X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
הממשלה הורתה לבחון מחדש את התוכנית לבניית כפר נופש על רצועת החוף הייחודית תוך אפשרות לשינוי ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח ארדן: תיקון היסטורי ושמירה על המשאב הנדיר של חופי ישראל
▪  ▪  ▪

ממשלת ישראל אישרה (א', 11.7.10) את הצעתו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, וביקשה מן הוועדה המחוזית לדון מחדש בתוכנית לבניית מלון בחוף פלמחים.
מדובר ברצועת חוף טבעית וייחודית המשרתת כמיליון מתושבי אזור ראשון לציון, רחובות, יבנה, נס ציונה, גן רווה ועוד. אזור פלמחים הינו אחד המרחבים הפתוחים הבודדים שנותרו באזור המרכז, המשלב ערכי טבע, נוף, ומורשת בסמוך לחוף הים.
בשנת 2000 אושרה התוכנית לבניית כפר הנופש פלמחים. הפרויקט עתיד להבנות על שטח של 70 דונם, במרחק של 100 מטרים בלבד מהחוף ויכלול 350 חדרים, חנויות ועוד. היזמים קיבלו את הזכות לרכוש את הקרקע במחיר נמוך מאוד - 8 מיליון שקלים בלבד.
על-פי ההחלטה תונחה הוועדה המחוזית לבחון מחדש את התוכנית לחוף פלמחים תוך יכולת לשנות גם את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח. השר ארדן הנחה את רשות הטבע והגנים להגיש תוכנית לוועדה המחוזית לייעוד השטח כגן לאומי וחוף ציבורי פתוח.
שר המשפטים, יעקב נאמן, הבהיר לפרוטוקול שהמשרד להגנת הסביבה רשאי להגיש תוכנית חלופית שתיעד את החוף כשטח ציבורי פתוח בנוסף הבהיר השר נאמן שהוועדה המחוזית רשאית לקבל כל החלטה כולל שינוי יעוד השטח.
בדיון שב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבהיר בדיון את החשיבות שרואה בשמירה על החופים כשטח ציבורי פתוח לשימוש הציבור הרחב.
השר ארדן אמר בתגובה להחלטת הממשלה כי הממשלה קיבלה היום החלטה היסטורית המעדיפה את האינטרס הציבורי הרחב ומתקנת טעויות עבר שבאו על חשבון הציבור.
"חופי ישראל הן משאב במחסור ועלינו לעשות הכול כדי לשמור על גישה פתוחה ושוויונית אליהם לכלל הציבור", ציין.

אדם טבע ודין: ההחלטה - תמרור אזהרה לעתיד

בתגובה להחלטת הממשלה נמסר מארגון 'אדם טבע ודין' כי מדובר ביום חג לכל הציבור במדינת ישראל.
"מדובר בהחלטה חשובה של הממשלה, אשר הפנימה כי אין מחיר לאחת מרצועות החוף הנדירות והייחודיות בישראל. אין ספק כי לאור החלטת הממשלה, על הוועדה המחוזית לדחות על הסף כל תוכנית לבנייה על החוף", אמרה עו"ד קרן הלפרין מוסרי, ראש תחום קהילה וסביבה בארגון.
לדבריה, החלטת הממשלה שהתקבלה היום תשמש בעתיד תמרור אזהרה לנגד עיניהן של רשויות המדינה, שעה שהן שוקלות האם למכור שטחי ציבור יקרי ערך ליזמים פרטיים.
מן החברה להגנת הטבע, שהייתה שותפה למאבק לשמירת חוף פלמחים, נמסר כי מדובר בהחלטה אמיצה ונכונה.
"אנחנו מקווים כי הוועדה המחוזית, שתידרש לנושא מחדש, תחזיר את החוף לרשות הציבור ולא תתיר להקים בו מיזם נדל"ני. יש בישראל מעט מדי חופים פתוחים וטבעיים ועלינו להגן עליהם", נאמר בהודעת החברה.

ח"כ הורוביץ: יום של גאווה לארגוני הסביבה

ח"כ ניצן הורוביץ ברך על ההחלטה להשאיר את חוף פלמחים בידי הציבור ולא להפקירו בידי יזמי נדל"ן.
"מדובר בניצחון סביבתי חשוב" אמר, "ניצחון הציבור על כרישי הנדל"ן, השם את טובת הציבור לפני טובת בעלי האינטרסים הכלכליים. שוב הוכח שמאבק צודק, נחוש וממושך מביא תוצאות".
לדברי הורוביץ, זהו יום של גאווה לארגוני הסביבה. "חוף פלמחים היה עד כה משאב טבע לרווחת הציבור כולו, ומעתה הוא גם יישאר כך ללא עוררין", ציין.

תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר אהרונוביץ' ביקש מהמשטרה ומהפרקליטות לפתוח בחקירה יזומה על-מנת לאתר את האחראים לכרוז שקרא לסירוב פקודה בשל פעולותיהם של שוטרי מג"ב בני מיעוטים    "הביטויים הללו כנגד הדרוזים בלתי מתקבלים על הדעת ובאים להכפיש עדה הנחשבת כמופת בתרומה למדינה"
יפעת גדות
במסגרת ניסוי בעכברים: לאחר שלושה שבועות גידולים סרטניים התכווצו כמעט בחצי אצל עכברים שהיו נתונים ללחץ, וב-77% לאחר שישה שבועות
מתן אברמוביץ'
ארבעה חודשים בלבד מאז שניצח בגמר "האח הגדול", אלירז שדה ינחה תוכנית נוספת, שלישית במספר, בערוץ 24    הפעם ינהיג אלירז תוכנית אולפן לצעירים שתשודר מכפר המוזיקה של קוקה קולה
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע בפתח ישיבת הממשלה על יציאתו לפגישה עם מובארק לצורך התנעת המשא-ומתן עם הפלשתינים    "ביקשתי מאובמה לפעול בכל כוחו לשחרור שליט"
יפעת גדות
הטיפול החדשני נותן פתרון לחולי לב הסובלים מהפרעות קצב מסוג פרפור פרוזדורים, אשר אינם יכולים ליטול תרופות לדילול הדם, ומונע שבץ מוחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il