X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק משותף של מספר מדינות החברות באיחוד האירופי יאפשר לזוגות בינלאומיים להתגרש בקלות רבה יותר במקום להתווכח ביניהם על הסמכות השיפוטית
▪  ▪  ▪
מי קובע? [צילום: AP]

14 מבין 27 המדינות החברות באיחוד האירופי יאמצו מספר חוקים הנוגעים לגירושים בינלאומיים, לאחר שהממשלות הסכימו לניסיון הראשון של "שיתוף פעולה מוגבר".
האיחוד האירופי נאבק מזה שנים בשאלה איזו מערכת משפטית תיושם כשזוג בינלאומי מתגרש, במיוחד כשהזוג מתגורר במדינה שלישית. שבדיה עצרה עד כה כל עסקה, מחשש כי תגביל את חוקי הגירושים הליברליים שלה.
הרעיון של שיתוף פעולה מוגבר הוא לאפשר לקבוצות של מדינות חברות - 9 הוא המספר המינימלי - להתקדם לקראת תיאום גדול יותר במצבים בהם האיחוד האירופי כגוף אינו מסכים להם.
"ההצבעה היום היא היסטורית. אני מאוד גאה שהמועצה (של מדינות האיחוד האירופי) הייתה אמיצה מספיק כדי לקבל את ההחלטה להשתמש בכלי חקיקתי זה בפעם הראשונה", אמרה חברת ועדת האו"ם לענייני משפט וצדק, ויויאן רדינג.
אמנת ליסבון החדשה של האו"ם מציעה למעשה מוצא למקרים של מבוי סתום, ומאפשרת למדינות ליצור מעין "מיני-איחוד" בתוך הגוש כדי להסכים לגבי חוקים הנוגעים לשאלות מפתח. הכלים לשיתוף הפעולה בנושא גירושים בינלאומיים כבר אושרו על-ידי שרי המשפטים של האיחוד האירופי אך זקוקים עדיין ל"אור ירוק" רשמי, לאחר ההסכמה שניתנה בחודש שעבר על-ידי הפרלמנט האירופי.
ההחלטה התקבלה במהלך כינוס של שרי החקלאות של האיחוד האירופי שהתקיים בבריסל.
14 המדינות שיאמצו את החוק הן אוסטריה, בלגיה, בולגריה, צרפת, גרמניה, הונגריה, איטליה, לטביה, לוקסמבורג, מאלטה, פורטוגל, רומניה, סלובניה וספרד.
לפני שהחוקים החדשים יוכלו להיכנס לתוקפם, רדינג הדגישה כי המדינות המשתתפות יצטרכו להסכים בינן לבין עצמן לגבי פרטים נוספים, על בסיס ההצעות שהוגשו בחודש מרס.
על-פי נתונים של האיחוד האירופי, היו יותר ממיליון מקרי גירושים בגוש בשנת 2007, ביניהם 140,000 גירושים בינלאומיים. אך מקרים עוכבו לעיתים קרובות לאחר שבני הזוג והשופטים התווכחו תחת חוקי איזו מדינה ייקבע תהליך הגירושים: של הבעל, של האישה, של המדינה בה נערכו הנישואים, או של המדינה בה הם מתגוררים.
החוקים החדשים יספקו קווים מנחים ברורים יותר בנושא, ויאפשרו לזוגות בינלאומיים להסכים לגבי הסמכות השיפוטית המתאימה להם או להשאיר לשופט לעשות עבורם את העבודה.

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקי גירושים בינלאומיים נכנסו לתוקפם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק בישראל שוררים תנאים של
ימי הביניים  |  14/07/10 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
אנשי הצוות אומרים כי לא ידוע כמה זמן ייקח להם לבצע את התיקונים שצריך, לאחר שמעט לאחר חצות דיווחו על תקלה במנוע    מסתמן: הספינה אכן תשנה את מסלולה ותפליג למצרים
תלם יהב
משה מנורה הטיס את ארבעת נכדיו שבאו לביקור מישראל לטיסה בשמי מישיגן, כאשר איבד שליטה על המטוס והתרסק    שלוש הבנות נהרגו, כאשר אחד הנכדים נפצע קשה לאחר שנפלט מהמטוס
יפעת גדות
חוקרים השוו גלולות-דמי וגלולות-מזויפות עם גלולות פופולריות להורדה במשקל, וגילו כי אפילו מרכיב אחד לא היה יעיל יותר מגלולות פלצבו
איציק וולף
לאחר הכרעת הדין במשפט המינויים הפוליטיים נערכים הצדדים לסיבוב הבא של המאבק    הנגבי ומקורביו טוענים שאין להשית עליו קלון משום שעדות השקר היא רק 'ספיח' של העבירות מהן זוכה    בפרקליטות טוענים ששקר-הוא שקר-הוא שקר ושיש להציב רף מוסרי לנוכח עבירה של שר בישראל    ובסופו של דבר הכל מתנקז לפוליטיקה
יפעת גדות
חוקרים ששיכנעו משתתפים במחקר להאמין שגודל המנות שיקבלו גדול יותר ממה שהיה למעשה בפועל, גרמו לכך שהמשתתפים היו שבעים לאורך משכי זמן ארוכים יותר, ללא קשר לכמות הממשית של המזון שצרכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il