X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גורמים ממשלתיים: "אם היועץ המשפטי ייכנע - יהיה בלתי אפשרי להעביר רפורמות בישראל"
▪  ▪  ▪
אילן בן דב [צילום: פלאש 90]

חברת פרטנר (-1.84% , 6342.0) דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, להורות לאלתר למשרד האוצר להפסיק מיד את הליך אישורו של פרק התקשורת בחוק ההסדרים במשק - כך נודע ל-TheMarker.
החברה שיגרה מכתב אל ויינשטיין באמצעות עו"ד דוד תדמור, ששימש בעבר ממונה על ההגבלים העסקיים במשק. היא תובעת להעביר לה בכתב את כל הסעיפים הנשקלים בחוק ההסדרים, ולערוך לה שימוע בטרם קבלת ההחלטות. העתקים מהדרישה העבירה פרטנר גם אל שר האוצר, יובל שטייניץ, שר התקשורת, משה כחלון, הממונה על ההגבלים העיסקיים, רונית קן, וסגן הממונה על התקציבים באוצר, ערן פולק.
במסגרת חוק ההסדרים הנדון כעת במשרדי האוצר והתקשורת, מוצע לאפשר את הקמתה של חברת סלולר חמישית, להעניק הגנה לחברה החדשה כדי שתוכל להתחרות בחברות הוותיקות, וכן לאפשר "נדידה פנים-ארצית" (נוהל שלפיו באזורים שבהם אין לחברה תשתית עצמאית, לקוח הסלולר עובר לקבל שירות סלולרי מאתרים של חברות מתחרות, שאיתן יש לחברה שלו הסכם נדידה - צ"ז). צעדים אלה נועדו לפתוח את שוק התקשורת לתחרות, בכניסתה של חברה חמישית שתתחרה בחברות הקיימות, ולהקל על הצרכן בהרחבת השירות ובהורדת המחירים.
גורמים ממשלתיים בכירים נדהמו מהפנייה אל ויינשטיין וטענו אתמול: "היענות לדרישתה של פרטנר תסכל את המגמות להנהיג רפורמות לטובת הצרכן בשוק הסלולר. יתרה מכך, אם היועץ המשפטי ייכנע לתביעה ויחייב עריכת שימוע בטרם קבלת החלטות בחוק ההסדרים, אזי לא יהיה ניתן לבצע ולוא רפורמה אחת, לא רק בשוק הסלולר אלא גם בכל ענפי המשק האחרים".
לדברי אותם מקורות, "הממשלה ריבונית לקבל החלטות רגולטוריות, והכנסת סוברנית לחוקק אותן". עוד הוסיפו כי "דרישתה של פרטנר היא חוצפנית, וללחצים של פרטנר על גורמי הממשלה וחברי הכנסת אין אח ורע במדינה מתוקנת".
בתוך כך, יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), הודיע אתמול שאם האוצר יכלול במסגרת חוק ההסדרים את הרפורמה בענף הסלולר - הוא (ריבלין) ידאג לכך שהחקיקה בעניין תסתיים עד לסוף 2010. ריבלין מתנגד בחריפות להגשתו של חוק הסדרים רחב, אך כמי ששימש בעבר שר תקשורת, הוא תומך נלהב של הרפורמות בענף הסלולר. מאחר שהוא מודע לכך שהרפורמות בסלולר עלולות להיתקע בממשלה ובכנסת אם לא יוגשו במסגרת חוק ההסדרים, הוא הודיע אתמול על תמיכתו ברפורמות ובחקיקתן בחוק ההסדרים.
"בדרך כלל אני מתנגד לחוק ההסדרים בכלל, בשל ההשפעה הבלתי הוגנת של הממשלה להשתמש בחוק ההסדרים כחוק עוקף כנסת", אמר אתמול ריבלין. "ואולם, הרפורמה בסלולר היא מאבק עקרוני שהציבור עומד במרכזו. לפיכך, בחוק ההסדרים יש לכלול רפורמות שבאות לטובת הציבור".
ריבלין הוסיף כי "חברי כנסת וחברי ממשלה מושפעים באופן ברור על ידי בעלי הון, עד כדי ביטול שיקול דעת לפעמים מהי טובת הציבור. חברי הכנסת צריכים לעמוד בפני השפעה בלתי הוגנת מבעלי הון, שיכולה לסכן את טובת הציבור. לעניין זה צריכים הכרעה - והכרעה תחייב את חברי הכנסת לפעול לפי מיטב מצפונם ולא לשחק משחקים".
מפרטנר נמסר בתגובה: "הכללת הרפורמות מרחיקות הלכת שמתכנן משרד האוצר בחוק ההסדרים מנוגדת להנחיית היועצת המשפטית של הכנסת, מנוגדת להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מנוגדת לפסיקת בית המשפט העליון, וביצועה ללא הליך שימוע סדור מנוגד אף הוא להוראות הדין. פרטנר ממתינה לתשובת היועץ המשפטי לממשלה לפנייתה".

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרטנר דורשת להוציא רפורמת הסלולר מחוק ההסדרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התגובה==הקמת חברת סלולר נוספת ל"ת
דוידי  |  28/06/10 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש המוסד הכחיש את הפרסום שעל פיו נדחתה בקשתו להארכת הכהונה לשנה התשיעית    בכינוס של גמלאי המוסד אמר: "אין לכם מה לדאוג. המנוח עומד לפניכם"
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי מרכיב טבעי הנמצא ביין האדום, בענבים, באוכמניות ובבוטנים - מונע התפתחות כלי דם של גורמי מחלות
איציק וולף
ראש ממשלת הרשות הפלשתינית פיאד ישיק הבוקר את קמפיין 'מחנות לחנות' שמטרטו לעודד סוחרים להפסיק למכור מוצרים מן ההתנחלויות    סוחרים שייעתרו לבקשה יזכו לאות כבוד
עידן יוסף
הצעת חוק ממשלתית מבקשת לקבוע כי ניתן יהיה לפרסם את הפטנטים באינטרנט כדי לחסוך את הזמן שברישום המורכב ברשומות
עידן יוסף
היום אושר מהלך לחקיקה מואצת בחוק המחייב את שר החינוך להקים מועצה לחינוך משלב בוועד החינוך ובמועצת חמ"ד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il