X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק בישראל: תאונה שהתרחשה בין שני רכבים גילתה כי באחד בוצעה חריגה מתנאי פוליסת הביטוח וברכב השני נהג אדם ששמו כלל אינו מופיע בפוליסה השופטת: "מוטב להשאיר את תרבות ה'ישראבלוף' למערכון של 'הגשש החיוור'"
▪  ▪  ▪
תאונת דרכים [צילום ארכיון: צחי אלון - לשכת דוברות משטרת תל אביב]

מה הסיכויים לתאונה בין שני רכבים כאשר באחד הנסיעה בוצעה בחריגה מתנאי הפוליסה (מכונית עם רישיון המתיר נסיעה רק למטרות מיוחדות) וברכב השני נהג אדם ששמו אינו מופיע בפוליסה? מסתבר שסיכויים סבירים בהחלט.
בבית משפט השלום בירושלים ניתן בשבוע שעבר (28.6.10) פסק-דין העוסק במקרה בו נהג בשם ראובן נסע ברכב "טויוטה", שהיה בבעלות ראובן. לרכבו של ראובן הוצא רישיון סחר (האוסר נסיעה בו אלא למטרות מיוחדות שנקבעו). ראובן חצה צומת בניגוד לרמזור אדום שבכיוון נסיעתו והתנגש בעוצמה במכונית מסוג "סיטרואן". מכונית ה"סיטרואן", שניזוקה קשות והוכרזה ב"אובדן גמור" (טוטאל לוס), היא בבעלות לוי, והייתה מבוטחת בפוליסה המגבילה את הכיסוי הביטוחי לשני נהגים ששמם נקוב בה. בעת התאונה נהג בה יהודה, ששמו אינו נקוב בפוליסה כמי שמורשה לנהוג במכונית.
הצדדים לא חלקו על כך שבמקרה הנדון לא ביקשו מחברת הביטוח או מסוכן הביטוח שבאמצעותו נערכה הפוליסה, לשנות את הפוליסה במועד הרלוונטי, כך שתכסה גם את נהיגתו של נהג אחר, ששמו לא נקוב בפוליסה.
במשפט התביעה נגד חברת הביטוח מנורה, התברר כי הן התובעים והן הנתבעים נקטו במסכת של התחכמויות, אשר כללו אי-העברת בעלויות, שימוש בפוליסות ביטוח חסרות וכולי, והכל ממניעים כלכליים.
השופטת תמר בר-אשר-צבן כתבה בפסק דינה: "במערכון האלמותי 'השליח בבנק' של 'הגשש החיוור' משנת 1974 (מתוך ההופעה 'אופסייד סטורי'), טבע יוסי בנאי ז"ל את הביטוי 'ישראבלוף', המבטא את התופעה של 'אומרים ככה ועושים ככה', או שהכול זה רק ב'כאילו'. המערכון מעורר חיוך רב. אבל כשמבקשים מבית המשפט לעגן את התופעה ולקבל אותה, ולקבוע שפוליסה היא לא פוליסה, ורישיון סחר לרכב הוא לא רישיון סחר לרכב, אלא 'הכול רק כאילו', החיוך נמחק. החיוך שנמחק גם מתחלף בדאגה, שאולי גם מי שגרם לתאונה וחצה צומת בניגוד לרמזור אדום, חשב שגם הרמזור הוא לא רמזור, אלא 'רק כאילו'".
השופטת הוסיפה כי "מוטב להשאיר את תרבות ה'ישראבלוף' למערכון של 'הגשש החיוור', ולהשכיל ולהבין שחוקי התנועה הם באמת, ולא ב'כאילו', ושהתוצאות של הפרתם הן חמורות. כך ביחס לנסיעה בניגוד לרמזור אדום, כך ביחס לנסיעה שאינה מכוסה בפוליסת הביטוח, וכך גם בנסיעה ברכב ללא רישיון רכב מתאים. במקרה הנדון, הסתיימו תוצאות ההפרות בנזקי רכוש, אך למרבה הצער, לא תמיד כך מסתיימים הדברים, ולא אחת מסתיימות הפרות מעין אלו בפגיעות גוף קשות ואף בתוצאות קטלניות".

תאריך:  07/07/2010   |   עודכן:  07/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תמר בר-אשר-צבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפוליסה היא לא פוליסה: ה"ישראבלוף" מגיע לביהמ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ישראל נמצאת במקום ה-120 מתוך 183 מדינות, ולא "באחד המקומות האחרונים"    מקדימה בהרבה את סין והודו
תלם יהב
מאבק מתוקשר היטב נגד "חוק מחסום הפה" והתנצחות עם יו"ר הפרלמנט הם רק חלק מהסערה הפוליטית שמלבה את היצרים ברחבי איטליה בשבועות האחרונים    האיטלקים נאבקים על עתיד חופש הביטוי בעוד ברלוסקוני נאבק על עתיד ממשלתו
אלעזר לוין
הצדיק את הרפורמה בתכנון ובבנייה בדוח של הבנק העולמי    אולם הדוח מתייחס רק לרישוי ולא לתכנון    הממצאים מבוססים על נתונים שסיפק לו עו"ד    הדוח מדבר על רישוי מחסן ולא על מגורים
עופר וולפסון
החברה דחתה את הצעתו של שותפה מאיר שמיר למכור לו את יתרת אחזקותיה בתנובה    מבטח שמיר הציעה 604 מיליון אירו תמורת 56% ממניות תנובה
מוטי פשכצקי
חבר הנהלת המועדון החליט על דעת עצמו למנותו על חשבונו של גל כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il