X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנוסף נגזר עליו קנס של מיליון שקלים העונש היה נמוך מעט מהצפוי אפל הורשע באפריל במספר מקרי נתינת שוחד לבכירים בעיריות ובמועצות מקומיות, שנועדו לקדם את ענייניו העסקיים
▪  ▪  ▪
42 חודשי מאסר וקנס לאפל [צילום: בוצ´צ´ו]

שופטי בית משפט השלום בתל אביב מרכדי פלד, דניאל בארי וגיליה רביד גזרו (יום ג', 13.7.10) שלוש וחצי שנות מאסר על דודי אפל, שהורשע במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר בני רגב, לראש מועצת גבעת שמואל לשעבר זמיר בן ארי ולבכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, עודד טל. בנוסף, נגזר על אפל תשלום קנס של מיליון שקלים, אותו יוכל להמיר ב-20 חודשי מאסר תמורתו. על חברת מגדל הזוהר השייכת לאפל הוטל קנס של חצי מיליון שקלים. יש לציין, כי מדובר בעונש קל מזה שלו ציפו במערכת המשפטית, לאחר שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על אפל מאסר בפועל של 6 שנים.
כמו-כן, נגזר דינו של בני רגב, והוא נשלח לשנה וחצי מאסר בגין נטילת שוחד, לאחר שנקבע שיש במעשיו קלון. סנגורו של אפל הודיע כי יערער על גזר-הדין לבית המשפט המחוזי. יתר הנאשמים ביקשו לעכב את ביצוע העונש כדי לערער על עצם הרשעתם.
ב-15 לאפריל הורשע אפל בשלושה אישומים שונים של שוחד, שמטרתם הייתה קידום פרויקטים בהם היה מעורב כקבלן, באמצעות חברתו "מגדל הזוהר לבניין". כתב האישום נגדו הוגש בספטמבר 2003, בו נטען כי לשם קידום עניינו העסקיים וענייני החברות שבשליטתו היה לאפל אינטרס בתמיכתם של עובדי ציבור בכירים כגון זמיר בן ארי ועודד טל. לצורך השגת תמיכתם, הוא נקט באמצעים שונים שכללו הענקת טובות הנאה כדי להבטיח את המשך בחירתם, לרבות נטיעת ציפיות אצלם כי קשריו בקרב גורמי שלטון יעמדו לרשותם לקידום ענייניהם.
מטרת השוחד הייתה לקדם את האינטרסים של חברת "מגדל הזוהר" בשכונת גני אביב, שכונת ענק בלוד שהוקמה בשנות ה-90', בה הייתה אחראית החברה על שיווקן של הדירות.
לצורכי העברת כספי השוחד בהקשרם של חלק מהאישומים, נכתב בפסק-הדין כי נבנתה מערכת שלמה ומסועפת, שנועדה להסוות את העברת כספי השוחד. לשם כך הוקמה חברת קש, ונעשה שימוש באנשי קש, וזאת בסמוך למערכת הבחירות שנערכו לעיריות ולמועצות המקומיות, בשנת 1998, והכל תחת הנחייתו של בני תבין, שפעל מטעמו של אפל. לצורך כך גם נעשה שימוש בחשבוניות מס פיקטיביות ובדרך זו הועבר סכום של כ-1.4 מיליון שקלים למערכות הבחירות הללו, באמצעות אפל דרך "מגדל הזוהר", כשהכספים היו בגדר מתן שוחד, כאמור לעיל, ושבחלקם הארי הועברו למימון מערכת הבחירות בלוד, בסכום של 1.3 מיליון שקלים.
כמו-כן, אפל הורשע במתן שוחד של כ-95,000 שקלים לזמיר בן ארי, שהתמודד על כהונה נוספת לתפקיד ראש מועצת גבעת שמואל, כדי לזכות בתמיכתו בקידום שני פרויקטים של "מגדל הזוהר" במועצה.
את פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ייצגו במשפט עוה"ד ליאת בן ארי-שווקי ויהונתן תדמור ואת פרקליטות מחוז מרכז ייצגו עוה"ד ענת גולדנצוויג-סבידור, רינה מיוחס ואביבה חפץ-נוימן. את דודי אפל ייצגו עו"ד יהושע חורש ממשרד עוה"ד ש.הורוביץ ושות', ועו"ד משה ישראל. את "מגדל הזוהר" ייצג עו"ד דרור חוטר ישי ואח'. את בני תבין ייצגו עוה"ד ירון ברזילי ושחר מנדלמן ואת בני רגב ייצגה עו"ד פנינת ינאי.

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  05/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דודי אפל נשלח ל-3.5 שנות מאסר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיטפל בשרון הוא לבטח יעיר אותו ל"ת
יש מיש  |  13/07/10 14:44
2
עוד בוגר מרכז הליכוד=מדינה ל"ת
בלי תקוה ועתיד.  |  15/07/10 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
אחד מהבעלים של הספינה הלובית טוען כי הספינה לא תיכנע ללחץ הישראלי ותפליג לאשדוד, ובמקרה שכזה היא תעדיף להפליג ישירות לאל עריש ומשם להעביר את הציוד דרך הקרקע    "הספינה תגיע לעזה ביום רביעי"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי משתתפים במחקר שדיווחו על הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין E מהמזון היו בסבירות נמוכה ב-25% לפתח דמנציה, כולל מחלת אלצהיימר
תלם יהב
שליט קובה לשעבר טוען כי אם ארה"ב תתקוף באירן, זה ידרדר את כל המזרח התיכון למלחמה גרעינית, שאליה יצטרפו גם הודו ופקיסטן    "השליטה של ישראל על ארה"ב היא עצומה"
יפעת גדות
בעת העתיקה נאסר על נשים לקחת חלק במשחקים האולימפיים    העונש - הוצאה להורג
עופר וולפסון
מרכז תמורה, יחד עם ארגונים פמיניסטיים נוספים, מאיימים בתביעה נזיקית נגד שר הפנים והרבנות הראשית, במידה שהנוהג לא ייפסק, כיוון שלטענתם הוא מנוגד לחוק    "מאז שנחקק חוק השמות כבר תוקנו אינספור נהלים בעניין שמטרתם לחדד ולהבהיר את הוראות החוק, אך ללא הועיל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il