X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסכם כולל את המפקחים והעובדים הפדגוגיים במשרד ההסכם מאפשר יישום של רפורמת 'אופק חדש' ומתגמל את המפקחים הכוללים על מוסדות החינוך בשדה, שנושאים בעיקר הנטל של הטמעת הרפורמה
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 10]

על רקע תוכנית "אופק חדש" וההסכם שהושג עם עובדי ההוראה, חתמו (יום ב', 5.7.10) נציגי המדינה והסתדרות המורים על הסכם קיבוצי חדש למפקחים על מוסדות החינוך והעובדים הפדגוגיים במטה משרד החינוך. גיבוש ההסכם התבקש לאור השינויים שנערכו במערכת ההוראה, מתוך צורך להתאים את המבנה הארגוני ותנאי השכר של המפקחים לשינויים אלו.
טרם ההסכם לא הייתה הבחנה בשכר בין עובדי הוראה בעלי סמכויות שונות המועסקים בתפקידים שונים במשרד החינוך (כולם היו זכאים לגמול פיקוח) והקידום בשכר היה על פי ותק בלבד, ללא קשר לתפקיד ומעמד. כך התאפשר, למשל, שמנהל אגף פדגוגי במטה משרד החינוך ירוויח פחות מהעובדים שכפופים לו כיוון שהוותק שלו נמוך יותר.
מן האוצר נמסר כי הסכם המפקחים מייצר היררכיה ארגונית, ומפריד בשכר ובמעמד בין בעלי תפקידים מסוגים שונים. עוד נמסר, כי ההסכם מאפשר יישום של רפורמת 'אופק חדש' ומתגמל את המפקחים הכוללים על מוסדות החינוך בשדה, שנושאים בעיקר הנטל של הטמעת הרפורמה. כך זוכים המפקחים על מוסדות החינוך לשכר גבוה ממנהלי בתי הספר ב'אופק חדש', בהתאם למעמדם ותפקידם. יצויין כי לנושאי תפקידים פדגוגיים במטה משרד החינוך לא ניתנת תוספת שכר משמעותית במסגרת ההסכם לאור העובדה שעומס עבודתם לא השתנה באופן משמעותי.
עד היום הוגדרו כ"מפקחים" עובדי הוראה בעלי סמכויות שונות המועסקים בתפקידים שונים: מפקחים כוללים על בתי-ספר במחוזות, מפקחים על מוסדות חינוך בתחום פדגוגי כלשהו במחוזות (כגון מפקחים על יועצים, חינוך גופני, ועוד), אחראיים ארציים במטה על תחום כלשהו (כגון 'מפקח מרכז' לשון, 'מפקח מרכז' ספרות וכו') ומועסקים בתפקידי מטה פדגוגיים (כגון: מפקח תוכניות לימודים, מפקח מניעת אלימות וכו'). במסגרת ההסכם נעשתה הבחנה בין פיקוח על מוסדות חינוך במחוז לעבודה פדגוגית במטה, הן בשכר והן במעמד, לאור מבנה ארגוני שגובש וחודד מחדש, כאמור. האוכלוסייה שעד כה כונתה 'מפקחים' חולקה בהסכם ל-6 קטגוריות, ושכרם נקבע בהתאם לתפקידם, מעמדם בהיררכיה הארגונית והרקע הארגוני שלהם (האם מגיעים מניהול, מפיקוח או מהוראה). שש הקטגוריות לפי ההסכם הן: במחוז (שדה) - מפקח המחוז, מפקח כולל על מוסדות חינוך, מפקח תחום פדגוגי בשדה. במטה - מנהל אגף פדגוגי במטה, מנהל תחום דעת במטה, עובד בתפקיד פדגוגי במטה.
במסגרת ההסכם גובשו טבלאות שכר, שבנויות מ-4 דרגות קידום, בדומה למבנה השכר של המנהלים ב"אופק חדש", בהתאם לקטגוריות השונות:
  • למנהלי אגפים - שכר גבוה בכ- 25% משכר המנהלים הממוצע ב"אופק חדש".
  • למפקחי המחוז - שכר גבוה בכ-13% משכר המנהלים הממוצע ב"אופק חדש".
  • למפקחים כוללים ולמפקחי תחום פדגוגי במחוז - שכר גבוה בכ- 11% משכר המנהלים הממוצע ב"אופק חדש".
  • למנהלי תחום דעת במטה - שכר גבוה בכ-4% משכר המנהלים הממוצע ב"אופק חדש".
  • לעובדי מטה בתפקידים פדגוגיים - שכר נמוך בכ-15% משכר המנהלים הממוצע ב"אופק חדש" וגבוה בכ-10% משכר סגני בתי הספר הממוצע ב"אופק חדש".
הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, ברך על חתימת ההסכם ואמר כי "לצד התגמול בשכר, מדגיש ההסכם את דרישות התפקיד של המפקחים על מוסדות החינוך ואת הגדלת האחריות המוטלת עליהם במסגרת יישום 'אופק חדש'. ההסכם מציב במרכז העבודה השוטפת של מפקחי מוסדות החינוך תכנון יעדים, עמידה במדדי ביצוע ומדדי הצלחה ומתנה את קידום המפקחים בדרגות השכר, בקבלת הערכה חיובית מדי שנה ובביצוע השתלמויות מקצועיות רלוונטיות. כל זאת נועד לחזק את האחריותיות של המפקחים להצלחתם של מוסדות החינוך". לוין הודה ליו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, על העבודה המשותפת שבזכותה הגיעו הצדדים להסכמות על שינויים משמעותיים לטובת מערכת החינוך.

תאריך:  05/07/2010   |   עודכן:  05/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתם הסכם שכר קיבוצי במשרד החינוך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם המורים?
דונה  |  6/07/10 23:06
2
נמשך הפאודליזם
ד"ר לסוציולוגיה  |  8/07/10 12:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מועצת מקרקעי ישראל הוזילה היום ב־100-50 אלף שקל את המגרשים לבנייה למגורים בגליל ובצפון    המגרשים יוזלו ב-20% עד 40%    שלום: ההחלטות יגבירו את הבניה למגורים בגליל
מוטי פשכצקי
אלון מזרחי עובד עם בן סהר. הפועל מחכה לשמוע ממנו כמו גם מאניימה
עידן יוסף
המח"ט תיאר בפני המשפחה את שהתרחש    בני המשפחה והתומכים שבו וקראו לנתניהו לשחרר מחבלים למרות הסיכוי העתידי לרצח ישראלים
עופר וולפסון
שינוי בסיווג התיקים, הטעמת מערכת "נט המשפט" ושביתת הקלדניות תרמו כולם לעלייה בעומס על מערכת המשפט בסוף 2009    ירידה של כ-5.6% בכמות התיקים הפתוחים שהוגשו לביהמ"ש העליון
איציק וולף
שר הביטחון נפגש בירושלים עם ראש ממשלת הרשות הפלשתינית    באופן רשמי לא דנו על משא ומתן ישיר בין הצדדים    דנו בתיאום הביטחוני והכלכלי בין ישראל לרשות ביהודה ובשומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il