X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
אושרו צעדים להגדלת היצע הדירות

הגדלת ההיצע תוזיל הדירות

בוטלה ההחלטה לבלימת תכנון קרקע למגורים באזורי הביקוש פיתוח מואץ של קרקע למגורים לאורך צירי התחבורה בגליל ובנגב במטרה לעודד מעבר תושבים לאזורים הללו נתניהו: ההחלטות - בשורה לזוגות הצעירים ולאלו הרוצים לשפר את רמת חייהם
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל אישרה (ג', 13.7.10) שורה של צעדים אופרטיביים, שאמורים להביא להגדלה משמעותית במספר יחידות הדיור שישווקו לציבור.
ההחלטה התקבלה בדגש על דירות לזוגות צעירים במטרה להקל על אוכלוסיה זו לרכוש דירה.
בין היתר החליטה הוועדה לבטל את ההחלטה שהתקבלה לפני כשנתיים ושבלמה את תכנון הקרקע למגורים באזורי הביקוש. הסתבר כי החלטה זו לא הוכיחה את עצמה והייתה בין הגורמים להאצת עליית מחירי הדיור באזורי ביקוש. עליית מחירים זו הקשתה על רבים ובעיקר מעוטי הכנסה לקנות ולשכור דירה באזורים הללו.
הוועדה החליטה גם לקדם פיתוח מואץ של קרקע למגורים לאורך צירי התחבורה בגליל ובנגב. זאת במטרה לעודד תושבים לעבור לאזורים אלו, אשר בעזרת תשתיות התחבורה העתידיות יוכלו להגיע במהירות למרכז. הוחלט להגדיל את התכנון והשיווק של יחידות של צמודי קרקע, במטרה למשוך לאזורים הללו אוכלוסיה איכותית ולספק איכות חיים גבוהה לתושבים.
בעקבות המחסור בהיצע בדירות קטנות, המקשה על זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה, החליטה הוועדה שבתוכניות החדשות שמוגשות לוועדות המחוזיות, ובתוכניות המוגשות על-ידי מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, יכללו 20% דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, בתמהיל שיקבע. כמו-כן, החליטה הוועדה לאפשר לוועדות המחוזיות להגדיל את מספר הדירות המיועדות לזוגות צעירים, בתוכניות תקפות, גם אם תוכניות המתאר המקוריות לא קבעו זו.
בפני הוועדה הוצגו מספר רב של פרויקטים שבשל חסמים שונים אינם מקודמים ומשווקים לבנייה. על-מנת להוציא פרויקטים אלו מן הכוח אל הפועל, החליטה ועדת השרים כי תוקם ועדה מיוחדת להסרת חסמים בראשות ראש הממשלה שתפעל נקודתית לאיתור חסמים ושחרורם, הן בתחום התכנון והן בתחום המשאבים הכספיים.
על-פי בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליטה הוועדה כי לצד ועדת השרים, תפעל ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שתפקידה יהיה לאתר את החסמים, לפעול לפתרונם, ובמידת הצורך להביא את החלטותיה לאישור ועדת השרים.
ראש הממשלה ציין בדיון כי ההחלטות הן בשורה לזוגות הצעירים ולאלו הרוצים לשפר את רמת חייהם.
"בשל עליית מחירי הדיור בישראל, ישנן היום אוכלוסיות רבות שידן אינה משגת לרכוש דירה. מטרת ההחלטות שהתקבלו היום היא להגדיל את היצע הדיור ולהרחיב את מאגר הדירות הזמינות והמתאימות לזוגות הצעירים. ההחלטה שמה דגש מיוחד על תכנון בגליל ובנגב, לאורך צירי התחבורה הנפרשים שם, במטרה ליצור דיור איכותי, שימשוך אוכלוסיה איכותית לאזורים הללו", אמר.
שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הוסיף כי יש בכוחן של ההחלטות שהתקבלו לשנות באופן מהותי את הגדלת היצע הדירות באזורי הביקוש.
"ההחלטות בעניין הגדלת היצע הדירות הקטנות לזוגות צעירים, מחזקות את מדיניות הגדלת השיווקים של קרקעות לדיור על-ידי מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, כפי שהייתה בשנה האחרונה. הגדלת ההיצע מהווה את הגורם המרכזי לאורך זמן שיכול להוזיל את מחירי הדירות עבור הזוגות הצעירים", אמר.

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל קרן קדאפי הבינלאומית מכחיש את הדיווחים על שינוי נתיב השייט לכיוון מצרים    "איננו מתכוונים לעזוב את האזור"
אלעזר לוין
חברת הדיור פרזות, בשליטת הממשלה, מבקשת מבג"צ להוציא צו מניעה, שיאסור על הממשלה לדון בפירוק החברה    טוענת: הדיון מנוגד לחוק, למציאות ולהחלטות הממשלה עצמה, והנושא נמצא בפני בית המשפט העליון
אלעזר לוין
תבנה 800 עד 900 דירות במקום קבוצת רסידו שנקלעה לקשיים
מערכת אתר ערוץ הספורט
בחגיגות של ספרד קשר ארסנל כבר הולבש במדי האלופה. חברו התלהב
איציק וולף
34 חברי כנסת הצביעו בעד שלילת הזכויות ו-16 התנגדו    היו"ר ריבלין והשר בגין לא השתתפו בהצבעה למרות שהיו באולם    ח"כ זועבי: הכנסת פעלה מתוך יצר של נקמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il