X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בין היתר ימכור מגרשים בירושלים, בראשל"צ, בגן יבנה ובאשקלון שר השיכון מציע לסבסד ב-20% משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה רשות המקרקעין תקועה כבר חצי שנה בודקים מדוע אין הערבים קונים מגרשים
▪  ▪  ▪
אטיאס. בעד סובסידיות [צילום: פלאש 90]

מינהל מקרקעי ישראל מפרסם היום (ב', 28.6.10) מכרזים למכירת מגרשים למכירת 4,100 דירות. כך הודיע היום שר השיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אריאל אטיאס. הוא דיבר בכינוס הנדל"ן השנתי שנערך בתל אביב מטעם משרד רואי החשבון ארנסט את יאנג.
אטיאס הודיע כי בין היתר ימכור המינהל מגרשים לבניית דירות בירושלים, בראשון לציון, בגן יבנה, באשקלון ובישובים ערביים. בירושלים ימכור המינהל, בין היתר, מגרש לבניית דירות להשכרה על-פי החוק לעידוד בנייה להשכרה (החוק מאפשר ליזם למכור 50% מהדירות, בתנאי שישכיר את היתרה לטווח ארוך).
שר השיכון אמר כי הציע לאוצר לסבסד ב-20% משכנתאות שלוקחות משפחות הקונות את הדירה הראשונה שלהן, בפריפריה, בתנאי שמחיר הדירה אינו עולה על 1.08 מיליון שקל. אטיאס: "הסיבסוד לא יעלה למדינה דבר. במשרד השיכון יש מיליארד שקל המוקדמים למתן משכנתאות לזוגות צעירים. אולם כיוון שהריבית היא 4%, ובשוק ניתן להשיג משכנתאות זולות יותר, רק 6,500 משפחות ניצלו את המשכנתה. נשארו לנו עודפים גדולים. אני מציע להפנות חלק מהם למתן סובסידיה".
השר אמר עוד כי פקידי האוצר דחו תחילה את הצעתו, בטענה שהיא תביא להגדלת הביקושים לדירות ולעליית מחיריהן. אולם לאחר שיקול נוסף - אמר - הסכימו לבחון את ההצעה. אטיאס: "טוב מאוד אם הצעתי תביא לגידול הביקושים! זה יפתור בעיות דיור של הרבה זוגות צעירים!".
הצעה אחרת, שאטיאס כבר דיבר עליה בעבר, היא לתת פטור ממע"מ על דירה ראשונה של זוגות צעירים. נראה שהאוצר ידחה הצעה זו.

החסמים הכספיים של האוצר

שר השיכון אמר עוד כי מכרזים מתעכבים גם כאשר התב"ע עליהם מאושרת. הסיבה העיקרית היא "חסמים כספיים של משרד האוצר". לדבריו, האוצר וגם משרדים אחרים דורשים הוספת סעיפי תחבורה, תשתית, חינוך ועוד, בסכומים הנעים בין 70 ל-150 מיליון שקל למכרז.
בנושא אחר גילה אטיאס, כי התברר שחלק גדול מהמגרשים שהמינהל מציע למכירה בישובים ערביים, אינו נמכר. הוא הטיל על מומחים לבדוק את הסיבות לכך.
אטיאס: "האוצר הודיע לפני שבועיים שהוא מבקש לשווק מדי שנה מגרשים ל-70 אלף דירות, אך כל עוד חסמים כספיים אלו לא יוסרו, אי-אפשר יהיה לשווק!".
יו"ר מועצת מקרקעי ישראל אמר בנאומו כי הרפורמה במבנה המינהל "תקועה" זה שישה חודשים. הסיבה: אחד הסעיפים בחוק שאושר אומר כי במקום המינהל תוקם רשות מקרקעין, אך הדבר מותנה בהסכמת ההסתדרות. הוא אמר כי זה שישה חדשים שמתנהל מו"מ בין המינהל, ההסתדרות וועד העובדים, ללא תוצאות. אטיאס אמר כי הקמת הרשות חיונית כדי להכניס שינויים ארגוניים חשובים בנושא זה, שיקדמו מכירת מגרשים.
אטיאס: "שוחחתי בעניין זה עם ראש הממשלה, עם שר האוצר ועם מזכיר ההסתדרות, ואיש לא מצליח להזיז את הנושא! הרשות הייתה אמורה לקום כבר לפני שישה חדשים. אני מופתע ממה שקורה!".
מצד שני, שיבח היום אטיאס את עובדי המינהל, ואמר: "הם עושים לילות כימים כדי להוציא מכרזים למכירת מגרשים. תוך תשעה חודשים הוצאנו מכרזים למכירת מגרשים ל-21,500 דירות, וזה פי כמה ממה שנעשה בתקופה זו בעבר. הם עושים מלאכת קודש".
אטיאס סיפר כי ביום ה' שעבר (24.6.10) סייר בשתי ערים בצפון הארץ, שאת שמותיהם לא פירט, וגילה שיש מאות דירות ריקות שאין להם קונה. באחת הערים יש 184 דירות כאלו. במקרה אחר אמר לו ראש עירייה (הוא לא נקב בשם): "אינני רוצה שיבנו כאן דירות, רק תעשיה!".

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אטיאס: המינהל ימכור מגרשים לעוד 4,100 דירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ערבים לא קונים כי הם בונים לא
הכל ברור   |  28/06/10 23:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תעמוד על 1.5% זה החודש השלישי ברציפות    לדברי הבנק, אין בישראל התייקרות מחירים, שכן האינפלציה ל-12 החודשים האחרונים ממשיכה במגמת ירידה    לאחר מספר חודשים רצופים של נתונים חיוביים במשק, החלו להצטבר כמה נתונים שליליים, המגבירים את אי-הוודאות
אלעזר לוין
"אני מקווה שבית המשפט יעצור בימים הקרובים את תוכניתו של האוצר לגרש 1,400 עובדים זרים, שאין להם תחליף"
עופר וולפסון
נענתה להמלצת בג"צ למשוך את עתירתה לגבי העברת תקצוב מנהל התרבות בכ-1.5 מיליון שקלים עבור תזמורת עיריית אשדוד    בהסתדרות ובוועד העובדים בירכו
איציק וולף
פרקליטת מחוז תל אביב והתובעת במשפט רמון ביקשו מבית המשפט לבטל את מסקנות המבקר ואת ההמלצות האישיות נגדן לאחר שקבע כי פעלו ברשלנות    דברי המבקר אינם מעשיים ונאמרו תוך חריגה מסמכותו ומבלי שניתנה זכות שימוע
עופר וולפסון
כך קבע בחוו"ד שהגיש לוועדת שפניץ, הבוחנת את נושא מינויו של יתום לתפקיד, על-רקע מעשיו בפרשיית "קו 300"    ההסתייגות: יתום לא יוכל לעסוק, במישרין או בעקיפין, בנושא האכיפה ברשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il