X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטת מחוז תל אביב והתובעת במשפט רמון ביקשו מבית המשפט לבטל את מסקנות המבקר ואת ההמלצות האישיות נגדן לאחר שקבע כי פעלו ברשלנות דברי המבקר אינם מעשיים ונאמרו תוך חריגה מסמכותו ומבלי שניתנה זכות שימוע
▪  ▪  ▪
עו"ד רות דוד

פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות בלום-דוד, והפרקליטה עו"ד אריאלה סגל אנטלר, שהייתה התובעת במשפט השר לשעבר חיים רמון עתרו לבג"צ (ב', 28.6.10) בדרישה שבית המשפט יבטל את המסקנות וההמלצות האישיות הפוגעניות שנקבעו ביחס אליהן בחוות הדעת של מבקר המדינה שהתייחסה לליקויים בשימוש בהאזנות סתר במהלך משפט רמון.
"בעתירה מתבקש בית המשפט לקבוע שהעותרות לא הפרו שום נורמה, שלא פעלו ברשלנות, וכי אין, בשום אופן, בסיס לפגיעה כלשהי בהן", נכתב בעתירה.
מלבד הטיעונים לעניינה של האזנת הסתר טוענות העותרות כי מבקר המדינה חרג מסמכותו מכיוון שהממשלה הטילה עליו לתת חוות דעת בנושא האזנות סתר בחקירות פליליות, ולא ביקשה ממנו חוות דעת בפרשת השר רמון.
עוד נטען בעתירה שחוות דעת מסוג זה שהטילה הממשלה על מבקר המדינה למסור לה, אינה מהווה דוח ביקורת. "המבקר התבקש בה להביא את עמדתו הנורמטיבית בנושא האזנות סתר, כשהיא צופה פני עתיד, ואת הסטנדרטים הראויים שיש לקבוע בנושא שעל הפרק. במקרה זה, חרג המבקר מסמכותו, קבע מסקנות אישיות כלפי בעלי תפקידים, והמליץ לבחון נקיטת הליכים משמעתיים נגדם. הסקת מסקנות אישיות והמלצה לנקוט בסנקציות אישיות במסגרת חוות דעת, היא חריגה מסמכות. המבקר חרג במקרה זה אפילו מן המסגרת של דוח ביקורת רגיל, ונהג כבית משפט או ועדת חקירה, תוך שהוא קבע מסקנות הפוגעות בשמן הטוב של העותרות ובמוניטין המקצועי שלהן, מבלי שאיפשר להן את זכות החקירה הנגדית וכד', ומבלי שאיפשר להן זכות שימוע כראוי", כתבו.
לטענת העותרות, קביעתו העיקרית של המבקר ביחס לעותרות מתייחסת לאי העברת מספר שיחות שנקלטו בהאזנת סתר, לעיון ההגנה. העותרות טוענות שהשיחות לא הועברו להגנה משום שהן לא ידעו על קיומן, וכי מיד לאחר שדבר קיומן נודע להן ונבדק על ידן, השיחות הועברו להגנה.
עוד טענו כי מבקר המדינה קובע בדוח שעו"ד בלום-דוד הייתה צריכה לדרוש מן המשטרה את דפי ההפקה של האזנות הסתר, המפרטים את כלל ההאזנות שבוצעו בתיק.
"קביעה זו שגויה, שכן אין כל נורמה המחייבת את הפרקליטות לראות את דפי ההפקה, וקיומה של נורמה המחייבת אותה לעשות כן אינו מעשי", נכתב בעתירה. לדבריהן, הפרקליטות מחויבת לעיין רק באותן שיחות שהמשטרה הגדירה אותן כרלוונטיות או נוגעות לפרשה הנחקרת.
בנוסף, קבע מבקר המדינה שעו"ד סגל-אנטלר, שהייתה בחו"ל במועד הגשת כתב האישום, הייתה צריכה לשוב ולבדוק, לקראת תחילת ניהול המשפט, שכל חומר הראיות הרלוונטי הועבר לידי הסנגוריה. "גם קביעה זו היא שגויה", ציינו.
"האזנות סתר מוגדרות כחומר חקירה רק אם סווגו על-ידי המשטרה כ"רלוונטיות" או "נוגעות" לפרשה הנחקרת. במקרה זה, לא כללה המשטרה בחומר החקירה שהועבר לפרקליטות ובתיק המודיעין שהוצג לה שיחות מסוימות, למרות שבפועל היו "רלוונטיות" או "נוגעות" לעבירה של מעשה מגונה, שבה נחשד השר רמון", כתבו בעתירה.
עוד ציינו כי בישיבת המודיעין, שבמסגרתה הוצג תיק המודיעין בפני עו"ד רות בלום-דוד, הוצג מזכר של ראש מחלק האזנות סתר ביאח"ה, שסיכם את כל ההאזנות בתיק רמון.
"במזכר זה צוין שנקלטו שש שיחות רלוונטיות בלבד, וכן צוין, במפורש, שאין תמלולים נוספים. משמעות הדבר היא שעל-פי המצג שיצרה המשטרה, היו רק שש שיחות רלוונטיות בפרשת השר רמון. מכיוון שכל שש השיחות הללו היו קשורות לחשד לביצוע עבירת הדחה בחקירה ע"י אחרים, עבירה שהשר רמון כלל לא נחשד בה, ומכיוון שהוחלט שאין ראיות להגשת כתב אישום בעניין הדחה בחקירה, החליטה עו"ד בלום-דוד, עפ"י נהלי הפרקליטות, להפריד את התיקים, ולגנוז את התיק העוסק בהדחה בחקירה ביחד עם שש השיחות הקשורות בו. העותרות לא ידעו שקיימות שיחות נוספות, שקשורות בדרך כלשהי לעבירת המעשה המגונה שיוחסה לשר רמון, וכאשר נודע להן הדבר, הועברו השיחות להגנה".
לטענת העותרות, התלות ההדדית בין המשטרה לפרקליטות מחייבת קיומם של יחסי אמון בין שתי הרשויות. הפרקליטות חייבת להסתמך על הצהרות שניתנות על-ידי המשטרה בעניינים המצויים באחריותה.
"לא ראוי ולא ניתן לקבוע סטנדרט התנהגות המחייב את הפרקליטות לגלות חשדנות כלפי דיווחי המשטרה, כשאין כל סיבה לחשדנות כזו. ציפייה שהפרקליטות תדרוש קבלת דפי ההפקה כאשר המשטרה מציינת במפורש שאין תמלילים רלוונטיים, ותעבור פעם נוספת על עבודת המיון והסיווג של המשטרה, שפעמים רבות מתייחסת לאלפי שיחות, תיצור כפל עבודה, ואינה סבירה".

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות הבכירות: לא היה לנו שימוע
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסתירות ומשקרות, ואז שופטות
שרפשטיין  |  29/06/10 06:03
2
כל פושע קטן רוצה היום שימוע... ל"ת
ז'אן ולז'אן  |  29/06/10 11:42
3
להעמידן לדין איימו - טרם הדו"ח
ליועץ המשפטי  |  29/06/10 13:47
4
איך ניצב יוחנן דנינו חמק
קצינים במשטרה  |  29/06/10 18:34
5
ולמה שיהיה? זה לא כתב אישום
אחד העם  |  30/06/10 22:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך קבע בחוו"ד שהגיש לוועדת שפניץ, הבוחנת את נושא מינויו של יתום לתפקיד, על-רקע מעשיו בפרשיית "קו 300"    ההסתייגות: יתום לא יוכל לעסוק, במישרין או בעקיפין, בנושא האכיפה ברשות
אלעזר לוין
"קבוצות הרכישה הם ספקולנטים - אני שמח שבנק ישראל עצר אותם"    "אין יחס הון-שלטון - יש יחסי עיתון-שלטון"
איציק וולף
היועמ"ש וינשטיין קבע כי יתום שבעברו כתם בעקבות פרשת קו 300 שבה נרצח מחבל על-ידי אנשי שב"כ יוכל להתמנות ליו"ר רשות הטבע והגנים אך ימודר מענייני אכיפה
יפעת גדות
כשמורטים שיער בשעווה או בלייזר יש סיכון שתהיה תגובה קשה של הגוף, שתתבטא בדלקת    מומלץ שמריטת השיער תתבצע קודם כל על פני שטח גוף קטן, כך שניתן יהיה לחכות מספר ימים ולראות אם אין תגובה קשה
יפעת גדות
למעלה מ-30,000 ילדים פנו לחדרי המיון בישראל בחופשת הקיץ בשנה שעברה; 30 מהם מתו    לקראת צאתם של תלמידי בתי הספר היסודיים לחופשת הקיץ קורא ארגון "בטרם" להורים להיערך לקראת החופש הגדול ולתכנן אותו    יש לדאוג להשגחה של בוגר אחראי על ילדים עד גיל 9
רשימות נוספות
רשלנות ממשית של המעורבים  /  איציק וולף
נפגעות הדוח יעתרו לבג"צ  /  איציק וולף
דרישה מהיועמ"ש: לחקור דברי מאיר גלבוע בתקשורת  /  עופר וולפסון
המבקר הציל את המצב  /  ראובן לייב
ביצי הזהב של שמחון  /  אריה אלדד
אחיזת העיניים של שמחון  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il