X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסקר החברתי של הלמ"ס מגלה שבקרב אלו העובדים כ-50 שעות בשבוע, חשים מחצית כי הם אינם מקדישים מספיק זמן לבני זוגם ולילדיהם המשפחתיות עדיין שולטת בחברה הישראלית: כמחצית עוזרים ונעזרים בהורים במטלות שונות
▪  ▪  ▪
עבודה קשה? פגיעה במרקם המשפחתי [צילום: עומר שביט]

47% מהמועסקים שיש להם ילדים עד גיל 17, מתקשים לתפקד במשפחה בשל מחויבות לעבודה - כך עולה (יום ד', 14.7.10) מהסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המתפרסם מדי שנה.
ע"פ הסקר, 28% מבני ה-20 ומעלה שיש להם ילדים, מדווחים כי הם אינם מקדישים להם מספיק זמן. יהודים מרגישים כך בשיעור כפול מערבים: 31% לעומת 15% בהתאמה. מועסקים מרגישים כך יותר מאלו שאינם בכוח העבודה: 37% לעומת 16% בהתאמה, וגברים מרגישים כך בשיעור גבוה יותר בהשוואה לנשים: 36% לעומת 21% בהתאמה. בקרב יהודים עובדים, התחושה קשה במיוחד: קרוב למחצית (46%) מהגברים, מרגישים שאינם מקדישים מספיק זמן לילדיהם, וכך גם 30% מהנשים היהודיות.
אך הבעיה אינה מסתיימת רק עם הילדים, אלא גם ביחסים עם בני הזוג. 35% מהגברים הנשואים מדווחים כי אינם מקדישים מספיק זמן לבת זוגם, ו-27% מהנשים מדווחות כי אינן מקדישות מספיק לבן זוגם. 40% מהמועסקים מדווחים שאינם מקדישים מספיק זמן לבן/בת הזוג. יהודים מדווחים על כך בשיעור גבוה מערבים: 33% לעומת 20% בהתאמה. גם בנושא זה, בקרב יהודים עובדים, קרוב למחצית (46%) מהגברים מרגישים שאינם מקדישים מספיק זמן לבת הזוג, ו-36% מהנשים מדווחות שאינן מקדישות מספיק זמן לבן הזוג.
בילוי זמן עם משפחה המורחבת (הורים, סבא וסבתא, אחים, נכדים וכד') נפגע גם הוא כתוצאה מ"מירוץ העכברים" הקרייריסטי: 41% חשים כי אינם מבלים מספיק זמן במחיצת המשפחה המורחבת, כאשר גברים מרגישים כך בשיעור גבוה יותר בהשוואה לנשים - 45% לעומת 37% בהתאמה. יהודים מרגישים כך בשיעור גבוה מערבים: 42% לעומת 33% בהתאמה. 48% מהמועסקים מדווחים שאינם מקדישים מספיק למשפחה המורחבת. בקרב יהודים עובדים, כרגיל, הנתונים קשים במיוחד. מעל מחצית (53%) מהגברים מרגישים שאינם מקדישים מספיק זמן למשפחה המורחבת, כך גם 45% מהנשים.
נסמכים על ההורים: זוכים לעזרה כלכלית ולטיפול בנכדים
בבדיקה של רמת העזרה ההדדית הבמשפחה עולה מהסקר כי כשליש (32%) מבני ה-20 ומעלה שיש להם הורים שלא גרים עמם, מקבלים מהם עזרה כלכלית. חמישית (20%) מאלו שיש להם הורים שאינם גרים איתם בבית, עוזרים להורים בתמיכה כלכלית (בכסף, תשלומים או קניית מוצרים). בקרב הערבים עזרה כלכלית מהילדים להורים נפוצה יותר: 39% עוזרים כלכלית להורים לעומת 16% מהיהודים.
עזרה בסידורים שונים, תיקונים, ניקיון בישול וכדומה נפוצה בקרב 54% מאלו שיש להם הורים שאינם גרים איתם בבית, והם עוזרים להורים. לעומת זאת, 45% מההורים עוזרים לילדיהם שאינם גרים איתם.
מעל למחצית (56%) מאלו שיש להם נכדים מעידים כי הם עוזרים לילדיהם בטיפול או בשמירה על הנכדים (77% מהישראלים שיש להם הורים אינם גרים איתם בבית: 78% מהיהודים ו-75% מהערבים).
המתקשים ביותר בזמן משבר נפשי: מבוגרים
האם הישראלים מרגישים בדידות? קרוב לשליש (30%) חשים מצב של בדידות לעיתים קרובות או מדי פעם. 23% חשים בדידות לעיתים רחוקות ו-47% אף פעם לא חשים מצב של בדידות.
מבוגרים חשים בדידות בשיעורים גבוהים יותר בהשוואה לצעירים: 43% מבני 65 ומעלה לעומת 27% מבני 20 עד 64 חשים בדידות לעיתים קרובות או מדי פעם. ערבים חשים בדידות בשיעור גבוה מיהודים: 44% לעומת 27% בהתאמה.
ל-9% מהישראלים אין למי לפנות בזמן משבר או מצוקה: ל-12% מהגברים ול-7% מהנשים. שיעור גבוה יחסית של אנשים שאין להם למי לפנות בזמן משבר או מצוקה נמצא בקרב גרושים (19%), ערבים (17%) ובני 65 ומעלה (13%).

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמחצית מתקשים לשלב בין העבודה למשפחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היזמים מישל אבידן ונסים ביטון רכשו מהקרייה למחקר גרעיני בית מגורים בדימונה, שבו התגורר בזמנו גם מרגל האטום מרדכי ואנונו    הרסו את הבית ובנו במקומו בית מגורים מודרני בן 38 דירות    מציאה: 4 חדרים ב-450 אלף שקל
עידן יוסף
שב"כ: כל טענה המייחסת לשב"כ כוונה לניסיון להדחה של פרלמן משוללת כל יסוד
עופר וולפסון
נדחתה בקריאה הטרומית    ח"כ חנין, מיוזמי החוק, הגיב בחריפות: "הבנקים גובים עמלה על עמלה, שכן עיקר רווחיהם מצטבר ממילא מעצם החזקת החשבונות בבנק"    סגן שר האוצר: "רפורמת העמלות של בנק ישראל הפחיתה שיעור העמלות ב-40%"
איציק וולף
חוק 'עזמי בשארה' לשלילת העברת שכר או תשלומים אחרים לח"כ מכהן או לח"כ לשעבר אם לא התייצבו לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה אושר ברוב של 41 ח"כים מול 9    ח"כ חסון: היום שמנו סוף לעזות המצח שיש לנבחרי ציבור שאינם סרים למרות החוק שקבע הריבון
אלעזר לוין
מגיב על החלטת הממשלה לחדש תכנון קרקעות לבנייה במרכז הארץ: "מה מחפשים? בפי גלילות, ליד הרצליה, יש מתחם ענק שניתן להתחיל לבנות עליו מיד!"    ביהמ"ש המחוזי ביטל החלטה לשכר טירחה של 8% למנהלי המתחם, עוה"ד שוב ושגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il