X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי משתתפים במחקר שדיווחו על הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין E מהמזון היו בסבירות נמוכה ב-25% לפתח דמנציה, כולל מחלת אלצהיימר
▪  ▪  ▪
15 מ"ג ביום [צילום: AP]
תוספות ויטמין E עלולות להזיק ללב
יפעת גדות
מחקר חדש של אוניברסיטת ת"א מראה כי למרות שתוספות ויטמין E יכולות להועיל לאנשים מסוימים, הן עלולות לגרום נזק לאחרים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ויטמין E - להורדת הסיכון לאקזמה

   יפעת גדות
ויטמין E - למניעת קרישי דם

אנשים מבוגרים הנהנים מכמות גדולה של ויטמין E בתזונה נמצאים בסיכון נמוך במידה מסוימת לפתח דמנציה בהשוואה לאלו שצורכים כמות נמוכה מהחומר המזין, כך עולה ממחקר חדש.
חוקרים גילו כי בקרב 5,400 בוגרים הולנדים בגיל 55 ויותר, המשתתפים שדיווחו על הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין E מהמזון היו בסבירות נמוכה ב-25% לפתח דמנציה, כולל מחלת אלצהיימר, לאורך העשור שלאחר מכן, בהשוואה לאלו שדיווחו על הצריכה הנמוכה ביותר.
ממצאי המחקר, שפורסמו ב-Archives of Neurology, אינם מוכיחים כי הוויטמין E עצמו הוא שמגן על המוח המזדקן. מחקרים שנעשו עד כה הניבו תוצאות סותרות לגבי השאלה אם ויטמין E ונוגדי חמצון אחרים משפיעים על הסיכון של אנשים לדמנציה. המחקר החדש, לעומת אותם מחקרים, עקב אחר המשתתפים לאורך תקופה ממושכת יותר, והוא תומך בממצאים ממספר מחקרים שהראו כי ויטמין E, במיוחד תזונתי, עשוי להיות קשור לסיכון נמוך יותר לדמנציה.
החוקרים ניסו לבדוק אם חומרי נוגדי חמצון כמו ויטמין E ,C וביתא-קרוטן יכולים לעזור לעצור את התפתחות הדמנציה משום שבתיאוריה, פעולות אלו משבשות את תהליך התנוונות תאי המוח.
חומרים נוגדי חמצון מנטרלים צורות לא יציבות של חמצן, הנקראות נגזרות חמצן פעילות ויכולות להזיק לתאים בכל הגוף. נגזרות חמצן פעילות נוצרות באופן טבעי בגוף, כתוצרי לוואי של חילוף חומרים; בגלל שהמוח הוא אזור של פעילות מטבולית גבוהה, הסברה היא שהוא רגיש במיוחד להצטברות נזק חמצוני לאורך החיים.
אך כאמור, מחקרים שנעשו עד כה הניבו תוצאות סותרות לגבי השאלה אם אנשים מבוגרים עם צריכה תזונתית גבוהה של נוגדי חמצון שונים נמצאים בסיכון נמוך לדמנציה, וניסויים קליניים שבדקו את ההשפעות של תוספת נוגדי החמצון לא גילו ראיות לכך שהם מורידים את הסיכון לאלצהיימר.

קשר לא ברור
לא ניתן לשלול את האפשרות שגורמים אחרים אחראים לקשר לא ברור גם מדוע ויטמין E, אך לא ויטמין C או ביתא-קרוטן, נמצא קשור לסיכון נמוך יותר לדמנציה
▪  ▪  ▪

לצורך המחקר החדש, החוקרים, מהמרכז הרפואי ארסמוס שברוטרדאם, השתמשו בנתונים של 5,395 אנשים בגילאים 55 ויותר שלא סבלו מדמנציה בתחילת המחקר. בשלב זה, הם עברו ראיונות לגבי הרגלי התזונה שלהם, נתונים בהם השתמשו החוקרים כדי להעריך את צריכת ויטמיני C ,E וביתא-קרוטן.
לאורך העשור שלאחר מכן 465 משתתפים אובחנו עם דמנציה, כולל 365 עם אלצהיימר. בקרב הגברים והנשים עם הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין E מהמזון, 120 פיתחו דמנציה. מבין אלו עם הצריכה הנמוכה ביותר, 164 אובחנו עם דמנציה.
כשצוות החוקרים בחן גם גורמים אחרים - כולל גיל המשתתפים, השכלה, משקל והרגלי עישון ושתייה - רמות גבוהות של צריכת ויטמין E נמצאו קשורות לירידה של 0.25% בסיכון לדמנציה. אותם משתתפים עם הצריכה הגבוהה ביותר של הוויטמין צרכו בדרך-כלל 18.5 מיליגרם (מ"ג) ליום, מעט מעל הצריכה היומית המומלצת של 15 מ"ג.
החוקרים ציינו כי אינם יכולים להוציא מכלל אפשרות שגורמים אחרים ולא ויטמין E הם שאחראים לקשר. כמו-כן לא ברור מדוע ויטמין E, אך לא ויטמין C או ביתא-קרוטן, נמצאו קשורים לסיכון נמוך יותר לדמנציה.
יחד עם זאת, הממצאים עומדים בשורה אחת עם מחקר קודם שנעשה בקרב משתתפים מארצות הברית שגילה כי צריכה גבוהה של ויטמין E, אך לא של ויטמין C או של ביתא-קרוטן, נמצאה קשור לסיכון נמוך יותר לאלצהיימר לאורך שנתיים.
צוות החוקרים מאמין כי מחקרים צריכים להמשיך ולבחון את הקשר בין צריכת חומרים נוגדי חמצון לדמנציה - כולל אם צריכת חומרים נוגדי חמצון בנקודות שונות בחיים יכולה להיות בעלת השפעות שונות על הסיכון לדמנציה.
מקורות תזונתיים לוויטמין E כוללים נבטי חיטה, שקדים ואגוזי לוז, שמני ירקות כמו שמן חמניות ושמן חריע, וירקות ירוקים מסוימים, כמו תרד וברוקולי. במחקר הנוכחי, המקור העיקרי של ויטמין E כלל שמני ירקות, מרגרינה וחמאה.
החוקרים ציינו כי לא סביר להניח שאנשים עלולים לצרוך כמות רבה מדי של ויטמין E מהמזון. יחד עם זאת, מינונים גבוהים של ויטמין E מתוספות מזון נושאים עימם סכנה לדימום. מומחים מייעצים שלא לצרוך יותר מ-1,000 מ"ג של ויטמין E ביום.

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריכה גבוהה של ויטמין E - סיכון נמוך לאלצהיימר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
שליט קובה לשעבר טוען כי אם ארה"ב תתקוף באירן, זה ידרדר את כל המזרח התיכון למלחמה גרעינית, שאליה יצטרפו גם הודו ופקיסטן    "השליטה של ישראל על ארה"ב היא עצומה"
יפעת גדות
בעת העתיקה נאסר על נשים לקחת חלק במשחקים האולימפיים    העונש - הוצאה להורג
עופר וולפסון
מרכז תמורה, יחד עם ארגונים פמיניסטיים נוספים, מאיימים בתביעה נזיקית נגד שר הפנים והרבנות הראשית, במידה שהנוהג לא ייפסק, כיוון שלטענתם הוא מנוגד לחוק    "מאז שנחקק חוק השמות כבר תוקנו אינספור נהלים בעניין שמטרתם לחדד ולהבהיר את הוראות החוק, אך ללא הועיל"
מערכת PCאון
מיקרוסופט מפסיקה החל מהשבוע לשחרר עידכוני אבטחה למערכת ההפעלה XP עם חבילת השירות SP2    מה המשמעות? מה יכולים לעשות מי שבמחשביהם מותקנת מערכת XP עם SP2? הנה התשובות
יפעת גדות
שר התיירות מתנגד לביטול החוק המורה על הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים    חייה של תיירת מארה"ב שהתמוטטה במהלך חתונת קרוביה בשבוע שעבר ניצלו הודות לטיפול מהיר שקיבלה באמצעות דפיברילטור שהוצב באולם האירועים    מנכ"ל מד"א: המקרה מחזק את עמדת מד"א שיש להציב מכשיר החייאה בכל מקום הומה-אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il