X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי לעבודה קיבל את טענתם של מתמחים לשעבר בביהמ"ש המחוזי בירושלים, והגדיל את גמולם הכספי בעבור שעות נוספות ל-100%
▪  ▪  ▪
השעות הנוספות הומרו לשעת חופשה [AP]

בית הדין הארצי לעבודה, בהרכב בראשות השופטים עמירם רבינוביץ, יגאל פליטמן ושמואל צור, קיבל אתמול (ד', 30.6.10) את ערעור המתמחים לשעבר של שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, והגדיל את הגמול הכספי בעבור כל שעה נוספת שביצעו שהומרה לשעת חופשה, בשיעור של 100%. את המתמחים ייצג בפני בית-הדין עו"ד יאיר דוד.
בפסק-דינו מבקר בית הדין הארצי לעבודה את התנהלות המדינה והנהלת בתי המשפט, שהחילה הסדר בלתי חוקי על מתמחי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. המדובר בהסדר פסול שבו ניסתה המדינה להימנע באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה מתשלום שעות נוספות כדין למתמחים. בית הדין הארצי לעבודה, תוך שהוא מוקיע את התנהלות המדינה, השית באופן חסר תקדים על המדינה הוצאות משפט בסך 30,000 שקל בגין התנהלותה זו.
המדינה, שערערה בעצמה במקרה (יוצגה ע"י עו"ד כוכבית דולב ועו"ד יורם הירשברג), טענה כי גרסת המשיבים, לפיה נדרשו על-ידי השופטים לעבוד שעות נוספות לא הוכחה. טענות המדינה ביחס למישור המשפטי עניינן בקביעת בית הדין האזורי באשר לתוקפו של ההסדר בדבר אופן התשלום לגבי עבודה במסגרת המכסה המאושרת. בית הדין האזורי קבע בעניין זה, כי ההסדר שהופעל לא היה ברור ולכן אין לתת לו תוקף. המדינה טענה בערעורה, כי ההסדר היה ברור וידוע הן לשופטים והן למתמחים שחתמו על מסמך המאשר קיומו במועד תחילת ההתמחות. עוד טענה המדינה, כי בנסיבות אלה, גם אם נדרשו המתמחים על-ידי השופטים לעבוד שעות נוספות, הרי שדרישה זו ניתנה בחוסר סמכות, שכן הגורם המנהלי המוסמך לאשר עבודה בשעות נוספות אינו השופטים.
בערכאה הקודמת, קיבל בית הדין האזורי את תביעת המתמחים בחלקה, ופסק להם תגמול כספי בגין עבודה בשעות נוספות בשיעור של 25% ו-50% בלבד. בפסק דינו עמד על מעמדם של המתמחים וקבע כי "מדובר באוכלוסיה חלשה בעלת מעמד מיוחד שכן מתוקף היותם מתמחים, היקף ההעסקה שלהם מוגבל מראש בזמן, לתקופה קצרה של שנה". עוד קבע בית הדין האזורי כי: "מתמחים, אף אם דינם כעובדים, לצורך תנאי העבודה, שכר, חופשה וכו', הרי שאינם ככל העובדים אף לא כעובדים זמניים... עבודתם של המתמחים בפועל הינה תמהיל בלתי ניתן להפרדה של לימוד ועבודה".
מנגד, קבע בית הדין כי אין מקום לפסוק פיצויי הלנה במקרה זה. "טענת המדינה בעניין זה היא, כי סברה בתום לב, כי חוק שעות עבודה ומנוחה אינו חל כלל על המשיבים, ולכן במועד בו אמור היה להשתלם הגמול האמור, לא שולם להם הגמול. בנסיבות אלה, לטענת המדינה אין מקום לחייבה בתשלום פיצויי ההלנה, וזאת לאור קיומה של 'טעות כנה' או 'מחלוקת של ממש' בעניין
זה. במקרה הנוכחי שוכנענו, כי אי תשלום גמול השעות הנוספות בגין המכסה המאושרת שהומרה בחופשה, נבעו מטעות כנה או מחילוקי דעות של ממש ביחס לעצם החוב, שיש בהם ממש, ולכן אין לפסוק במקרה זה פיצויי הלנה", נכתב בפסק-הדין.

תאריך:  01/07/2010   |   עודכן:  01/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: למתמחים לא שולמו שעות נוספות בניגוד לחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסור למעביד פרטי. מותר למדינה
עודיש  |  1/07/10 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מצטרפת למסגרת השת"פ בין לשכת המדען הראשי לבין תאגידים רב-לאומיים, והופכת לתאגיד ה-17 המצטרף לתוכנית    מחזור המכירות של החברה בשנה האחרונה: כ-27 מיליארד אירו
מחלקה ראשונה
חוות התנינים בחמת גדר במחווה שלילית לראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן    ההנהלה כינתה את התנין בעל המזג הרע ביותר בחווה על שמו
עופר וולפסון
יו"ר בנק הפועלים אמר בלונדון כי הצמיחה בישראל תמשיך להיות גבוהה מזו של המדינות המפותחות בשנים הקרובות    "הפער נובע מהעובדה שהאוכלוסיה בישראל צעירה וגדלה בשיעורים גבוהים יותר"
אלעזר לוין
הנשיא עינן: "אותה קבוצה שהתנגדה להקמת איקאה, מתנגדת גם לפרויקט שלנו, וגם לפרויקט מסחרי בצפון!"    "יש הצדקה לקניון בכל עיר בת 50-30 אלך איש" "לא אתחרה באחייני איתן בר-זאב"
עופר וולפסון
ההחלטה התקבלה בעקבות עתירות שהוגשו על-ידי התאחדות הקבלנים ועובדים זרים המיועדים לגירוש    מדובר בעובדים זרים חוקיים שהגיעו לישראל לתקופה מוגבלת של 5 שנים    טוענים: "מדיניות ממשלת ישראל מהווה הפרת הבטחה שלטונית פרטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il