X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ חיים כץ [פלאש 90]
הח"כים יחימוביץ' וכץ שבים ומעלים את הצעת החוק שלהם להגבלת השכר לוועדת השרים לחקיקה לדבריהם, "לאחר 68 ימים, ועדת נאמן הציעה אפס הצעות והגישה אפס מסקנות" "לנאמן אין כוונה לייצר פתרון חלופי כלשהו לבעיה, אלא להמתין עד שהעניין הציבורי בנושא ידעך"
▪  ▪  ▪

חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ שבים ומעלים (יום ב', 5.7.10) את הצעתם להגבלת שכר הבכירים לוועדת השרים לענייני חקיקה.
השניים שיגרו מכתב לכל השרים, בו תיארו את השתלשלות העניינים בוועדת נאמן: "מצעד המומחים לא היה אלא דרך להציג לציבור מצג שווא של פעילות שאין ביסודה כל כוונת אמת להגיע לידי פתרון, אלא להיפך... לנאמן אין כוונה לייצר פתרון חלופי כלשהו לבעיה, אלא להמתין עד שהעניין הציבורי בנושא ידעך ולהניח לו למות מיתת נשיקה".
יחימוביץ' וכץ מתארים את פגישתם עם הוועדה בראשות נאמן לפני שמונה ימים, משפקעו 60 הימים: "...לתדהמתנו אמר לנו יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, כי אין לו פתרון. כך, חד וחלק, ובציטוט מדויק, 'אין לי פתרון'. כמו-כן הודיע לנו כי הוועדה זקוקה לשלושה חודשים נוספים, 'כדי לעסוק בניסיון לכתוב את פרק המבוא למסקנות הוועדה'. ציטוט מדויק, אשר אין צורך לפרט עד כמה הוא מקומם וציני. למען הסר כל ספק: השר נאמן לא הציע ולו שלד תיאורטי וראשוני של הצעה או המלצה חלופית, כמוסכם".
עוד כותבים השניים: "שאלנו את השר האם נעשה בוועדה ניסיון לייצר פתרון, או האם התבקשו הרגולטורים (יו"ר הרשות לניירות ערך, המפקח על הבנקים, הממונה על שוק ההון) להניח בפני הוועדה הצעות חלופיות. מתברר שהדברים הבסיסיים האלה לא נעשו, והוועדה הסתפקה במצעד של מומחים אשר באו, אמרו את דברם, והלכו כלעומת שבאו, משל הייתה הוועדה אולם הרצאות, ובלא כל ניסיון ולו למראית עין להתכוונן לקראת גיבוש הצעה חלופית לפתרונות. לנו לא נותר אלא לקבוע בצער כי 'מצעד המומחים' לא היה אלא דרך להציג לכם, לציבור, לנו ולתקשורת - מצג שווא של פעילות שאין ביסודה כל כוונת אמת להגיע לידי פתרון, אלא להיפך".
השניים מדגישים כי הדברים הם בניגוד גמור למה שסוכם ועוגן בהחלטה כתובה ורשמית, שבה נאמר מפורשות כי הוועדה "תבחן בתוך 60 יום את נושא הצעת החוק ותמליץ על פתרונות לצמצום פערי השכר במשק...".
עוד הם מציינים כי אפילו הצעות מתונות וקונצנזואליות, כמו זו של יו"ר הרשות לניירות ערך, הפרופ' זוהר גושן, להעביר את אישור שכרם של חמשת מקבלי השכר הגבוה מהדירקטוריון לאסיפה הכללית, לא אומצו. "לא יכולנו שלא להתרשם כי השר נאמן מעוניין לבלום אפילו הצעות מתונות שכאלה, כחלק מתוכניתו להביא לדעיכה מוחלטת של הנושא".
יחימוביץ' וכץ מבקשים מהשרים לתמוך בהצעתם להצבעה בקריאה טרומית: "נדגיש כי הצעת החוק שלנו, כרבות מההצעות המוגשות בראשית דרכן, היא בבחינת טיוטא לדיון נרחב בכנסת, בממשלה ואצל הרגולטורים כאחד - ואנחנו משוכנעים כי בתיאום ובהסכמות עם כל אלה יהיה אפשר בתום תהליך יסודי להגיע לפתרון מאוזן ומקובל על כל הצדדים. יתירה מזה, אם יהיה מהלך ממשלתי משמעותי לטיפול בבעיה, לא נעמוד על קידום הצעתנו דווקא. מטרתנו הייתה ונשארה טיפול בסוגיה אשר גם מן ההיבט הכלכלי וגם מן ההיבט המוסרי אין לה כל הצדקה והיא מקוממת את הציבור כולו, ובצדק".

תאריך:  05/07/2010   |   עודכן:  05/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"היבול של ועדת השרים בראשות נאמן - אפס"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה לבלבל ת'מח - נאמן עסוק מאד
חיים יוסף  |  5/07/10 14:08
2
העיתונאות החזירית של יחמוביץ  ל"ת
ללא ספק היתה 100%  |  5/07/10 14:31
3
בנוסף לאמור בתגובה 1 הממצה
לושינקה  |  6/07/10 03:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ישי שפיגל צורף לכתב אישום מתוקן, שכלל קודם לכן רק את רונן קריסטל, בעל השליטה ויו"ר ג'ולקס    ע"פ כתב האישום, לאחר שנודע לשפיגל על המשיכות הכספיות הפרטיות של קריסטל, הורה לבנק לאפשר לו למשוך סכום נוסף של מאות אלפי שקלים
יפעת גדות
תוצאות מחקר חדש הראו שלאחר שנתיים של טיפול בבוטוקס מואט משמעותית קצב הופעת הקמטים, והמטופלים יכולים להפחית את תדירות הטיפול ולצמצם בחצי את עלויות טיפולי הבוטוקס שלהם
תלם יהב
שני שרי הממשלה הצרפתית התפטרו בעקבות גילויים כי השתמשו בעשרות אלפי דולרים מכספי משלם המיסים כדי לשלם על נסיעות לקריביים במטוסים פרטיים ועל סיגרים קובניים
איציק וולף
כתב אישום חמור הוגש נגד מזל בר אושר ששיספה את שכנתה ההרה שעמה היה לה סכסוך ממושך    גם לאחר שהתמוטטה חתכה את גופה לכל אורכו    "במעשיה גרמה הנאשמת בכוונה תחילה למותה של טלי עטר ז"ל המיתה אותה בדם קר"
יפעת גדות
הקיץ מגיע ואיתו הבריכה, הים, השמש, שוקו קר, גלידה בגביע וכמובן החופש הגדול והקייטנות    צריך לזכור שישנן גם לא מעט סכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il