X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרים בממשלה לוחצים על יו"ר ועדת הכספים גפני להפחית את המס שהם משלמים על רכב צמוד מ-4,000 שקל בחודש ל-2,000 שקל המשמעות: הממשלה תספוג חלק מהמס ושכר הנטו של השרים יגדל מדוע רוצים הח"כים עלייה בנטו - בזמן שהמשק מראה סימני האטה?
▪  ▪  ▪
נאמן. לא נהנה מרכב שרד ממשלתי [צילום: פלאש 90]

שכרם החודשי נטו של שרי הממשלה צפוי לגדול בקרוב בכ-2,000 שקל. הסיבה: לחצים שהפעילו באחרונה כמה מהשרים להפחתת המס המשולם על ידם בגין השימוש במכוניות השרד שלהם. בעקבות הלחצים תתבקש ועדת הכספים לבצע בשבוע הבא שינויים בגובה המס, כך שהמדינה תספוג חלק ממנו. המשמעות: עלייה משמעותית בשכר הנטו של השרים, דווקא בזמן שהמשק מראה סימנים של האטה.
שר המשפטים יעקב נאמן פנה באחרונה אל יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וביקש ממנו לדון בשווי השימוש שנגבה משרי הממשלה בגין שימוש ברכב השרד. נאמן עצמו נוהג ברכב פרטי יוקרתי של חברת לקסוס, ולא נהנה מרכב שרד ממשלתי. נאמן עומד בראש ועדת האתיקה לשרים, העוסקת גם בתנאי עבודתם. ואולם, שכרם נקבע על-ידי ועדת הכספים ולא על-ידי הממשלה או ועדותיה.
הצורך בקיום הדיון נבע מהעלייה בשווי השימוש החל מ-1 בינואר 2010, הנוגעת לכל משתמשי הרכב הצמוד, ובכללם השרים. השרים, ש ב-5% ביולי 2009 שכרם קוצץ, התלוננו שעליהם לשלם אלפי שקלים בחודש בגין שימוש ברכב הצמוד. שכרו החודשי ברוטו של שר מגיע כיום ל-35,245 שקל, בעוד שכר הנטו הוא כ-16-17 אלף שקל.
השרים נוהגים בעיקר ברכבים מסוג אאודי A6 ובסקודה סופרב. כמה מהשרים נוהגים ברכב ואן מסוג "קרייזלר". לעומתם - ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, וכן יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה - נוהגים ברכב משוריין שבו שווי השימוש גבוה יותר מאחר שמחירו יקר יותר. ואולם, שווי השימוש מוגבל לערך רכב של 467 אלף שקל. כמה מהשרים הודיעו למשרד האוצר על רצונם להחליף את המכונית לקטנה יותר, עבורה ישלמו פחות מס. ואולם, הם נענו בסירוב על-ידי מינהל הרכב הממשלתי. שווי השימוש ברכב צמוד של שר הוא 8,620 שקל בחודש. מדובר בסכום המצורף לצורך חישוב בלבד למשכורת החודשית של העובד ומגלם את ההטבה של קבלת רכב צמוד מהמעביד - לצורכי גביית מס. שווי השימוש כיום מחושב לפי שיעור קבוע (2.04% או 2.48%) ממחיר המכוניות, אך השרים משלמים עדיין לפי השיטה הישנה, של קבוצות שווי שימוש. המכוניות שברשותם שייכות לקבוצה 7, הגבוהה ביותר. השרים משלמים, אם כן, כ-4,000 שקל מס בחודש בעבור השימוש ברכב שרד.
השרים גם הדגישו כי בשל החובה הביטחונית לנסוע עם מאבטח, שר שלו שלושה ילדים אינו יכול לקחת את רעייתו וילדיו ברכב שרד רגיל ועל הרעייה לנסוע אחריו ברכב המשפחתי הפרטי. עוד אמרו השרים כי היקף הנסיעות הפרטיות שלהם ברכבם נמוך, ולכן לא צריך לחייבם בשיעור גבוה בגין ההטבה.
אחדים מהשרים גם קבלו כי הוסבר להם שהם חייבים לקבל רכב ממשלתי ולא לנסוע ברכב פרטי וטענו כי רוב הזמן הרכב נמצא אצל הנהג - כך שאינם נוהגים לבד.
לפי הצעה שהועלתה ועדיין לא סוכמה סופית, שווי השימוש של השרים שינהגו בסקודה סופרב שהוא זול מהאאודי יוקטן מ-8,620 שקל בחודש לכ-4,000-5,000 שקל, בדומה לשווי השימוש שנגבה מהמנכ"לים במשרדי הממשלה. המשמעות: תוספת של כ-2,000 שקל לשכר נטו של שר. לעומת זאת, שר שיבחר לנסוע באאודי, שווי השימוש שלו יופחת מ-8,620 שקל ל6,000-6,500 שקל. כלומר אותו שר ייהנה מתוספת של כ-1,000 שקל לשכר.
אם ההסדר יקבל אישור של ועדת הכספים, הוא יחול גם על מבקר המדינה ונגיד בנק ישראל. בכנסת הובע חשש שאישור ההצעה יביא להחלתה גם על נשיא המדינה, חברי כנסת, הרבנים הראשיים, שופטי בית המשפט העליון, ראשי הערים, ובעלי משרות נוספות בשירות הציבורי, שיטענו כי עיקר נסיעותיהם הן בענייני עבודה. הסדר דומה לגילום של שווי שימוש על-ידי המדינה נעשה לגבי עובדים במערכת הביטחון וחברת החשמל.
שכרו של חבר כנסת מגיע לכ-33 אלף שקל בחודש. חברי הכנסת נוסעים במכוניות מדגמים מאזדה 6 ופורד מונדיאו. שווי השימוש ברכב ח"כ הוא 3,200 שקלים בחודש - פחות ממחצית שווי השימוש של השרים.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  24/06/2010   |   עודכן:  24/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים התלוננו על גובה המס - וזכו לעליית שכר של 2,000 שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שחיתות במיטבה-אוכלי חינם שיחנק ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/06/10 12:29
2
זה הסכום שמקבל נכה
אליהו חיים  |  24/06/10 12:47
3
הורדת המיסוי על רכב שרות
רבינוביץ  |  24/06/10 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר בר-זהר
נסיעתו של המנכ"ל מעוררת כעס בקרב עובדים ברשות, שטוענים שמדובר בנסיעה מיותרת
יפעת גדות
אורלי מלכה, בת 45 מעתלית, ניצלה בשבוע שעבר מנכות קשה, הודות להגעתה לקריה הרפואית רמב"ם במהירות לאחר שחוותה תסמינים של אוטם מוחי
עירן פאר
נקבע כי BDI COFACE‎‏ ו-‏D&B‏ ישלמו לבנקים מיליון שקל עבור תפעול המערכת שהוקמה לצורך מסירת נתוני אשראי‎
עידן יוסף
בית המשפט דחה בקשת אולמרט להפסיק את עדותה של זלצמן    השופטים העירו לפרקליטות וביקשו ממנה להימנע להבא מלהציג לעדים מסמך שנערך על-ידי התביעה ולא הוצג להגנה
אורלי פלג מזרחי
התחרות על כיסי הסטודנטים העובדים, המעוניינים ללמוד תואר שני בתוכניות גמישות ויצירתיות, הולכת ומתחממת    המחירים מתחילים ב-25 אלף שקל לתואר שני במשפטים - ומטפסים עד 100 אלף שקל לתואר MBA יוקרתי במרכז הבינתחומי בהרצליה או באוניברסיטה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il