X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שטייניץ. במערכת הביטחון לא הפנימו [פלאש 90]
במסיבת עיתונאים במשרד האוצר הוצגו הגזירות הכלכליות המצויות בתקציב הדו-שנתי החדש העלייה המתוכננת בתקציב הביטחון תופחת ב-1.5 מיליארד שקל בין הגזירות: עלייה במחיר הדלק ב-40 אגורות, הקטנה או דחייה בגידול קצבאות וביטול הטבות המס על קבוצות רכישה
▪  ▪  ▪

"במערכת הביטחון מבינים שהגיע הזמן לרסן את ההשתוללות בתקציב הביטחון" - כך אמר (יום ג', 6.7.10) שר האוצר, יובל שטייניץ, במסיבת עיתונאים במשרד האוצר בת"א, בה הוצג התקציב הדו-שנתי לשנים 2011 ו-2012, רווי הגזירות החדשות.
הקיצוצים המתוכננים הנוספים כוללים העלאה של מס הבלו המוטל על הדלק בשנה הבאה ב-20 אגורות, ובשנת 2012 יעלה ב-20 אגורות נוספות; דחייה של הפחתת המע"מ; הגדלת התמלוגים שמעבירות חברות התקשורת למדינה מ-1% ל-2% בשנת 2011 ול-2.5% בשנת 2012; ביטול הטבות המס לקבוצות הרכישה; דחייה בשנה לתוספת בקצבאות הילדים, ועלייה של 1.5% בגובה שאר הקצבאות, במקום בגובה עליית המדד ובנוסף - גידול בקנסות על רמאויות בביטוח הלאומי.
תקציב הביטחון יקוצץ בכ-1.5 מיליארד
על-פי הצעת האוצר, תקציב הביטחון יקוצץ בכ-1.5 מיליארד שקלים, כך שהוא יגדל בכ-2 מיליארד שקל נוספים, במקום ב-3.4 מיליארד שקל. הקיצוץ יבוא לידי ביטוי גם בהעלאת גיל הפרישה בצה"ל.
לדברי שטייניץ, "זה הזמן לחזרה לפרופורציות לאחר חמש שנים של הרחבה דרמטית בתקציב הביטחון. יש המון מקומות להתייעלות במערכת". שר האוצר הדגיש: "אנחנו לא מקצצים בתקציב הביטחון. אנחנו נותנים תוספת מתונה יותר כדי לא לקצץ בתקציבי הרווחה, הבריאות, התשתיות וכו'".
בהציגו את התקציב הדו-שנתי, אמר שטייניץ: "מצד אחד אנחנו מסתכלים על מה שקורה בעולם ורואים קיצוצים קשים בכל התחומים, אך אנחנו לא במצב הזה. יש קיצוצים בתקציב החדש, אבל אנחנו לא נדרשים לקיצוצים קיצוניים בבשר החי. הוא הוסיף כי "אם לא נקפיד עכשיו אנו עלולים להגיע למצב של בריטניה וספרד, ואני בכוונה לא מציין את יוון".
ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, הציג את הקיצוצים הצפויים בתקציב, הנאמדים בכ-5.6 מיליארד שקלים. ניסן אמר כי "הזינוק בתקציב הביטחון פגע בבריאות, בחינוך וברווחה. האיזון הופר. מערכת הביטחון קיבלה תוספת מעבר למתווה ברודט, כאשר לא התקיימה כל התייעלות".
ניסן הוסיף כי על-מנת לעמוד ביעדי התקציב והגירעון, יש לבצע קיצוצים שונים והעלאת הכנסות המדינה, כפי שנעשה בנוגע להעלאת המס על הסיגריות והדלק. ניסן התייחס לתוכניות להפחתת גירעון הביטוח הלאומי בכ-2 מיליארד שקל, הכוללות כאמור עלייה מתונה יותר בגובה הקצבאות, דחייה בגידול קצבאות הילדים והצעה להעלות ב-0.4% את מס המעסיקים לביטוח לאומי על עובדים המשתכרים 60% מעל השכר הממוצע במשק.
"חייבים להגדיל שילוב הערבים והחרדים בשוק העבודה"
שר האוצר התייחס במסיבת העיתונאים למצבה הכלכלי של ישראל ביחס לעולם. לדבריו, בשנים האחרונות חלה שחיקה בהון האנושי בשל רמת החינוך ו"בריחת מוחות" לחו"ל, חלה הרעה בתנאי התחרות בעקבות התחזקות השקל מול המטבעות הזרים, ונוצר שינוי בהרכב האוכלוסיה המשתתפת בשוק העבודה, כאשר נרשמת השתתפות מועטה בקרב ערבים וחרדים. בנוסף הזכיר שטייניץ את הנטל הביטחוני הכבד ואת אי-הוודאות לגבי עתיד הכלכלה העולמית.

משרד הביטחון: "האוצר 'מבשל' את הנתונים בצורה שנוחה לו"

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מסיבת העיתונאים של משרד האוצר מאשרת את העובדה כי בניגוד להדלפות האוצר בשבועות האחרונים, מערכת הביטחון לא ביקשה תוספות תקציביות, אלא אך ורק את המשך יישום התקציב כפי שנקבע על-ידי ועדת ברודט ואושר על-ידי הממשלה והקבינט הביטחוני.
"צר לנו על כך שהאוצר ממשיך לנהוג בחוסר שקיפות כלפי הממשלה, התקשורת והציבור, בכך שהוא "מבשל" את הנתונים בצורה שנוחה לו, ומסתיר את הנתונים המלאים והאמיתיים מהממשלה והציבור. ה"גידול" בתקציב הביטחון בעשור האחרון הוא הנמוך ביותר מבין תקציבי הממשלה הגדולים, ובכללם החינוך וביטחון הפנים.
"אנו קוראים לשר האוצר שאמר בעת כהונתו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון כי 'מדינת ישראל תעמוד בעשור הקרוב בפני אתגרים ביטחוניים עצומים המחייבים הקצאת משאבים נוספים להתעצמות צבאית ומודיעינית כבר מהיום, ההתלהמות הפופוליסטית כנגד תקציב הביטחון תוביל לבסוף לקריסה כמו המשל על הסוס שמת מהקיצוץ האחרון במנת החציר, זהו קיצוץ שלא קדם לו דיון רציני והוא תוצאה של דינאמיקה תקשורתית פופוליסטית', להמשיך ולעמוד איתן מול פקידיו, באופן שלא יפגע ביישום תוכנית ההתעצמות הרב שנתית של מערכת הביטחון כפי שקבעה ועדת ברודט לאור לקחי מלחמת לבנון השנייה, ואושרה על-ידי הממשלה והקבינט המדיני ביטחוני".

תאריך:  06/07/2010   |   עודכן:  06/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ: עלינו לרסן ההשתוללות בתקציב הביטחון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שטייניץ תינוק. ביבי הבוס שלו  ל"ת
הוא פודל של ברק  |  6/07/10 16:44
2
שטייניץ מתלהב מגודל שכמותך..
אמנון לביא-לוי  |  6/07/10 18:32
 
- את מי תבחר במקום ביבי? את ציפי ל"ת
או את ברק הגנב?  |  6/07/10 19:53
3
שטייניץ צבוע
סדום והמורה  |  7/07/10 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאחר שהתפטר מהמועצה הקרואה בטייבה, יעבור לגור בירוחם ויתמודד על ראשות המועצה המקומית    "אני מודע לכך שיש יותר מדי מתמודדים, אבל זה לא מפחיד אותי. רבים מאלו שמתגוררים בירוחם היו פקודים שלי"
עכבר העיר אונליין
אחרי אינספור שמועות, צילומי פפראצי והכחשות, דיבר ליאונרדו דיקפריו על הזוגיות שלו עם בר רפאלי בראיון רישמי
עופר וולפסון
אחד מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום דיני החברות טוען כי ה"עליהום" על בעלי המשכורות הגבוהות במשק אינו מוצדק: "אם שכרו של יונס יופחת, רק בעלי השליטה בבנק ירוויחו, זו בוודאי אינה כוונת הזועקים להפחתות שכר"
אלעזר לוין
המנכ"ל ביבי מציע לעובדים מענקים, קידום בדרגות ופדיון ימי מחלה    העובדים עדיין לא השיבו להצעה, והקמת רשות המקרקעין תקועה
אלעזר לוין
זינוק של 230% בשיווק מגרשים במכרזים    ירידה חדה במכירת מגרשים ללא מכרז    מלאי הקרקע בת"א ירד לשפל של 5,200 דירות    לא רוצים דירות 3 חדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il