X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתונים שהציגה מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל שיעור התעסוקה במחוז ירושלים עמד ב-2008 על 43%, לעומת 54% בשאר המדינה הבעיה אינה רק דמוגרפית: כל אחת מקבוצות האוכלוסיה השונות בעיר מרוויחה פחות ממקבילותיה בשאר הארץ
▪  ▪  ▪
בראש מדדי העוני הארציים. ירושלים
[צילום: קק"ל]

שיעור התעסוקה במחוז ירושלים עמד ב-2008 על 43 אחוזים, לעומת 54 אחוזים בשאר מדינת ישראל. כך עולה (יום ב', 28.6.10) מדבריה של ד"ר קרנית פלוג, מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל, בכינוס תעסוקה המתקיים בעיר, בחסות העירייה ומשרד התמ"ת.
לדברי פלוג, כמחצית מהפער בין ירושלים לשאר ישראל נובע מההרכב הדמוגרפי השונה, ומחציתו - מהעובדה שבכל אחת מקבוצות האוכלוסיה בעיר שיעורי התעסוקה בירושלים נמוכים ממקביליהם, באותן קבוצות, בשאר המדינה.
לפי מפקד האוכלוסין, 35 אחוזים מהאוכלוסיה בירושלים הם ערבים, 21 אחוזים חרדים ורק 44 אחוזים אינם חרדים או ערבים. "הנתונים מציבים אתגר מורכב במיוחד בתחום התעסוקה והעוני, אתגר ההולך ומתעצם", אמרה פלוג.
על-אף הנתונים, מתברר ששיעורי התעסוקה והדמוגרפיה אינם ההבדל היחיד בין שוק העבודה הירושלמי לזה של שאר מדינת ישראל. גם מבחינת ההרכב הענפי, וגם מבחינת השכר הממוצע בתוך כל ענף, מחוז ירושלים נמצא בעמדה נחותה: בירושלים רק כ-9 אחוזים מועסקים בתעשיה, לעומת שיעור כמעט כפול בשאר המדינה, וגם שיעור המועסקים בשירותים העסקיים והפיננסיים, המאופיינים בשכר גבוה יחסית, נמוך יותר. לעומת זאת, שיעור המועסקים בשירות הציבורי, ובפרט בחינוך, שרמת השכר בו נמוכה יחסית, גבוה יותר בירושלים. גם ממוצע השכר בירושלים, במרבית ענפי המשק, נמוך מהממוצע באותם ענפים בשאר המדינה - פערים בולטים בשכר הממוצע נמצאו בענפי התעשיה, הבינוי והשירותים העסקיים.
ממצאים אלה מסבירים מדוע ירושלים היא עיר ענייה - שיעור העניים בירושלים כמעט כפול מאשר בשאר המדינה (בשנת 2008 - 41 אחוזים, לעומת 21 אחוזים). פלוג אמרה כי "הממצאים מחדדים את הצורך לפעול לשילוב האוכלוסיות השונות בשוק העבודה ולפעול להעלאת הכנסתן לכשישתלבו בתעסוקה. להסרת החסמים להשתלבותם של ערבים וחרדים בתעסוקה - בהם שדרוג ההשכלה הרלוונטית, שירותי טיפול בילדים ומניעת אפליה בשוק העבודה - לצד מדיניות פעילה לשילוב בשוק העבודה באמצעות תוכנית שתחליף את 'אורות לתעסוקה', נודעת חשיבות עליונה בעיר ירושלים".
פלוג ציינה כי גם המשך הפעלת "מס הכנסה שלילי", תוך מאמץ להביא למיצוי מלא ככל הניתן של ההטבה, יסייע להפחתת העוני בעיר. מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל אמרה עוד כי יש מקום לזהות ולקדם תחומי תעסוקה כתיירות וביו-טק (שיישען על המחקר באוניברסיטה ובבתי החולים בעיר), שבהם יש בירושלים בסיס ליצירת יתרון יחסי ניכר. "שיפור מצב התעסוקה וצמצום העוני בבירה צריכים להיות משימה לאומית", סיכמה.

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור העניים בירושלים: כפול מבשאר המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המינוח המדויק
ע.ג4  |  28/06/10 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חברי ועדת הבריאות בראשות ח"כ חיים כץ הביעו חששות כבדים כי האוצר מתכוון להקים קופת חולים חמישית במסווה של שירותים לרפואת שיניים
עופר וולפסון
כך עולה מבדיקת הפיקוח לשירותי העו"ש הנפוצים    ירידה של כ-11% חלה בעמלות החזקת כרטיס אשראי    הבנק הזול ביותר - בנק יהב    היקר ביותר - הבינלאומי
יפעת גדות
חברת בריינסוויי מדווחת על תוצאות סופיות חיוביות בניסוי קליני בחולי דיכאון    הניסוי נערך בבית החולים שלוותא וכלל 30 חולים שטופלו ב-DEEP TMS במשך חצי שנה
עופר וולפסון
קבע כי בנק לאומי מפלה לרעה באופן חמור את עובדיו המבוגרים לעומת העובדים הצעירים, בניגוד לחוק, באמצעות חוזה קבלה לעבודה שכותרתו "הסכם קשישים"
מחלקה ראשונה
הסקר מראה כי 42% מהישראלים היו מעדיפים להיות עצמאים    ככל שעולים בגיל, כך רוצים פחות להיות עצמאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il