X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנועה דורשת מן המבקר לבדוק את התלונות על עיוותים סטטיסטיים מכוונים בנתוני הפשיעה בתוכנת מנה"ל של המשטרה, שנועדו לשפר את הציון שמקבלים קצינים בהערכתם התקופתית "בכך מכתימה המשטרה, הכתמת שווא, מאות אלפי אזרחים, על פני שנים, במצטבר, בדרך פסולה ונפסדת"
▪  ▪  ▪
[צילום: מ"י]

בא-כוחה של תנועת אומ"ץ, עו"ד פיני פישלר, פנה בתחילת השבוע בשם התנועה למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, הפעם לצורך היעזרות בכובעו השני כנציב תלונות הציבור.
בתלונתה טוענת אומ"ץ כי במשטרה מצאו דרכים לעוות את נתוני התוכנה שהיא מפעילה, הנקראת מנה"ל (מדידה, ניהול והערכה למפקד), האמורה להשוות בין המדדים הנקבעים מדי שנה על-ידי המטה הארצי לבין "ביצועי" התחנה הספציפית, וכנגזר מכך, ביצועי המרחב הרלוונטי והמחוז במשטרה.
מנה"ל אמורה לרכז באופן מדויק את נתוני הפשיעה בתחנות המשטרה ברחבי הארץ, במרחבים ובמחוזות השונים, בפריסה ארצית. משטרת ישראל מפעילה את התוכנה מזה כארבע שנים.
לדברי אומ"ץ, קצינים בתחנות המשטרה מקבלים "ציונים" ע"פ נתוני התוכנה - ואלו נלקחים בחשבון בשקלול ההערכה התקופתית של הקצין, כמרכיב כזה או אחר - בהליך קידומם.
"הגולם קם על יוצרו", טוענת אומ"ץ בפני לינדנשטראוס. "במשטרה מצאו רבים דרכים לעוות את הנתונים, ככלי בידם - 'חומר ביד היוצר', וזאת, על-מנת להתאים את העיוות, מעשה של זדון, לכאורה, אל מול ובהשוואה ליעדים שנקבעו ובכך להציג מצגי שווא. זאת, כמובן תוך הטעיית המערכת כולה, פיקוד המשטרה, שרי ממשלת ישראל וכגון דא בנתונים שבינם לבין המציאות - אין ולא כלום."
עוד טוענת אומ"ץ כי "בעוד ישנם כאלו הרוצים להראות 'הפחתת פשיעה' באזורם, יש רבים המראים ניפוח תיקים - באופן מלאכותי - כדי להאדיר הישגים והצלחות. זוהי, פיקציה של ממש, פיקציה מטעה, מסולפת, מסוכנת ומזיקה כאחד."
לדברי התנועה, "בכך מכתימה המשטרה, הכתמת שווא, מאות אלפי אזרחים, על פני שנים, במצטבר, בדרך פסולה ונפסדת, תוך גרם נזקים קשים - מי ישורם - לציבור רחב במדינת ישראל."
עו"ד פישלר מזכיר במכתבו את הפרשה שנתגלתה לאחרונה במשטרת קריית מלאכי, בפיקודו של סנ"ץ עמיר קמחי, שהודח, יחד עם סגנו, מפקח דורון דנינו, שפעלו להוריד באופן מלאכותי נתונים סטטיסטיים של פשיעה באזורם, מתוך מניעים ואינטרסים אישיים.
עם זאת, הוא מדגיש כי קשר השתיקה במשטרה עדיין נרחב. לדבריו, "ישנם במשטרה קצינים רבים ושוטרים, החוששים לדבר בפומבי, שמא יבולע להם, ומשכך, קשר השתיקה. בודדים אוזרים אומץ ומדברים, בעילום שם, ודבריהם מזעזעים - לשון המעטה."
"במצב דברים זה, מקום הוא לכבוד מבקר המדינה להיכנס לעובי הקורה, לבקר, לבדוק ולברר את הנתונים ו"אמיתותם" כדי שורשם - או אז , להמליץ למח"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד כל המעורבים", מסכם עו"ד פישלר.

תאריך:  22/06/2010   |   עודכן:  22/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ למבקר: במשטרה "מנפחים" הצלחות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבנרי = גם מצג שווא של אומץ.
על יו"ר אומ"ץ  |  23/06/10 00:11
2
וזה לא הכתם היחיד של המשטרה ל"ת
הניה  |  23/06/10 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
למפארד לקראת משחק ההכרעה של אנגליה מול סלובניה. קק: "רוצים מקום 1"
עופר וולפסון
קבוצת שוחרי סביבה המבוססת באתר הנופש הורגדה שלחופי הים האדום טוענת כי הדליפה, שנפסקה ביום ה', החלה להתפשט שוב    גורמים בחברת הנפט המצרית האחראית לדליפה: "כ-160 ק"מ של חופים הושפעו"
עידן יוסף
קריצ'מן שימש בעבר כמנכ"ל משרד החקלאות    את הצעת המינוי קיבל אישית מליברמן    צבי הנדל יהיה ראש הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול
עופר וולפסון
מפקד המשטרה הפדראלית של ברזיל אמר בתערוכת יורוסאטורי בפריז כי הרחבת החוזה עם התעשייה האווירית הישראלית צפוי להסתכם בשנים הקרובות בסכום כולל של כ-350 מיליון דולר
רותה קופפר
שחקנים בהוליווד פנו אל האתר במטרה שזה יסתיר את גילם האמיתי, בטענה שזה מקשה עליהם לקבל תפקידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il