X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי מרכז גזר שלוש שנות מאסר על פנינה תורן ועמרי נעים שדרסו את הנער בן ה-12 והפקירו אותו תוך שהם מנסים לטשטש את אחריותם למעשה כל אחד מהם ישלם 15,000 שקלים למשפחתו של בלחסן כפיצוי עונשי יוסי בלחסן: המדינה פגעה בנו וברחה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי מרכז גזר (ב', 12.7.10) שלוש שנות מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על פנינה תורן ועמרי נעים שהורשעו בדריסת הילד בן ה-12 אמיר בלחסן ובהפקרתו פצוע.
התאונה אירעה לפני כשנה, ב-26 באוגוסט 2009. פנינה תורן נהגה במכוניתה ביהוד והתקרבה לצומת רחובות. באותה עת רכב אמיר בלחסן על קורקינט ממונע, חצה את הצומת ונכנס לתוך נתיב נסיעת הנאשמים.
תורן בחינה בבלחסן, אך לא הספיקה לבלום ופגעה בו עם הרכב, אשר עלה על הקורקינט בגלגל הקדמי-ימני. כתוצאה מן הפגיעה הוטח בלחסן לכביש, נפגע בראשו, שכב ללא תזוזה ומאז מצבו קשה והוא מחוסר הכרה.
כאשר הבחינה תורן כי בלחסן נפגע ושוכב על הכביש, צעקה "פגעתי בו" ו-"מה עשיתי" ותוך שהיא בוכה ונרגשת, המשיכה בנסיעה וביקשה מן הנאשם השני, עמרי נעים, להחליף אותה בנהיגה. הוא עשה כן ונהג ברכב למרות שאין לו רישיון נהיגה בשל מוגבלות כבדה בראייתו. בעת שהחליף את הנאשמת בנהיגה, היא סיפרה לו כי פגעה בילד. לאחר מכן נסעו השניים למכון שטיפת כלי רכב, שטפו את הרכב והמשיכו בנסיעה לראשון לציון.
השניים הודו במיוחס להם במסגרת הסדר טיעון והורשעו על-פי הודאתם בעבירות של הפקרה לאחר פגיעה, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רישיון.
סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, השופט זכריה כספי, קבע כי העבירה המרכזית והחמורה מבין כולן, שחטאו בה שני הנאשמים, היא עבירת ההפקרה אחרי פגיעה.
לדבריו, הצעת פרקליטיהם של הנאשמים להמיר את תקופת המאסר בעבודות שירות או אפילו מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח קצר או מתון, איננה עונש התואם את נסיבות ענייננו והיא תחטיא את תכלית הענישה ואת היסודות העומדים בבסיס הנורמה המשפטית והמוסרית של עבירת ההפקרה.
"היא תשגר, גם בנסיבות המקלות ומתוך לקיחה בחשבון את שיקולי הקולא האישיים של שני הנאשמים האלה, כפי שפירטתי אותם לעיל, מסר בלתי ראוי. בכל מקרה נחוצה ענישה של מאסר בפועל ממשי ורק הוא יהלום את הנסיבות כולן", ציין.
עוד אמר כי נתבקש על-ידי בני משפחת בלחסן, ועל-רקע התיאור המזעזע של מצבו של בנם אמיר ומצב המשפחה כולה, הכלואה יחד עמו בכלא פרטי משלהם, שלא להיעתר להצעת התביעה ולהחמיר עם הנאשמים ועד כדי חיובם בעונש המקסימאלי הנקוב בחוק בגין עבירת ההפקרה.
בסופו של הדיון המשפטי גזר השופט כספי על השניים, כאמור, שלוש שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, פסילת רישיון או פסילה מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 10 שנים מיום שיחרורם מן הכלא. כמו-כן חייב כל אחד מן המורשעים לשלם למשפחת בלחסן סכום של 15,000 שקלים פיצויים.
"אדגיש, כי המדובר בפיצוי עונשי, העומד, גם אם אין לנאשמים אחריות לקרות התאונה עצמה , והוא מבוסס על הערכה כללית, גם בלא הוכחת נזק לפרטיו, מה שבית משפט רשאי לעשות בנסיבות של הטלת פיצוי עונשי. קיומו של הליך אזרחי איננו מונע, כידוע, חיוב בפיצוי עונשי", הסביר בגזר הדין.
פנינה תורן ועמרי נעים אמורים להתייצב לרצות את מאסרם ב-11 באוגוסט. בינתיים הוצא צו איסור יציאה מן הארץ נגד שניהם ועליהם להפקיד את דרכוניהם בתוך 24 שעות במזכירות בית המשפט.
אור ירוק: לגיטימציה להשארת ילד מדמם על הכביש

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, אמר כי גזר הדין שניתן היום לאחראים לתאונת הפגע וברח של אמיר בלחסן מעיד על הקלות הבלתי נתפסת שאינה עולה על הדעת שבה נוהג בית המשפט כלפי הנאשמים בתאונת הפגע וברח.
"בשבועות האחרונות אנו עדים לכך שתאונות הפגע וברח אינן רעה חולפת, אלא מגפה המתפשטת בחברה הישראלית. בפסק הדין היום פוגע בית המשפט בכוח ההרתעה במלחמה בתאונות הדרכים, ולמעשה נותן לגיטימציה לנהגים שהשאירו ילד מדמם על הכביש וברחו", אמר.

יוסי בלחסן: המדינה פגעה בנו וברחה

בתגובה לגזר הדין אמר אביו של אמיר בלחסן, יוסי, כי הוא חש שלאחר שפגעו בבנו וברחו - כעת גם המדינה פגעה בו וברחה.
"הם נכנסו לשלוש שנות מאסר. אחרי ניכוי שליש לאחר שנתיים בלבד. אני כבר נמצא שנה בכלא הפרטי שלי ומטפל בבן שלי. אני מרגיש כמו גלעד שליט שנמצא בכלא", אמר.

תאריך:  12/07/2010   |   עודכן:  12/07/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 זכריה כספי
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
3 שנות מאסר בלבד לדורסיו של אמיר בלחסן
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
קשה שלא להגיב
מישקוב  |  12/07/10 11:56
2
עצוב מאוד
מושון  |  12/07/10 12:40
3
אל תדאגו..דורס חשין יקבל יותר
לשעבר  |  12/07/10 12:42
 
- הבריונות המשפטית נמשכת
זהבה המתוקה  |  12/07/10 13:41
4
אמיר בלחסן
גורג גרוס  |  12/07/10 13:39
5
לפרק את הפרקליטות ולבנות מחדש
אלישמע  |  12/07/10 20:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אנשים צעירים נמצאו בסבירות גבוהה פי שניים לאבחון מחלת קרוהן אם התגוררו באזור עם רמות גבוהות יחסית של דו תחמוצת החנקן
מערכת אתר ערוץ הספורט
האמריקאי, המדורג 39 אחרי סדרת נפילות: נכשלתי אבל הראש למעלה
איציק וולף
שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר מותחת ביקורת על פסיקת בג"צ שביטלה את הבטחת ההכנסה לאברכים    "גם הסתירה בין חוק התקציב לחוק הבטחת ההכנסה לא יכולה להיות נימוק מכריע לביטול הקיצבה"
יפעת גדות
חוקרים: בדיקות סריקה לכל הילדים יזהו ילדים הנמצאים בסיכון משמעותי למחלת לב בגיל מוקדם    הטיפול בצעירים בתרופות להורדת הכולסטרול יקטין את הסיכון שיפתחו בעיות לב בגיל העמידה
איציק וולף
אלוף (במיל.) גיורא איילנד יציג בפני המטה הכללי ובפני שר הביטחון את דוח הוועדה לבחינת פעולות צה"ל בהשתלטות על המשט לעזה    למרות ביקורת חריפה על פעולות אישים ספציפיים במטה הכללי ובחיל הים לא כולל הדוח מסקנות אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il