X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדענים גילו כי אנשים נטו לחשוב שידיהם רחבות יותר ואצבעותיהם קצרות יותר מאשר היו במציאות תפיסה מעוותת עלולה לפגוע באנשים מסוימים ולגרום לבעיות בדימוי הגוף
▪  ▪  ▪
מי זה במראה?

המוח מעוות בטבעיות את מראה הגוף - ממצא שיכול להסביר הפרעות אכילה כמו אנורקסיה. מדענים מאוניברסיטת קולג' לונדון גילו כי אנשים נטו לחשוב שידיהם רחבות יותר ואצבעותיהם קצרות יותר מאשר היו במציאות.
לדבריהם, הבלבול טמון אולי בדרך בה המוח תופס את המידע מחלקים שונים של הגוף. תפיסה מעוותת עלולה לפגוע באנשים מסוימים ולגרום לבעיות בדימוי הגוף. הממצאים יוכלו להיות רלוונטיים במיוחד בהיבט של מצבים פסיכיאטריים הקשורים לדימוי הגוף כמו אנורקסיה נרבוזה, משום שישנה דעה מוטית כללית לגבי תפיסת הגוף כרחב יותר ממה שהוא במציאות.
תוצאות המחקר הראו עיוות דרמטי של צורת הידיים, שהיה עקבי לאורך כל קבוצות המשתתפים.
במחקר, שפורסם ב-Proceedings of the National Academy of Sciences, החוקרים ביקשו מ-18 מתנדבים לקחת חלק בניסוי - להניח את כף ידם השמאלית מתחת ללוח ולאמוד את מיקום פרקי האצבעות וקצות האצבעות המכוסים.
הניסוי גילה תפיסה מעוותת לגמרי - המתנדבים נטו לאמוד בצורה לא נכונה את הידיים שלהם וסברו שהן רחבות יותר ושהאצבעות קצרות יותר ממה שהיו באמת. החוקרים מאמינים כי התפיסה המעוותת היא תת-הכרתית וקשורה ליכולת שמוכרת כ"פעילות חושית" בה משתמש המוח כדי לדעת היכן כל החלקים של הגוף בחלל גם כשהעיניים סגורות.
הסבר ביולוגי
ברור שאנו יודעים איך נראות כפות הידיים שלנו, והמשתתפים ידעו במדויק להצביע על תמונה בה נראו כפות הידיים שלהם מתוך סדרת תמונות עם עיוותים שונים של כפות ידיים. לכן, קיים דימוי הכרתי ברור של מראה הגוף גם כן, ולמרות זאת במסגרת ה"פעילות החושית" לא נעשה בו שימוש.
מומחים מתחום הפרעות האכילה שהגיבו לממצאי המחקר אמרו כי ידוע שאחד המאפיינים של אנורקסיה נרבוזה הוא עיוות דימוי הגוף, ואנשים הסובלים מהמחלה אכן מאמינים כי הם שמנים, גם כשהם סובלים מתת-משקל.
הם מסוגלים לשפוט את גופם של אחרים בצורה מדויקת למדי ויתארו מישהו אחר שגופו דומה לשלהם בצורה מדויקת, אך עדיין לא יוכלו לעשות זאת לגבי משקלם ומראה הגוף שלהם.
המחקר הנוכחי מאפשר ראייה עמוקה יותר להפרעות אלו ויכול לעודד אנשים הסובלים מהן, לאור הידיעה כי קיים הסבר ביולוגי לחוויות שהם חווים ואין זו אשמתם.

תאריך:  23/06/2010   |   עודכן:  23/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רו"ח יעל מירון תשמש פקידת שומה של חולון    רו"ח יובל כהן יכהן כפקיד שומה ת"א 5    רו"ח פזית קליימן תשמש פקידת השומה של רחובות    שוקי יעקבי ישמש כפקיד שומה ירושלים 2
עכבר העיר אונליין
התוכנית החדשה תקרא "האח הקטן" בערוץ 24, ותציג למעשה את התשובה הגברית לתוכנית "האחות הקטנה" שליוותה את עונת "האח הגדול"
אלעזר לוין
הקבלן המוביל ושותפיו קנו לפני חודש את המרכז המסחרי ב-40 מיליון שקל - ועתה יש אפשרות שביהמ"ש יורה לסגור חנויות גדולות ועיקריות    ייתכן שחוזה הקנייה הותנה בכך שאפשר יהיה להפעיל את החנויות
יפעת גדות
המרכז לבריאות הנפש אברבנאל יציע מרפאות ברפואה משלימה, עם מטפלים בוגרי מכללת רידמן    מנכ"ל המוסד לבריאות הנפש אברבנאל, ד"ר יהודה ברוך: "הגיעה העת כי גם מוסדות רפואיים פסיכיאטריים יציעו טיפולים ברפואה משלימה"
אלעזר לוין
הפרקליטות דורשת מביהמ"ש לסגור את העסקים המרכזיים של המרכז בהם אייס, אופיס-דיפו, טויס-אר-אס, סופר-פארם, H&0, אופטיקה הלפרין וצומת ספרים    יוגשו גם 6 כתבי אישום    "הורתו ולידתו של המרכז בן 11,300 המ"ר - בחטא"    תביעה פלילית נגד בכירים בעירית פ"ת ונגד בעלי הקרקע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il