X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים ששיכנעו משתתפים במחקר להאמין שגודל המנות שיקבלו גדול יותר ממה שהיה למעשה בפועל, גרמו לכך שהמשתתפים היו שבעים לאורך משכי זמן ארוכים יותר, ללא קשר לכמות הממשית של המזון שצרכו
▪  ▪  ▪
מה אכלנו? [צילום: AP]
   יפעת גדות
בדיקה גנטית לבחירת הדיאטה המתאימה

הדיאטה הטובה ביותר - ירידה מהירה במשקל
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: נשים שהשילו ממשקלן בקצב מהיר יותר הצליחו להוריד קילוגרמים רבים יותר ושמרו על המשקל החדש לאורך זמן ממושך יותר, בהשוואה לנשים שירדו במשקל בקצב איטי יותר
לרשימה המלאה

אם הראש שלכם מאמין שהכפלתם את גודל המנה שהזמנתם, הבטן תשתכנע גם כן. מחקר חדש מציע כי המפתח לירידה מוצלחת במשקל תלוי פשוט בתחושות שלנו לגבי האוכל עוד לפני שאנו אוכלים אותו.
חוקרים מאוניברסיטת בריסטול שבבריטניה נתנו למשתתפים במחקר כמויות שונות של מזון. כשהם גרמו להם להאמין שגודל המנות שיקבלו גדול יותר ממה שהיה למעשה בפועל, המשתתפים היו שבעים לאורך משכי זמן ארוכים יותר, ללא קשר לכמות הממשית של המזון שצרכו.
הזיכרון ממידת השובע שהעניקו הארוחות הוא שקבע גם למשך כמה זמן ארוחות אלו יעכבו את הרעב. תוצאות המחקר מראות שהציפיות לפני האכילה והזיכרון שלאחר האכילה משחקים תפקיד חשוב ביותר בשליטה על התיאבון והשובע.
במסגרת הניסוי הראשון, החוקרים הראו למשתתפים מרכיבים של מילקשייק פירות. למחציתם הראו מנה קטנה של פירות ולמחציתם מנה גדולה. לאחר מכן הם התבקשו להאריך את תחושת השובע מהמילקשייק ולדרג אותה לפני ושלוש שעות אחרי ששתו אותו. המשתתפים שצפו במנה הגדולה של הפירות דיווחו על תחושת שובע גדולה גדולה יותר באופן משמעותי, למרות שכל המשתתפים צרכו את אותה כמות קטנה של פירות.
במסגרת הניסוי השני, החוקרים הערימו על המשתתפים לגבי הכמות ה"ממשית" והכמות ה"נראית לעין" של מרק שקיבלו. בעזרת קערת מרק שהייתה מחוברת למשאבה נסתרת מתחת לקערה, בזמן שהמשתתפים אכלו, כמות המרק שבקערה גדלה או קטנה מבלי שהבחינו בכך. שלוש שעות לאחר הארוחה, הייתה זו כמות המרק שזכרו ולא הכמות אותה צרכו שניבאה את דירוג הרעב והשובע שלאחר הארוחה.
החוקרים משוכנעים כי לממצאים השלכות גם לגבי שימוש בתוויות יעילות יותר על אריזות המזון.
משך הזמן שמזון יכול להקל על תחושת הרעב לא נקבע רק בהתאם לגודלו הפיזי, לתכולת האנרגיה שלו וכדומה, כתבו החוקרים. במקום זאת, הוא מושפע מחוויות קודמות עם מזון, המשפיעות על האמונות והחוויות שלנו לגבי תחושת השובע. לאלו יש השפעה מיידית על גודל המנות שאנו בוחרים ועל תחושת הרעב שאנו חווים אחרי האכילה.
תוויות על מזונות "קלים" ו"דיאטתיים" עלולות לגרום לנו לחשוב שמזונות אלו לא ישביעו אותנו, מה שכפי הנראה יגרום לאכילה רבה יותר לאחר מכן. אחת הדרכים לפעול נגד השפעה זו ועדיין ליהנות מתחושת השובע, היא להדגיש את התכונות המשביעות של המזון בעזרת תוויות כמו "משביע", או "מקל על הרעב".

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בוטלה ההחלטה לבלימת תכנון קרקע למגורים באזורי הביקוש    פיתוח מואץ של קרקע למגורים לאורך צירי התחבורה בגליל ובנגב במטרה לעודד מעבר תושבים לאזורים הללו    נתניהו: ההחלטות - בשורה לזוגות הצעירים ולאלו הרוצים לשפר את רמת חייהם
איציק וולף
מנכ"ל קרן קדאפי הבינלאומית מכחיש את הדיווחים על שינוי נתיב השייט לכיוון מצרים    "איננו מתכוונים לעזוב את האזור"
אלעזר לוין
חברת הדיור פרזות, בשליטת הממשלה, מבקשת מבג"צ להוציא צו מניעה, שיאסור על הממשלה לדון בפירוק החברה    טוענת: הדיון מנוגד לחוק, למציאות ולהחלטות הממשלה עצמה, והנושא נמצא בפני בית המשפט העליון
אלעזר לוין
תבנה 800 עד 900 דירות במקום קבוצת רסידו שנקלעה לקשיים
מערכת אתר ערוץ הספורט
בחגיגות של ספרד קשר ארסנל כבר הולבש במדי האלופה. חברו התלהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il