X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
150 פעילים ו-25 משאיות עושים את דרכם לרצועת עזה מירדן צפויים להגיע לעקבה, להפליג במעבורת לנואיבה ומשם להמשיך ברכב לעבר מעבר רפיח
▪  ▪  ▪
מעבר רפיח [תמונת ארכיון: AP]

נראה כי הקיץ הקרוב עתיד להיות חם במיוחד. 150 פעילים יצאו לדרכם מעמאן אמש (ג', 13.7.10) לכיוון עזה, מלווים ב-25 משאיות עמוסות ציוד הומניטרי, כדי להביע הזדהות עם העם הפלשתיני. כך מדווחת התקשורת הירדנית.
המשלחת הקרקעית, אשר מורכבת ממספר איגודים ירדניים מקצועיים, נושאת עימה מזון, תרופות וכן אמבולנס תרומת האיגוד הרפואי בירדן. המשלחת עושה את דרכה בשעות אלו ממש מעמאן שבירדן אל עבר עקבה, שם היא צפויה להמשיך בספינה לכיוון נואיבה ומשם למעבר רפיח. במשלחת נמצאים גם מספר מנהיגים איסלאמים בולטים, ביניהם עזאם חוניידי, חבר פרלמנט וראש תנועת "החזית לפעולה איסלאמית" לשעבר.
"אנחנו צריכים להביע סולידאריות עם עזה באמצעות פעילים מכל רחבי הממלכה. זו מטרה מאוד חשובה, לא רק עבור תושבי עזה אלא גם עבור הירדנים", אמר חוניידי לעיתון הג'ורדן טיימס.
דובר התנועה, אלאא בורקאן, אומר כי לוח הזמנים שלהם מתוכנן בקפידה, כדי להימנע מטעויות שנעשו כבר בעבר. "הפעילים יבלו את הלילה בעקבה, לאחר מכן ייקחו מעבורת לנואיבה ומשם ינועו קרקעית לכיוון מעבר רפיח. כל תנועה מבוצעת בתיאום עם משרד החוץ ועם שגרירות ירדן בקהיר", ציין. הפעילים עדיין לא קיבלו אישור כניסה מהשלטונות המצריים לתוך עזה.
המארגנים: נגיע לעזה בתוך שבוע
ניסיון דומה נערך בחודש שעבר על-ידי קבוצה של פעילים, אולם כניסתם לרצועת עזה נדחתה כיוון שהשלטונות המצריים טענו כי לא הודיעו על בואם מספיק זמן מראש. כעת, כך מקווים הירדנים, דיווחו מראש על רצונם להיכנס לרצועה, וההערכות הן כי הפעילים יגיעו לעזה בתוך שבוע.
טרם יציאתם, כך מדווח, קראו הפעילים "להסיר המצור על עזה". אחד המארגנים, ואהל סאקא, קרא לפעילים בכל רחבי העולם הערבי לארגן משלחות סיוע דומות. סאקא טוען כי משלחות כאלו מלחיצות את ישראל, ועתידות להביא לשבירת המצור על עזה. סאקא, כך נראה, מודע למציאות בעזה, ומסביר מדוע הם עושים את הדרך הארוכה מירדן לרצועה: "העזתים לא צריכים הרבה מזון או בגדים, למרות הידרדרות התנאים ההומניטריים. הם זקוקים נואשות לתמיכה מוראלית כדי לעזור להם להמשיך ולהיאבק".

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלחת קרקעית: עשרות פעילים בדרכם מירדן לעזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיראו לכולם את הדרך ממצריים ל"ת
זה טוב לנו  |  14/07/10 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
בית המשפט המחוזי הפדרלי בארצות הברית החליט להפחית מעונשו של תושב בוסטון ששיתף שירים ברשת באופן לא חוקי ולחתוך את הקנס שהוטל עליו בכ-90%    האם המלחמה נגד משתפי הקבצים יורדת מדרגה?
עידן יוסף
תוכניות orangefree מציעות מסלולים שונים פטורים מהתחייבות, ללא קנסות יציאה וללא תלות ברכישת מכשיר
יפעת גדות
חוק משותף של מספר מדינות החברות באיחוד האירופי יאפשר לזוגות בינלאומיים להתגרש בקלות רבה יותר במקום להתווכח ביניהם על הסמכות השיפוטית
תלם יהב
אנשי הצוות אומרים כי לא ידוע כמה זמן ייקח להם לבצע את התיקונים שצריך, לאחר שמעט לאחר חצות דיווחו על תקלה במנוע    מסתמן: הספינה אכן תשנה את מסלולה ותפליג למצרים
תלם יהב
משה מנורה הטיס את ארבעת נכדיו שבאו לביקור מישראל לטיסה בשמי מישיגן, כאשר איבד שליטה על המטוס והתרסק    שלוש הבנות נהרגו, כאשר אחד הנכדים נפצע קשה לאחר שנפלט מהמטוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il