X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קנט: גל החום הכבד בשבוע שעבר פגע בכ-160 משקים וגרם להשמדת יבולים בהיקף כולל של כ-7 מיליון שקל החום השמיד אלפי דונמים של גידולי אבטיחים, מלונים, ענבים ותירס עיקר הנזק: בדרום הארץ ובצפונה
▪  ▪  ▪
נזקי החום בענבים ירוקים [צילום: איתן פלדש]
נזקי החום בענבים שחורים [צילום: איתן פלדש]

כשבוע לאחר גל החום הכבד שפקד אותנו בשבוע שעבר מתחילים להתברר ממדי הנזק שנגרם לחקלאים. מנתוני חברת הביטוח קנט המבטחת נזקי טבע בחקלאות עולה כי גל החום פגע קשות בלמעלה מ-150 משקים חקלאיים בכל רחבי הארץ. עיקר הנזקים נגרמו למגדלי האבטיחים, המלונים והענבים. עיקר הנזק נובע ממכות חום לפירות והירקות, צריבה וכוויות בקליפות. על-פי האומדנים הראשוניים, היקף הנזק עד כה עומד על למעלה מ-7 מיליון שקלים.
מסיכום של כ-160 הודעות נזק שהתקבלו בעקבות גל החום בקנט עולה כי עיקר הנזקים נגרמו באזור הדרום (75 הודעות נזק) ובצפון (49 הודעות). הפגיעה במשקים במרכז הארץ הייתה קטנה יותר ועמדה על 34 הודעות נזק בלבד.
באזור הדרום החום הכבד פגע בלמעלה מ-1,000 דונם של גידולי ענבים למאכל כאשר עיקר הנזק מתבטא בכוויות בהיקף של כ-50% מהאשכולות. גם לענבי יין נגרמו נזקים בהיקף של כ-1,000 דונם מרביתם באזור מזכרת בתיה, בית שמש ואזור חולדה.
באזור הצפון נפגעו מאות דונמים של גידולי מלונים ואבטיחים למאכל ולגרעינים באזור עמק בית שאן ובגליל העליון. פגיעות נוספות היו במאות דונמים של גידולי עגבניות לתעשיה בעמק בית שאן ובעמק יזרעאל כשעיקר הנזק מתבטא במכות שמש לפרי זמן קצר לפני האסיף. גידול נוסף בצפון הארץ שנפגע מהחום הכבד הוא התירס כאשר ניזוקו מאות דונמים של תירס מתוק .
באזור המרכז נגרמו נזקים למאות דונמים של גפני מאכל ויין באזור בנימינה וגבעת עדה. נזקים כבדים נגרמו גם למאות דונמים של גידולי אבטיחים ומלון שניזוקו לחלוטין באופן חמור כתוצאה ממכות חום והתמוטטות ציפת הפרי.
לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט, גל החום האחרון היה קיצוני במיוחד וגרם לפגיעה קשה בחקלאים. גל חום מסוג זה זכור לנו ביוני 2002 שהיקף נזקיו היו דומים ל-2010. לדבריו, כל שמאי החברה נמצאים בשבוע האחרון בשטח על-מנת לתת מענה מהיר לנזקים שנגרמו לחקלאים.

תאריך:  29/06/2010   |   עודכן:  30/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאז 2002 לא פגע החום בצורה כה חמורה ביבול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בסקר נשאלו שאלות על היחס לבג"צ בעקבות ההפרדה הגזעית בעמנואל, על החלפת המפלגות החרדיות בקדימה, ועל היחס לפסיקה בנושא הבטחת הכנסה לאברכים    [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
שר התקשורת והרשות השנייה מכחישים את טענתו כאילו מתזמנים ערוץ 10 וערוץ 2 ביניהם את מועדי היציאה לפרסומות    ח"כ אפללו נדהם מהתשובה דורש פיקוח
עידן יוסף
בקריית שמונה הוצג ניסוי האינטרנט במהירות האור על תשתיות חשמל    שר התקשורת: "ממוצע הגלישה בישראל הוא בסביבות 2.6 מגה, ובכל העולם הוא כבר למעלה מ-7 מגה"
עידן יוסף
בשלב הראשון יתוכננו 10 ק"מ בין ב"ש לרמת חובב    נבחנת אפשרות להארכת השביל עד צומת רביבים    אושר גם תכנון סטטוטורי ותנועתי להקמת מפרידן על כביש 40 בכניסה הראשית לרמת חובב
תומר לוי
למרות קדנציה מוצלחת, המאמן לא ימשיך לעונה נוספת בקבוצת המגזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il