X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבית הלבן טוען כי ההחלטה היא "צעד מבורך", בעוד האיחוד האירופי מגדיר אותה "צעד משמעותי קדימה" החמאס מבין כי הוא יכול להשיג דברים בבמה הבינלאומית גם ללא עזרת הפתח
▪  ▪  ▪
משאיות סחורה בדרכן לעזה
[צילום ארכיון: AP]

הקהילה הבינלאומית מברכת על הקלת המצור על עזה, וטוענת כי זהו צעד נכון בכיוון הנכון. באותה נשימה, רבים בעולם טוענים כי ההקלה אינה מספיקה וכי יש לעשות הכל כדי להסיר את המצור סופית.
בבית הלבן קיבלו את ההודעה בברכה, וקראו לה "צעד מבורך", אולם סייגו וטענו כי עדיין יש לחכות ולראות "איך המדיניות הזו מתפתחת בהמשך". כך מדווחת רשת סי-אן-אן. פיליפ קראולי, דובר הבית הלבן, אמר כי וושינגטון תומכת בהחלטה של ממשלת ישראל, ותרצה לראות את המדיניות הזו "מיושמת בצורה הכי מהירה שאפשר. יש כאן תחושת דחיפות". אם ההחלטה תיושם כראוי, הוסיף, היא תקל משמעותית ותשפר ללא ספק את תנאי המחיה של הפלשתינים.
באירופה מקבלים את ההחלטה הישראלית קצת יותר באיפוק, וטוענים כי היא אומנם צעד בכיוון הנכון אך הם רוצים לראות את המצור על עזה מוסר סופית. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא מאוד "מעודדת מההודעה של ממשלת ישראל. זה מייצג התקדמות חיובית וצעד משמעותי קדימה". אשטון טוענת כי ברגע שההחלטה תיושם, היא תהווה הקלה משמעותית על חייהם של הפלשתינים. "אני רוצה גם להדגיש כי יש לשחרר את גלעד שליט מיידית", הוסיפה.
הסגר הימי על עזה שריר וקיים מאז שנת 2007. כחלק מהחלטת הממשלה, הוא יוקל בצורה משמעותית, כך שתותר כניסה של כל סחורה לרצועה, מלבד חומרים מסוימים שיהיו ברשימה מיוחדת וכניסתם תהיה אסורה. עד כה, הייתה רשימה של דברים אשר מותרת כניסתם. חומרים שעשויים לשמש בייצור כלי נשק עדיין יהיו אסורים, כמו גם תנועתם של אזרחים לתוך ומחוץ לרצועה.
ניצחון לחמאס - מי צריך את הפתח?
התגובות בעולם המוסלמי מעט יותר ביקורתיות. חלק טוענים כי זו דרכה של ישראל להשיג אהדה ותמיכה בינלאומית, למרות שהמצב בשטח לא צפוי להשתנות. רסאן אל-ח'טיב, דובר הממשלה הפלשתינית ברמאללה, אמר בראיון כי "עמדתה של הממשלה היא שישראל תפתח את כל המעברים בהתאם להסכמים קודמים ותסיים את הסגר". טורקיה, מצידה, עדיין לא סולחת על הפשיטה הישראלית בה נהרגו שמונה אזרחים טורקים, וניצלה את ההזדמנות לבקר את ישראל. "אם הממשלה הישראלית באמת רוצה שהם יסיימו לעסוק בפיראטיות ובטרור, הם צריכים תחילה להתנצל ולאחר מכן לקחת אחריות לטבח של תשעה אנשים ב-31 במאי", דבריו של אגמן באגיס, השר לענייני האיחוד האירופי, לניו-יורק טיימס.
נדמה, אולם, כי להקלה במצור על עזה יש השלכה מיידית אחת. ככל הנראה, מאמצי הפיוס בין החמאס ובין הפתח יעלו בתוהו. החמאס, אשר הלך בדרכו של הפתח במשך שנים ארוכות, מקבל הוכחה ניצחת הבוקר כי הוא יכול לנהל את העניינים בעצמו. איסמעיל הנייה אמר השבוע כי "חלק מהצדדים פשוט ילדותיים מדי כדי לסיים את הקרע בעם הפלשתיני". בחמאס מתעוררים הבוקר לניצחון מסחרר, מבחינתם, ללא כל עזרה ממחמוד עבאס. ההקלות במצור על עזה, מבחינת החמאס, מוכיחות כי ישראל מקבלת דה פקטו את שלטונו של החמאס.

תאריך:  22/06/2010   |   עודכן:  22/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמאס מבין: ניתן להשיג הקלות בסגר ללא עזרת הפתח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תקנה חדשה מבקשת לאפשר לפקחים עירוניים להטיל קנסות על נהגי אוטובוס שלא ידוממו את מנוע האוטובוס בעת חניה או המתנה לנוסעים בתחנות האוטובוסים    אכיפת התקנה תצמצם את זיהום האוויר
ערן שלמה, ניר בן זקן
ראלי חוצה ישראל הוכיח גם הפעם כי הוא קשוח, מאתגר, מותח, מרתק או בקיצור התחרות הכי שווה בארץ, עם ניחוח אמיתי של חו"ל    הסיקור המלא
תלם יהב
ההערכות הן כי מדובר בפעולה של המחתרת הכורדית, אשר נשבעה לקחת את המאבק בטורקים לכל הערים בטורקיה    שבוע הדמים של צבא טורקיה לא נגמר עת מניין החיילים ההרוגים מטפס ל-12
אלעזר לוין
"בכל שנה נוספים 50 אלף זוגות צעירים, אך מתחילים לבנות רק 30 אלף דירות"    "דרוש חוק תכנון ובנייה כמו באירופה"    "גירוש 6,500 עובדים זרים יחמיר את המחסור"
יפעת גדות
עם ההחלטה להשתמש בתרופה, חובה לשקול את הסיכונים של השימוש בה מול התועלת שהיא תביא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il