוח בקצב מהיר הרבה יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il