X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדען הגרעין האירני שב ומדגיש כי הוא נחטף על-ידי ה-CIA וסוכנויות הביון הסעודיות מזכירת המדינה, הילרי קלינטון: "הוא חופשי ללכת והוא היה חופשי כשהוא הגיע לכאן"
▪  ▪  ▪
אמירי באחד מסרטוני הווידאו שהעלה לרשת [צילום: AP]

הסיפור הזה נשמע כאילו הוא לקוח מתסריט הוליוודי. מדען הגרעין האירני, שהאראם אמירי, טוען כי נחטף על-ידי הסי-איי-איי, אולם ארה"ב מכחישה וטוענת כי אין לה כל קשר לנושא. הבוקר (ד', 14.7.10) אמירי עושה את דרכו לטהרן, כך מדווחת רשת הטלוויזיה האירנית פרס-טי-וי.
לפני שלושה-עשר חודשים "נעלם" אמירי, מדען גרעין צעיר, בסעודיה, כאשר אירן מאשימה את וושינגטון שסיממה וחטפה אותו. לפי הדיווחים באירן, סוכנויות הביון המערביות ניצלו את הזדמנות הפז להעביר לרשותן מדען גרעין אירני, זוטר למדי, יש להדגיש.
השלטון האמריקני מבקש להסביר כי אמירי לא נחטף, אלא ביקש לערוק לארה"ב מחשש לחייו. כפי הנראה, לאחר שפרס אמירי את כל המידע שיש ברשותו בפני האמריקנים, הוא נכנס לתוכנית להגנה על מרגלים של הסי-איי-איי, כך לפי הניו-יורק טיימס. בחודשים האחרונים חששותיו לגבי אשתו וילדיו הלכו וגברו, ויש הטוענים כי השלטונות בטהרן אף איימו עליהם.
הסאגה הלכה והסתבכה, כאשר אמירי הכין מספר סרטי וידאו מבלבלים. באחד הסרטים נראה אמירי לא מגולח ומבולבל, וטען כי הסי-איי-איי חטף אותו בשיתוף עם סוכנות הביון הסעודית. בסרט השני, אשר שוחרר מספר שעות לאחר מכן, נראה אמירי מסודר ונקי, ישוב בספרייה וטוען כי אין לו כל קשר לגרעין האירני וכי הוא רק סטודנט לדוקטורט. מאוחר יותר הוא הכין סרט שלישי, דומה לזה הראשון.
ביום שני בערב צץ אמירי בחלק האירני של שגרירות פקיסטן, וביקש מפלט מדיני ולשוב לאירן. מספר שעות לאחר מכן מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הודיעה כי אמירי הוא "אזרח חופשי" וכי זכותו לנוע כרצונו. "הוא חופשי ללכת הוא היה חופשי כשהוא הגיע לכאן. ההחלטות הללו הן שלו בלבד", הוסיפה.
נראה כי הגעתו של אמירי לאירן מלווה בספקות רבים. ברחבי העולם עדיין לא ידוע האם יזכה אמירי לקבלת פנים של גיבור, או שמא של בוגד ומרגל. בראיון לרשת הטלוויזיה פרס-טי-וי, אמר אמירי: "אני חושב שלא אוכל לפרט יותר מדי בשלב הזה. אני אדחה את זה עד שאהיה במדינה האהובה שלי אירן, כדי שאוכל לדבר עם התקשורת והעם שלי בשקט ובשלווה ולספר להם הכל על אודות מסע הייסורים שלי ב-14 החודשים האחרונים, שהיה תעלומה עבור רבים".

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדען הגרעין האירני ה"חטוף" שב לאירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד אידיוט שעתידו - מאחוריו...
קיש מין טוחס  |  14/07/10 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ח"כ שמטוב יזמה כינוס בנושא איכות חיים בגיל המעבר - מה התחדש    הכינוס עסק במכלול התסמינים היכולים להופיע בנשים בתקופת גיל המעבר והדרכים להתמודד עימם
מתן אברמוביץ'
סדרת הדרמה של קשת קטפה 9 פרסים, ביניהם פרסי הדרמה הטובה ביותר, השחקנים והבמאי    "רמזור" זכתה בפרס הסדרה הקומית, "עספור בפרס הדרמה היומית ו"האח הגדול 2" היא תוכנית הריאליטי הטובה ביותר    כל הזוכים
תלם יהב
150 פעילים ו-25 משאיות עושים את דרכם לרצועת עזה מירדן    צפויים להגיע לעקבה, להפליג במעבורת לנואיבה ומשם להמשיך ברכב לעבר מעבר רפיח
מערכת PCאון
בית המשפט המחוזי הפדרלי בארצות הברית החליט להפחית מעונשו של תושב בוסטון ששיתף שירים ברשת באופן לא חוקי ולחתוך את הקנס שהוטל עליו בכ-90%    האם המלחמה נגד משתפי הקבצים יורדת מדרגה?
עידן יוסף
תוכניות orangefree מציעות מסלולים שונים פטורים מהתחייבות, ללא קנסות יציאה וללא תלות ברכישת מכשיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il