X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר עיכובים רבים צפוי בקרוב החוק להשאלת ספרים לצאת לדרך תיקונים לחוק שמציעה הממשלה יפחיתו את הרף להצטרפות לתוכנית הורים בבתי ספר שימסרו ספרי לימוד ישנים יזכו להנחה ניכרת ברכישת ספרים משומשים וחדשים
▪  ▪  ▪
הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה [צילום: פלאש 90]

עשר שנים לאחר שנחקק, צפוי חוק השאלת ספרי לימוד לצאת אל הדרך, לא לפני שיוכנסו בו שורה של תיקונים. החוק נדחה כמה וכמה פעמים בחוקי ההסדרים, ומועד תחילת תוקפו באופן רשמי נקבע לראשיתה של שנת הלימודים הקרובה, התשע"א.
היום אושר החוק בקריאה טרומית לאחר שרק אתמול ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את נוסחה הסופי של הצעת החוק, כדי לאפשר את יישום החוק כבר בשנת הלימודים הקרובה, שמתחילה בעוד פחות מחודשיים.
החוק המתוקן, שחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי דחפה רבות לקידומו, קובע כי כל בית-ספר רשאי להשתתף ב"תוכנית השאלת ספרי לימוד", בהתאם להוראות החוק, ובתנאי שיותר מ-60% מהורי התלמידים הסכימו להעביר את ספרי הלימוד שברשותם לידי בית-הספר. הרף המקורי עמד על 90% מכלל ההורים.
משרד החינוך יקצה מתקציבו סכום חד-פעמי, לצורך הרכישה הראשונית של ספרי הלימוד, לכל בית-ספר אשר לא נכלל ב"תוכנית השאלת ספרי לימוד" וביקש להיכלל בה ואשר עמד בתנאים שקבע השר. החוק המתוקן יאפשר הקצאת סכומי סיוע נוספים לשם חידוש מלאי הספרים לאחר מספר שנים ולא רק סכום סיוע ראשוני, מקום שיש בכך בצורך לחידוש מלאי הספרים, בשל בלאי הספרים הקיימים במאגר ההשאלה של בית הספר, או בשל שינוי בתוכניות הלימודים.
הגבלת דמי שאילה
שאילת ספרי הלימוד כרוכה בתשלום שנתי שגובהו לא יעלה על גובה דמי השאילה המרביים שקבע שר החינוך. דמי שאילה אלה ישולמו על-ידי הורי התלמיד השואל ספרי לימוד. בחוק נקבע כי דמי השאילה המרביים לתלמיד ייקבעו לפי הכיתה שבה לומד התלמיד, "ובלבד שדמי השאילה יממנו את כל העלויות הכרוכות ברכישת ספרי לימוד חסרים, בהחלפת מהדורות של ספרי לימוד ובבלאי הנובע מהשימוש בהם".
מנכ"ל משרד החינוך יפרסם את מספר בתי הספר שיצטרפו לתוכנית בכל שנת לימודים, ובמקרה שבתי הספר שיבקשו להצטרף יעלה על מספר בתי הספר שניתן לצרפם בהתאם למסגרת התקציבית של התוכנית יקבע המנכ"ל אמות מידה בתקנות לתיעדוף בתי הספר אשר ייכללו בתוכנית. במשרד החינוך מעריכים כי ניתן יהיה לצרף לתוכנית את כל בתי הספר שיבקשו זאת. שר החינוך אמר כי הוא מאמין שכאלף בתי ספר יצטרפו לפרויקט.
30% מבתיה"ס משאילים
במערכת החינוך מתנהל משנת הלימודים תשנ"ג ואילך פרויקט השאלת ספרי לימוד שלא מתוקף חוק, אלא מתוקף הנחיות חוזר מנכ"ל. כעת משתתפים בפרויקט כ-30% מכלל בתי-הספר. תקציב מפעל השאלת ספרי הלימוד ישולש ויעמוד על 5.5 מלש"ח לעומת 1.9 בשנה החולפת. כיום מופעל הפרויקט בכיתות א-ט, והוא יורחב גם לחטיבות העליונות.
מרכז המידע והמחקר של הכנסת קבע בזמנו כי לתוכנית להשאלת ספרי לימוד יש השלכות חברתיות, שכן היא מסייעת לצמצום פערים בין תלמידים שמצבם הכלכלי של הוריהם מאפשר להם לרכוש ספרי לימוד חדשים בכל שנה ובין תלמידים שהוריהם מתקשים לעמוד בהוצאה זו.

תאריך:  05/07/2010   |   עודכן:  05/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מזרזת השאלת ספרי לימוד במחירים מסובסדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספרי לימוד במאה ה-21
noternotar  |  11/07/10 17:03
2
למנף את המוח
noternotar  |  11/07/10 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הפגישה שהתקיימה אחה"צ עם המנכ"ל, סמדר ברבר צדיק, לא הובילה להתקדמות כלשהי, וכל סניפי הבנק והמוקדים הטלפוניים יישארו סגורים    לדברי הוועד, ההנהלה דורשת לנכות מראש את ימי השביתה של חודש יולי מהמשכורת, על אף שלא ניתן לדעת בשלב זה כמה ימים תימשך השביתה
עידן יוסף
נאסרה הכנסת חומרי דישון שאפשר להכין מהם חומרי נפץ, פרופילים של מתכת, סכיני ציד, ציוד אופטי, ציוד לייזר לראיית לילה ומשקפות
תומר לוי
הבעלים של מכבי חיפה על הסנטר שחתם: "הוא פוטנציאל ענק, תרתי משמע"
עופר וולפסון
ההסכם כולל את המפקחים והעובדים הפדגוגיים במשרד    ההסכם מאפשר יישום של רפורמת 'אופק חדש' ומתגמל את המפקחים הכוללים על מוסדות החינוך בשדה, שנושאים בעיקר הנטל של הטמעת הרפורמה
אלעזר לוין
מועצת מקרקעי ישראל הוזילה היום ב־100-50 אלף שקל את המגרשים לבנייה למגורים בגליל ובצפון    המגרשים יוזלו ב-20% עד 40%    שלום: ההחלטות יגבירו את הבניה למגורים בגליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il