X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שינוי בלו"ז: ההורים יצטרכו להגיע עד השעה 13 ביהמ"ש הביע נכונות לאפשר לאחד מבני הזוג להישאר בבית ולעכב מאסר עד לשחרור בן הזוג השני ממעצר
▪  ▪  ▪
פרוש, פרס וגרוסמן [צילום: משה מילנר/לע"מ]

גם המשטרה מבקשת לדחות את מעצר ההורים מעמנואל עד לשעה 17:00 משום שאיפשרה את השתתפותם בעצרת מחאה. בג"צ נעתר לבקשה בנימוק של שמירת הסדר הציבורי.
מוקדם יותר, בג"צ נעתר לבקשת עמותת "נוער כהלכה", שהיא העותרת בפרשת התלמידות בעמנואל ואיפשר לעכב את ביצוע פסק הדין שבעקבותיו הוחלט לשלוח את ההורים למאסר עד יום ראשון, לשעה 13:00. אנשי העמותה ביקשו לתת פסק זמן לנסות להגיע להסדר בפרשה.
בית המשפט העליון קבע בהחלטתו הבוקר (17.6.10) כי ההורים שהפרו את פסיקת ביהמ"ש יצטרכו להגיע עד השעה 12:00 לתחנת המשטרה במגרש הרוסים למימוש צווי המאסר, ולא בשעה 15:00 כפי שתכננו. זאת מאחר שההורים לא מסרו הודעתם לגבי ציות לפסק הדין.
ביהמ"ש הודיע בבוקר שיהיה מוכן לשקול דחייה של מימוש הצווים לאחד מן ההורים מתוך התחשבות בכך שמדובר בהורים המטפלים בילדים קטנים.
בהחלטה נאמר: "מתוך הנחה כי מדובר במפרים שהם בעלי משפחות המטופלות בילדים קטנים - נהיה ערוכים לבחון כל בקשה שיגיש הורה לעכב את ביצוע המאסר עד שבן זוגו ישתחרר מהכלא".
בית המשפט העליון נעתר הבוקר לבקשה דחופה שהוגשה על-ידי פרקליטות המדינה, על-פי בקשת משרד הרווחה והשרותים החברתיים, לעיון מחדש בפקודת המאסר שהוציא בג"צ כנגד הורים מעמנואל. עפ"י בקשת משרד הרווחה, התבקש בית המשפט להורות כי במקרים הספורים של משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות, שאינם יכולים להישאר ללא השגחת אחד מהוריהם, יישלח למאסר רק אחד ההורים ולא שניהם.
הבקשה, להחריג הורה אחד בלבד במשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים, הוגשה לבקשת שר הרווחה יצחק הרצוג, מתוך רצון להבטיח את שלומם של ילדים אלו והתחשבות בצרכיהם המיוחדים. לבקשה צורפו דוחות סוציאליים פרטנים תוך הקפדה על שמירת פרטיותם של המשפחות המדוברות.
בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, פנתה הפרקליטות לבג"צ מטעמים של טובת הילד בעניינם של מספר מצומצם ביותר של ילדים בעלי צרכים מיוחדים זאת בבקשה שרק אחד מההורים ייאסר מטעמים של טובת הילד. הבקשה הוגשה לבקשת משרד הרווחה, ובהתבסס על חוות דעת מטעם הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה.
נשיא המדינה שמעון פרס נועד לפני-הצהריים עם הרב יצחק דוד גרוסמן ועם סגן שר החינוך מאיר פרוש, וקרא להם לפעול בקרב הורי התלמידות מעמנואל ולשכנעם להגיש בקשה שרק אחד מבני הזוג ייאסר. הנשיא אמר לשני הרבנים כי חייבת להימצא דרך לחיות יחד על-אף חילוקי הדעות. פרס הדגיש כי יש חובה לכבד את בית המשפט העליון ואסור לאפשר כל גילוי של אפליה גזענית במדינה.

תאריך:  17/06/2010   |   עודכן:  17/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"צ דחה את מאסר ההורים לשעה 17:00
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר גילה כי נשים שאוכלות מזונות בריאים נמצאות בסיכון נמוך יותר לפתח קטרקט גרעיני    מחקר שני גילה כי תרופות המעלות את הרגישות לשמש - כולל תרופות נוגדות דיכאון, חומרים מעוררי-השתנה ואנטיביוטיקה - מעלות את הסיכון לקטרקט
עידן יוסף
תלם יהב
החליטה להקפיא פרויקטים בשווי מיליארדי דולרים    התרגילים הצבאיים המשותפים יבוטלו ושמי טורקיה יהיו סגורים בפני חיל האוויר הישראלי    טורקיה: אם תתנצלו ותסכימו לוועדת חקירה בינלאומית נשנה את החלטתנו
עידן יוסף
נבחר כמועמד מטעם הסיעה המורחבת, שממנה מגיע יו"ר קק"ל    נציגי העבודה לא השתתפו בהצבעה    לבני פנתה לח"כ אלי אפללו והציעה לו לשמש כיו"ר עמית של קק"ל מטעם קדימה במוסדות הלאומיים
יפעת גדות
אל תקנו אופניים גדולים מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il