X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז תמורה, יחד עם ארגונים פמיניסטיים נוספים, מאיימים בתביעה נזיקית נגד שר הפנים והרבנות הראשית, במידה שהנוהג לא ייפסק, כיוון שלטענתם הוא מנוגד לחוק "מאז שנחקק חוק השמות כבר תוקנו אינספור נהלים בעניין שמטרתם לחדד ולהבהיר את הוראות החוק, אך ללא הועיל"
▪  ▪  ▪

מרכז תמורה, יחד עם ארגונים פמיניסטיים נוספים, מאיימים (יום ג', 13.7.10) בתביעה נזיקית נגד הרבנות הראשית ושר הפנים אלי ישי, במידה שלא ייפסק הנוהג הפסול והמנוגד לחוק לטענתם, של שינוי אוטומטי של שם המשפחה של נשים אחרי שנישאו.
במכתב ששלח לאחרונה מרכז תמורה אל שר הפנים אלי ישי, ואל הרבנות הראשית - ובכלל זה לציפורה חסיד, מרכזת רישום נישואין וגירושין ברבנות הראשית, ולעודד וינר, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל - נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותם הבעייתית של שני הגופים בכל הנוגע לשינוי שמות משפחה של נשים שנישאו ברבנות.
במכתב נטען כי ההתנהלות הקיימת כרגע, דהיינו שינוי אוטומטי של שמות משפחה של נשים שנישאו ברבנות, בלי לבקש את אישורן לכך, היא התנהלות המנוגדת לחוק, הפוגעת בזכותן של נשים לכבוד, לאוטונומיה ולשוויון. בנוסף לכך נטען כי "התנהלותם זו של הרבנות ומשרד הפנים מסבה לנשים הנישאות נזק כספי רב, וכופה עליהן מסלול ייסורים ביורוקרטי, כיוון שהאישה מוצאת עצמה במצב אבסורדי שבו השם שלה ותעודת הזהות שהיא נושאת, אינם 'מקובלים' עוד על מוסדות המדינה ועל ספקי השירותים השונים".
במכתב שנשלח הזכירו מרכז תמורה והארגונים הפמיניסטיים לשר הפנים ולאנשי הרבנות הראשית, כי על-פי חוק השמות, אסור לשנות את שם משפחתן של נשים הנישאות במוסד הרבנות, אלא רק לאחר שהן נשאלות מפורשות אם הן אכן מעוניינות לשנות את שם משפחתן ונותנות את הסכמתן המפורשת לכך. החוק גם קובע כי נשים יכולות ורשאיות להמשיך להחזיק בשם נעוריהן אם הן חפצות בכך. לכן, כל התנהלות המנוגדת לכך, מהווה הפרה של החוק.
"הנה מתברר כי גם היום, למעלה מעשור אחרי התיקון לחוק השמות, ולמרות התיקון לחוק, הרבנות ומשרד הפנים גם יחד אינם פועלים בהתאם להוראות החוק", נכתב עוד. "אמנם מאז שנחקק התיקון כבר תוקנו אינספור נהלים בעניין שמטרתם לחדד ולהבהיר את הוראות החוק, אך ללא הועיל. על-פי פניות רבות אשר הגיעו למרכז, עולה כי גם כיום, למעלה מעשור לאחר שתוקן חוק השמות בנדון - הנוהל הרווח ברבנות הראשית ובהתאמה גם במשרד הפנים, הינו לשנות באופן אוטומטי את שם משפחתן של נשים הנישאות ברבנות, לשם המשפחה של בן זוגן, וזאת מבלי לקבל את הסכמתן לכך ומבלי לשאול אותן לרצונן".

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להפסיק השינוי האוטומטי של שמות נשים נשואות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"עולם ישן עד היסוד נחריבה"=מדה
קורןנאוה טבריה  |  14/07/10 07:17
2
אני שיכת לעצמי בלי להתחתן ל"ת
רווקה + ילדים  |  14/07/10 12:17
3
עלובי נפש. דת מצחינה מפיגור.
גועל נפש  |  6/09/11 00:05
4
עלובי נפש. דת מצחינה מפיגור.
גועל נפש  |  6/09/11 01:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מיקרוסופט מפסיקה החל מהשבוע לשחרר עידכוני אבטחה למערכת ההפעלה XP עם חבילת השירות SP2    מה המשמעות? מה יכולים לעשות מי שבמחשביהם מותקנת מערכת XP עם SP2? הנה התשובות
יפעת גדות
שר התיירות מתנגד לביטול החוק המורה על הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים    חייה של תיירת מארה"ב שהתמוטטה במהלך חתונת קרוביה בשבוע שעבר ניצלו הודות לטיפול מהיר שקיבלה באמצעות דפיברילטור שהוצב באולם האירועים    מנכ"ל מד"א: המקרה מחזק את עמדת מד"א שיש להציב מכשיר החייאה בכל מקום הומה-אדם
עכבר העיר אונליין
מגישת "חדשות 2" יונית לוי קיבלה אמש הצעת נישואין רשמית ממנחה הטלוויזיה, עידו רוזנבלום, שצמוד אליה כבר שנתיים    כמובן שהיא אמרה כן
זיו יצחקי
אפילו השורדים עצמם פיהקו כשדן ואיתי חזרו למשחק הישר מאי המתים    אולי חוץ מעידן קפון, ו"התוכנית הסודית" שלו    וגם - זיו יצחקי נפרד סופית מדר הכה-נאיבי
מחלקה ראשונה
כך קובע סקר מכון סמית שנערך לקראת כינוס השדולה הפלורליסטית בכנסת בנושא רחבת הכותל    מנכ"ל חדו"ש: "הציבור מאס בטרור הצניעות בכותל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il