X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז החדש תוכנן ונבנה בהתאם להמלצות משרד הבריאות לטיפול יום בנוער במסגרתו מוענק טיפול רחב, פרטני וקבוצתי הכולל טיפול משפחתי, תוכנית תזונתית ומערך השגחה על הארוחות על-ידי הצוות הסיעודי
▪  ▪  ▪
ראש עיריית צפת, אילן שוחט, שר הבריאות ליצמן וד"ר אוסקר אמבון [צילום: סימון חדד]
הרב ליצמן עם ד"א אוסקר אמבון וראש העיר, אילן שוחט [צילום: סימון חדד]

שר הבריאות, סגן השר יעקב ליצמן, חנך בסוף השבוע את המרכז הקהילתי הראשון בפריפריה בפורמט חדש לטיפול יום בהפרעות אכילה לנוער, במרכז הרפואי זיו. עלות המרכז היא 300 אלף אירו, מחציתה נתרמה על-ידי משפחת ביוור מהולנד, באמצעות "קרן היסוד" ומחציתה ימומן על-ידי משרד הבריאות.
המרכז החדש לטיפול יום בהפרעות אכילה מטפל בבני 18 הסובלים מהפרעות אכילה מורכבות, כדי לאפשר טיפול אינטנסיבי ולמנוע ככל האפשר אשפוז מלא. התוכנית מאפשרת המשך חיים בקהילה ואף השתתפות פעילה במסגרת החינוך, לצד טיפול כוללני.
בטקס אמר ליצמן, כי בקרוב יסתיים נושא הסכמי שכר לרופאים, וכי תתקיים העדפה והגדלה בשכר הרופאים שיעבדו באזורי הפריפריה בקופות החולים ובבתי החולים. עוד אמר ליצמן כי הוא מודאג ממצבת הרופאים בבתי החולים ובעיקר בפריפריה וכי יש לדאוג למצב בו יופעלו מספר רופאים במשך היממה כדי להקל על צוותי הרפואה וכן על הטיפול בחולים.
לדבריו, ענף הבריאות בישראל צריך לעבור זעזוע בכדי להבין, כי לא ייתכן שתושבי צפון הארץ יחיו פחות שנים מתושבי מרכז הארץ בשל טיפולי בריאות שונים. עוד אמר ליצמן כי משרדו נותן את הדעת לקידום מספר נושאים בוערים בתחומי הבריאות כמו שיניים, בריאות הנפש ושכר הרופאים. סגן השר ציין לשאלות צוותי הרפואה במרכז הרפואי זיו, כי הרפורמה שהוגשה בנושא בריאות הנפש תתוקן.
בנוסף הבטיח ליצמן לד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו, כי משרדו יטפל בקידום מהיר בכל הקשור להרמת מרכז הקרנות לחולי סרטן, מאחר שחולי הסרטן נאלצים כיום לנסוע עד לבי"ח רמב"ם בחיפה לשם קבלת טיפולים. עוד אמר סגן השר לראש העיר צפת, אילן שוחט, כי יקדם פתיחת תחנות טיפת חלב שנסגרו לפני שנתיים בעיר צפת, בעיקר בשכונות המרוחקות ממרכז העיר בהן אין תחנות טיפת חלב.
"הקמת בית הספר לרפואה נמצאת בתהליך מואץ. הקמתו תקדם את כלל תחומי הכלכלה באזור העיר צפת כמו גם את הנדל"ן ושאר התחומים", דברי ליצמן.

מעשים ולא דיבורים

ד"ר אמבון אמר כי יש להמשיך במתכונת הנהוגה כיום מאחר שבתחום זה חשובה הערכות ועשייה ארוכת טווח עד לקבלת תוצאות. כמו-כן מעוניין משרד האוצר להחליף את בחירת מנהלי החולים במקום ועדת מכרזים של נציב שירות המדינה בוועדת איתור שתורכב משלושה רופאים ומשני אנשי ציבור, דבר המזמין מעורבות פוליטית העלולה לחבל במינויים מקצועיים.
המרכז החדש לטיפול בהפרעות אכילה לנוער הוא מודל חדשני המעניק שירות על-ידי צוות של אנשי מקצוע מתחומי הרפואה, ההוראה, הפסיכולוגיה והתזונה, שהוכשר לטיפול בהפרעות אכילה.
עד היום טופלו בני נוער הסובלים מהפרעות אכילה, כחלק ממחלקת האשפוז של המחלקה הפסיכיאטרית לילד ולנוער, בהנהלת ד"ר אילנה פרבשטיין. המרכז החדש מאפשר טיפול נפרד וייחודי בבני הנוער רק לנושא הפרעות האכילה. במרכז חדרי טיפול, מרחבי טיפול קבוצתיים, כיתות לימוד כבי"ס לכל דבר בכדי שבני הנוער לא יפסידו חומר ויוכלו לשוב לקהילה מיד בסיום הטיפול. כמו-כן מצויד המרכז בחדר אוכל טיפולי ושירות תזונתי, המיועד לבעלי הפרעות אכילה.
המרכז החדש תוכנן ונבנה בהתאם להמלצות משרד הבריאות לטיפול יום בנוער, ובמסגרתו מוענק טיפול רחב, פרטני וקבוצתי הכולל טיפול משפחתי, תוכנית תזונתית ומערך השגחה על הארוחות על-ידי הצוות הסיעודי, טיפול דיאלקטי התנהגותי (DBT), מעקב רפואי וטיפול תרופתי בהתאם לנדרש. בנוסף לכך נהנים המטופלים משירותי החינוך של בית הספר המיוחד "זיו", תוך התאמה לתוכנית הלימודים של בית הספר בקהילה ומפרויקט "תמרים", תיווך מחשבתי רגשי למתבגרים, הייחודי בארץ.
ד"ר יצחק וורגפט, העומד בראש מערך הטיפול בהפרעות אכילה בנוער במרכז הרפואי זיו, מברך על הצעת החוק שאושרה בשבוע שעבר על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, לפיה תיאסר העסקת דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל, מה שיוצר מודל מעוות לחיקוי ומעודד התפתחות של הפרעות אכילה.
"בעידן המודרני התפתחה תפיסה מעוותת של גוף אידיאלי אליו שואפים בעיקר בני נוער ובכדי להשיגו הם מאמצים הרגלי אכילה מסוכנים. אני מקווה שהחוק החדש יתרום לצמצום מגפת הפרעות האכילה בקרב בני נוער", אמר וורגפט.

תאריך:  26/06/2010   |   עודכן:  27/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: מרכז לטיפול יום בהפרעות אכילה לצעירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאפו לשר בריאות חרדי. ל"ת
שימרית  |  27/06/10 13:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הצעדה מבית המשפחה במצפה הילה תחל ביום ראשון ותסתיים ב-5 ביולי מול בית רה"מ בירושלים שם תשבות המשפחה שביתת שבת
מערכת אתר ערוץ הספורט
אחרי שלושה מקצועות באליפות קרב רב מדורגת יוון ובלגיה לפני ישראל
עידן יוסף
חברת קווים מפעילה מד אגרסיביות לנהגים כדי לשמור על בטיחות הנוסעים    קיבלה את אות הבטיחות לאחר שבשנה האחרונה הפעיל מערכות בטיחות מתוחכמות באמצעות איתור לווייני, מצלמות מעקב, בקרה ופיקוח בזמן אמת ומערכות תקשורת וניתוח נתונים ממוחשבות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ווימבלדון: הרומני התעצבן על הקהל, ירק לעברם וישלם
עמר בנוביץ
שחקן הפנים ששיחק בעפולה בעונה שעברה, הוא ה-4 שמצרף דורסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il